Kolmannet pyörät

Kolmannet pyörät

Käyttäjä jokujossakin aloittanut aikaan 12.04.2007 klo 18:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 12.04.2007 klo 18:42

Hei E.V.

Aloitan itse uuden viestiketjun, ja jos haluat voimme jatkaa keskusteluamme täällä.

Mieheni soitti juuri olleensa pahassa autokolarissa sulottarensa ja hänen pienen poikansa kanssa, joten olen itsekin hiukan shokissa ja saatan kirjoitella läpiä päähäni. He ovat läheisessä sairaalassa, mutta mieheni ei kaiketi ole myöskään pahemmin loukkaantunut, naarmuilla selvinnyt. En kuitenkaan saa luonnoltani mentyä katsomaan, sillä en siedä nähdä silmissäni hänen sulotartaan. Laitoin juuri viime viikolla hänelle viestiä, etten halua enää koskaan kuulla hänestä yhtään mitään… mutta kaiketi minulla ei ole sitä huvia eikä oikeutta.

Nytkin mieheni lähti bussiasemalle päin ja hänen piti lähteä bussilla kaverinsa luo pariksi päiväksi… että oli taas kuin olisi puukosta saanut, sillä mistä helvetistä se mamma taas ehti väliin??? Surkeinta kaikessa on sekin, että en ole koskaan ollut niin kova kuin tänään hänen lähtiessä matkalle. Olemme aina sopineet riitamme ennen matkalle lähtöä, varsinkin kun tiedän, että hänellä on trauma oman äitinsä kuolemaa edeltäneistä riidoista jotka jäivät sopimatta. Joten meillä on ollut tapana aina antaa jonkinlainen ”synninpäästö” toinen toisillemme ennen matkustamista. Tänään olin kuitenkin niin tuskaa täynnä, että halusin hänen vain jättävän minut rauhaan itsekseni tuskaani itkemään. Hän vielä mainitsi lähtiessään jotain, ettenkö tule edes hyvästelemään, eihän koskaan tiedä mitä sattuu… Noh, en ole sitä tyyppiä, että kuolemaa sillä tavalla pelkäisin. Enkä osaa ajatella tässä tilanteessa, että kuolema satuttaisi minua enempää kuin tämänhetkinen elämä. Mutta ei voisi enempää satuttaa, että TAAS sen muijan piti olla leikissä mukana… ensin ajattelin mieheni olleen jo bussimatkalla kun hän soitti… se olisi ollut miljoona kertaa siedettävämpi ajatus!!!! Sinä ehkä tämän ymmärrät, koska koet samaa nöyryytystä päivästä ja vuodesta toiseen.

Olin juuri ajatellut kysymystäsi siitä, että jos sinulla on täydellinen vaimo, mutta hänellä on iso iso ongelma, pitääkö sitä kestää. Minä vastaisin, että sitä ei pidä kestää, ellei sinulla ole keinoja suojata itseäsi ja antaa hänelle tukea ja apua ongelmaansa. Tähän tulokseen on tullut nimimerkki itsekin kokeillut 🙂 Juuri tänään meillä oli niin repivä keskustelu aamulla. Olen ollut niin satutettu, että olin kiveäkin kovempi hänen lähentely-yrityksilleen. Sinulla ja minullahan on tämä ”ongelma”, mistä toiset joutuvat vain haaveilemaan, että olemme puolisoidemme kanssa läheisiä… mikä on ihan hirveän raskasta silloin, kun haluaisi omaa tilaa möllöttää tuskaansa pois. Mieheni kuitenkin puhui mielestäni hänen omien ongelmien avainkysymyksestä, hänellä on täysi paniikki päällä ja paniikkinappula pohjassa. Ja se on jäänyt päälle hänen äitinsä kuoleman yhteydessä, kun nuoren pojan elämä suistui sitämyöten raiteiltaan ja kaikki läheiset hylkäsivät. Olen aina ajatellut, että se oli hänen elämänsä taitekohta, sillä jollakin tavalla se on hänet niin pahoin traumatisoinut. Ja olen aina epäillyt, että hurmurina hän etsii yhä uudestaan ja uudestaan sitä äidin helmaa, turvaa ja rakkautta. Sitä turvaa mitä hän sanoo kokevansa minun kanssani, mutta kun välimme ovat menneet niin pahaan jamaan, minun lähtöpuheeni vievät hänet pois tolaltaan. Sillä olen murskaamassa hänen ”turvaansa”. Olen hänelle se ”äiti”. Ironista kaikessa on se, että hän eheytti minua monta vuotta suhteemme alkuvaiheessa. Olin niin rikkinäinen kuin vaan voi ihminen olla. Hänen rakkautensa sai minut ensimmäisen kerran elämässäni puhkeamaan kukkaan, kukoistamaan ihmisenä ja naisena. Siksi koen ihmisenä olevani hänelle velkaa, antamaan anteeksi hyvinkin paljon, koska koen hänen pelastaneen minut silkalta itsetuholta. Elämäntapani niihin aikoihin oli täysin itsetuhoista, mieleltään sairaan alkoholistin kanssa eläminen oli vienyt minut aivan pohjille kuten olen muissa ketjuissa jo kertonutkin. Joten ironista on se, että mieheni on rikkomassa sen mitä itse sai työllä ja tuskalla rakennettua vuosien saatossa, eli minun uskoni omaan arvooni naisena ja ihmisenä 😟

