Surullista on, että näitä tarinoita on netti pullollaan. Minun mieheni petti ja jätti 20 vuoden liiton jälkeen. Meillä on kolme lasta ja vuosi tässä on vielä soudettu ja huovattu ja jossain vaiheessa näytti siltä, että jotain pelastettavaa on, mutta lopulta ei sitten kuitenkaan. Nyt on ero vireillä ja lapset vierailevat isänsä luona.
Sanoisin, että näissä asioissa kuukausi on todella lyhyt aika, vuosikin tekee tiukkaa. Pitkittyneen eron takia joudun ikäänkuin taas kokemaan tämän erovaiheen ja joudun työstämään luopumista jälleen eikä ole herkkua. Rakastan edelleen miestäni ja mietin, miten saisin sen loppumaan. En pysty katsomaan häntä edes silmiin, alan itkeä. Toisen tunteiden sammuminen ei automaattisesti poista omiani, ja siitäkin tunnen syyllisyyttä, että miten voin rakastaa valehtelijaa ja pettäjää. Mutta kun hän on niin paljon muutakin.
Tiedän jo, että kyllä minä tästä selviän, mutta juuri nyt tekee tiukkaa. Tuntuu ihan mahdottomalta myöntää, että tässä tämä nyt oli.
Toivotan voimia raskaalle matkalle. Viisaammilta olen kuullut, että kyllä se lopulta helpottaa.