Miehen ruohon/kannabiksen polttelu
Tajusin tänään että mulla ei ole ketään kelle voin purkaa tunteita tästä asiasta. Tuntuu että pää hajoaa ja kuristun henkisesti 😯🗯️. Onneks on internet ja google, löysin tänne tukinet.net sivustolle.
Tilanne on siis tämä: olen seurustellut 5 vuotta nykyisen poikaystäväni kanssa, olemme olleet kihloissa vähän yli vuoden. Asumme saman katon alla, molemmat ovat työelämässä. Olen itse 26 vuotias ja hän 34.
Hän on nuoruudessaan joskus 17-21 ikävuosien välillä pössytellyt ruohoa (= kannabista) aktiivisesti, päivittäin. Ei käyttänyt silloin paljoakaan alkoholia, mutta poltti myös tupakkaa.
Meidän seurusteluaikanamme hän on polttanut kannabista 2 kertaa, noin 3 vuotta sitten ja tänä vuonna. Ne olivat parin jointin/sätkän mittaisia kokeiluja.
Nyt kuitenkin on tutustunut kaveripiirissään kaveriin jolta saa ostettua. Oli siellä viettämässä miestiniltaa, ja ilmoitti takaisin tullessaan poltelleen toisena iltana ja toi kotiinkin pienen kasan niitä puruja. Niitä poltti sitten ma-to yhden sätkän illassa, kai.
Käytös ei muuttunut mitenkään tms., ja mies on sanonut että yksi sellainen vastaa yhtä tai kahta kaljaa.
Nyt viikonlopun jälkeen sai kuitenkin idean, että jättäisi alkoholin pois ja käyttäisi sen sijaan kannabista kerran viikossa. Eli esim pössyttelisi vain perjantai-iltaisin. Tähän mennessä on aina juonut alkoholia pe ja la iltaisin, pieneen hiprakkaan asti mutta ei mitään kännäystyylistä juomista.
En itse ole koskaan käyttänyt mitään huumeita, enkä ole tuntenut ennen mieheeni tutustumista ketään joka käyttää. Olen aivan tietämätön ja siksi tilanne pelottaa ja ahdistaa. 😑❓
Myös tuo kerran viikossa kuulostaa hurjan usealta määrältä, vaikka varmaan itse huumeen määrä ei ole niin suuri.
Tunnen nykyään yhden henkilön, naispuolisen, jolta kysyin hieman tuosta polttelusta. Hän tuntee myös mieheni nuoruusajoilta, ja on katsonut vierestä hänenkin toimintaansa silloin.
Hän vastasi että ei minun kannattaisi olla huolissaan, koska se on vaarattomampaa kuin alkoholi ja jos käyttää harvoin.
En viitsinyt enää uudestaan kysyä että mitä sitten jos pössyttelee kerran viikossa, koska en halua hänen sanovan miehelleni että kyselen tuommoisia. Ja toisaalta en tiedä haluaako nainen kauheasti puhua asiasta, koska hän itse polttelee kerran kuussa tms., eikä niistä asioista varmaan ole tapana keskustella niinkui ”normaaleista” asioista. 🤨
Olisin tottakai tyytyväinen jos alkoholinkäyttö vähentyisi radikaalisti/loppuisi🙂👍, mutta en tiedä mitä ajattelen tuosta pössyttelystä. Jos se pysyy siinä kerran viikossa ja tavallaan korvaa alkoholin, niin ei kai siinä sitten ole mitään sen kummempaa.🙄
Olen lukenut netistä paljon keskusteluita ja artikkeleita aiheesta, ja monessa on tavallaan positiivinen kuva kannabiksesta. Sitten taas monessa paikassa porukka jakaantuu kahtia, toiset puoltaa ja toiset vastustaa. Ja sitten on niitä joidenka mielestä asia on ok, kunhan pysyy aisoissa. Ei häiritse elämää, työtä, suhdetta tai taloudellista tilannetta.
Ja kun mieheni kerran on käyttänyt aiemminkin, eikä siitä ollut mitään ongelmaa. Tai myöskään sen lopettamisessa. Tulee hassu olo, että stressaanko nyt ihan turhaan? 😳
Sen miehelleni olen sanonut, että parin vuoden kuluttua kun ja jos perustamme perhettä, en suvaitse pössyttelyä enkä tupakointia kotona tai muuallakaan. Tupakoinnista olemme jo puhuneet, ja hän on luvannut sen lopettaa silloin kun alamme harkitsemaan lapsen hankkimista. 🙂
Olisi mukava kuulla muiden ihmisten kokemusta ja mielipiteitä asiaan liittyen. En ole tätä ennen seurustellut kuin kerran vakavasti, joten ehkä näkökantani on mustavalkoinen/suppea. Tuntuu että osa minusta on ok asian kanssa, ja osa minusta pelkää koska en tiedä aiheesta mitään.😞 Sen takia kirjoitan tänne, ja pakko myöntää että helpotti jo nyt oloa.