Joten vastaus kysymykseesi: jos luulet hahmottavasi, miten vaimosi tuskaa voisit purkaa ja hänen minuuttaan eheyttää, ei ole poissuljettu vaihtoehto että häntä tuet. Mutta sitten sinun pitää harkita sekin, missä menee raja toisen tukemisella ja omalla hyvinvoinnillasi. Ehkä voisitkin auttaa häntä paremmin olematta hänen puolisonsa… en tiedä. En kuitenkaan näe järkevänä, että jatkat moisessa ryöpytyksessä, ellei MIKÄÄN muutu. No niin, näitä kuitenkin olin miettimässä ennen kuin sain kuulla kolarista.

Voimia sinulle E.V.

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 03.08.2009 klo 14:46

Hei E.V.

Olemme kevätperhon kanssa vaihdelleet ajatuksia "kulissien takana" - odottelemme sinua keskusteluihin mukaan...

Jaksamista ja voimaa sinulle lähetämme yhdessä tuumin ja roppakaupalla 🙂🌻

jokujossakin ja kevätperho

Käyttäjä E.V kirjoittanut 04.08.2009 klo 22:09

Hei, tulen mielelläni mukaan keskusteluun, kun saan selville miten kulissien taakse oikein pääsee? Oletteko tämän palstan suljetullla foorumilla vai missä? Hyvää pitkää ja kuumaa kesää kaikille!

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 10.08.2009 klo 15:22

Heips hyvä E.V. ystävä...

tässä nyt kävi niin nolosti, että täällä ei julkaista yhteystietoja...ilmeisesti kanta on uusi, koska ensin osoitteeni tuli läpi, jolloin kevätperho ehti sen napata...mutta sinä E.V. et...enkä voi siis tarjoustani uusia...en oikein tiedä mitä tehdä kun en mielelläni laita edes nimimerkillä yhteystietojani mihin tahansa...törkeilijöitä kun löytyy tästä maasta niin kauan kun voivat tehdä sen salamyhkäisesti kasvoitta...ja tämä meidän julkinen yhteydenpito käy vähän raskaaksi - itsekin koen niin vaikkei mulla niin salattavaa olekaan. on kivempi päästä jutteleen pienemmällä porukalla...minä taas oman netin puuttuessa en voi osallistua esim. live-ryhmiin.

katsotaan, ehkäpä me vielä keksitään uusi keino miten päästä toisella tavalla yhteydenpitoon...

jaksamista sinulle...mietihän sinäkin tahollasi
t. jokujossakin 🙂🌻

Käyttäjä Perunateatterin Dooris kirjoittanut 11.08.2009 klo 16:11

E.V kirjoitti 4.8.2009 22:9

Hei, tulen mielelläni mukaan keskusteluun, kun saan selville miten kulissien taakse oikein pääsee? Oletteko tämän palstan suljetullla foorumilla vai missä? Hyvää pitkää ja kuumaa kesää kaikille!

Hei E:V: Katso ketju Onko elämäni tässä. sieltä löytyy jokujossain...
tv.. mukana hengessä , dooris

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 19.08.2009 klo 16:42

Kiitos Dooris avusta

ystävällisin terveisin jokujossakin 🙂