Mies jäi kiinni, mitä uskoa
Hei, olen täällä ryhmässä uusi ja kirjoitan siksi, että viiden vuoden suhteen ja parin vuoden avioliiton jälkeen on selvinnyt, että mies on ollut uskoton (nais)kaverinsa kanssa. Sydän on ymmärrettävästi särkynyt, mutta en tunnu pääsevän nyt eteenpäin koska en tiedä mitä uskoa. Mies vannoo että kyse ei ole seksistä, vain suudelmista. Mutta kun yhdessä luimme heidän viestinsä, siellä minusta keskustellaan kyllä enemmästäkin. Voiko vuosia uskollinen ollut mies puhua ihastuksensa kanssa suutelemisesta miettimällä mm. ”miten se meni”. Ja että ”olin kyllä yllättynyt suorasta toiminnastasi”. Tässä olisikin miehille minulta kysymys…
Viestittely jatkui flirttailusävyisenä pari kuukautta viime kesänä. Mies myönsi että on ollut masentunut ja alkoholilla on osuutta asiaan. Nämä fyysiset asiat, mitä sitten ovatkaan, ovat tapahtuneet meillä kotona kun itse olen ollut poissa. Voin ymmärtää että voi hetkellisesti ihastua toiseen. Ja vielä ehkä jonkun hetkittäisen viestittelynkin. Ehkä jopa suudelmat, koska niiden osalta en itsekään ole aina ollut viaton. Mutta nyt olen kolme päivää ja yötä miettinyt niitä keskusteluja ja mihin ne viittaavat. Ja jos saisin tietää että kyseessä on seksiä, niin tekisikö se sitten eron siihen miten tästä eteenpäin. Onko sillä edes väliä. No sillä ainakin on, että he näkevät edelleen. Mutta keskusteluista kyllä näki että viestittely on ollut sen jälkeen ”normaalia” kaverikeskustelua.
Mies on aiemminkin jutellut naispuoleisille ystävilleen ”hempeitä”. Sydämiä ja sen sellaisia. Nyt hän sanoi ettei ole halunnut minua loukata ja poisti mm. profiilinsa. Itse aion perua kaikki menoni, kunnes tässä päästään johonkin lopputulokseen ainakin, koska en voi luottaa siihen ketä meillä vierailee kun olen muualla.
Kuten kirjoitinkin en ole puhdas pulmunen itsekään, olen mm. pussaillut miehen kaveria, ja ymmärrän tietysti että se on loukannut. Siksi voin ymmärtää että sen olisi ”sallinut” itselleenkin. Sellaista ”olet niin ihana ihminen” tyylistä. Kuulostamme varmaan ihan teini-ikäisiltä, mutta olemme siis yli 30. Itse en kuitenkaan todellakaan viestittele muiden kanssa, minulla on ainoastaan yksi pidempiaikainen miespuoleinen ystävä kenen kanssa tunnen sielunkumppanuutta, lähetämme sähköpostia muutaman kerran vuodessa emmekä ole nähneet 5 vuoteen. Lisäksi minusta ”ylitsepääsemättömän” pettämisen raja menee seksissä..