Mikaela2 kirjoitti 7.4.2018 21:30
Maisa, olitteko siis yhdessä kaksi vuotta vielä pettämisen jälkeen? Itse olin myös päättänyt jaksaa sinnitellä, mutta tänään mittani tuli täyteen, ja pyysin miestäni muuttamaan pois. Olo on vielä tänään hyvin epätodellinen mutta jotenkin helpottunut. Se paha olo, möykky mahassa ja ahdistus on poissa ja tilalle on varmaan tulossa suru, mutta tällä hetkellä tuntuu oikeastaan melko hyvältä.
Lapset (6&7) eivät vielä tiedä mitään, ja se kyllä mietityttää paljon. Jossain vaiheessa se keskustelu on pakko käydä 😢
Kyllä, kaksi vuotta siitä, kun sain tietää. Näin siis viestejä ja minulle kerrottiin sen olevan vain "hyvää työkaveruutta". Enhän voinut uskoa muuta, koska olimme aina olleet yhtä mieltä siitä, että saamme sanotuksi, jos tuntuu huonolta parisuhteessamme. Kaikenlaista yhteisiin vuosiimme oli jo valmiiksi mahtunut, mutta ei mitään näin tuhoavaa. Puolitoista vuotta meni tässä naiivissa kaveruusharhassa...
Kun fyysinen pettäminen sitten selvisi ja meni minulle tajuntaan asti, vein erohakemuksen. Olihan sitä siis ollut jo koko sen puolitoista vuotta... Takkusimme vielä puoli vuotta yhdessä lupausten ja yrittämisen suossa, mutta eipä siitä näin jälkikäteen ollut hyötyä. Ja kun ei mies muuttanut, hänhän sai siis arjen ja seikkailun, minä muutin. Ja tottakai se toi surun, mutta myös helpotuksen.
No nyt voi tietenkin kysyä, että tuollaisen valehtelun yms. jälkeen, miten edes olemme taas yhdessä. Yhteinen historia ja ENIMMÄKSEEN hyvät vuodet painavat paljon. Ihmiset tekevät virheitä, mutta oleellista onkin, mitä niistä opitaan. Miehellä oli selvästi henkilökohtainen ikäkriisi ja lapsemme olivat aikuistumassa. En häviä mitään, jos haluan katsoa tämän kortin vielä, mutta sellaista kahden vuoden mankelia en todellakaan enää aio käydä läpi. Haluan korjata rooleja, joihin olimme ajautuneet avioliitossamme. Mutta miehen pitää aidosti haluta myös. Toistaiseksi näyttää siltä.
On surullista, että mukana on pieniä lapsia. Erillään asuminen näyttää kyllä jotain. Meille parisuhdeterapeutti suosittelikin sitä jossain vaiheessa, mutta "aika ei ollut kypsä". Toki silloin toinen voi vapaasti olla uuden ihastuksensa kanssa, mutta näyttäähän se myös vuoroarjen sujumisen. Parasta olisi, jos petturipuoliskokin pystyisi selvittämään ajatuksiaan siitä, mitä todella aikoo, ilman että ihana ystävä on jatkuvasti saatavilla... Lapset pärjännevät, kun saavat kokemuksen, että he ovat turvassa ja heitä rakastetaan. Tähän voisi vielä lisätä kommentin pettäjien itsekkäästä tavasta ajatella, mutta antaapa olla 😉
Puhuminen on tärkeää. Toivon teille kaikkea hyvää. Olette upeita, älkää missään vaiheessa unohtako sitä!😍