Aallon pohjassa,kuinka nousta ylös?
Hei,
Olen aallon pohjassa enkä osaa yksin täältä nousta ylös. Olen suuren perheen äiti ja avioliittomme on ollut melko vuoristorataa.Yhteisiä vuosia on takanapäin jo kolme vuosikymmentä ja olin ihan lapsi,kun aloimme seurustelemaan.
Kuten kerroin, myrskyisää on ollut mutta välillä tyyntäkin. Näistä rauhallisemmista kausista olen saanut itselleni voimaa ja ajatellut, että jospa tämä tästä vielä paremmaksi muuttuisi.
Avioero oli jo lähes voimassa kun sen peruin. Mieheni pyysi minua vielä miettimään.Lupasi yrittää suhteen eteen tosissaan. Ongelmana on mieheni ”salaa” juominen. Eli hän juo autotallissa. Ei kaatokänniin saakka mutta joka kerta huomaan asian.Kun huomautan asiasta,saa ryöpyn niskaani millainen olen.
Kasvatuskäytännöissä meillä aikuisilla on eri näkemys. Minä olen se, joka pitää ohjakset käsissä.Olen tiukempi säännöissä ja saan usein aikamoisen ryöpyn niskaani myös lasten suusta. Olen yrittänyt lapsilleni kertoa perustelut mutta ei sillä ole mitään vaikutusta.
Olen perheessä se, joka pääasiassa hoitaa siivoukset, pyykit ja muut kotityöt.Joskus joku auttaa,jos jaksaa monen monta kertaa pyydellä.
Onneksi minulla on työ,missä viihdyn ja mistä saan voimaa itselleni. Nyt vaan tuntuu, että en enää jaksa tätä . Olenko hölmö,kun uskoin mieheni sanoihin, että juominen vähenee? Kuka kertoisi, mihin voisin mennä juttelemaan asioistani ? Olen todella väsynyt enkä jaksa enää tällaista enempää..