Jassu95-tiedän miltä susta (ja monesta muusta) tuntuu. Sitä kun on jonkin aikaa viillellyt ja kädet/jalat/muu kroppa arpia täynnä ajattelee ettei muutamalla arvella enää oo mitään merkitystä, että sitä voi samantien jatkaa loputtomiin. Niin tuttua mullekin. Silloin ei osaa ajatella että vanhempana sitä katuu että on viillellyt. Joo, tähän voi vedota tietysti sillä että ajattelee ettei oo enää sitte elossa edes-tuttu tunne.
Mutta, jos haluaa viiltelystä eroon, joka on hirveen vaikeeta. Voi yrittää miettii just sitä et jos on vanhempana elossa (toivottavasti olette!) ni mitä jos jo nuorena saatte kätenne toimintakyvyttömiksi? Tiedän senkin että nyt ajattelee ettei silläkään oo mitään väliä, mut oikeesti sillä on! Uskokaa mua, oon ite yrittäny itsaria ja ollut muutamaan otteeseen ollut lähellä onnistua, ni nyt voin sanoo että on ihanaa olla elossa...
Tähän yritän nyt muistella millä sain viiltelyn loppumaan. Kun ei auttanut varoitukset, ei ystävien sanat, ei edes sairaalahoito, viiltelin aina vaan. En edes vetoa siihen että olen jo aikuinen, koska mun tekee välillä edelleen mieli viillella.. Jo aiemmin kirjoitin että kokeilkaa näitä:
-ottakaa jääpala kädelle ja pitäkää sinä niin kauan kunnes tunnette kipua
-käykää mahdollisimman kylmässä suihkussa
-keskittykää äänen tuottamiseen-pitkät vokaalit, ja ajatelkaa sitä värinää mikä syntyy, kun huudatte aa-iii-ee- jne.
Jos mikään ei tunnu oikeelta niin please, hakekaa apua, oikeesti. Se voi tuntua nololta, pelottavalta, ties miltä, mutta jos aiotte joskus pärjätä ja haluutte oikeesti viiltelystä ja muista ongelmista eroon ni se kannattaa!
Oikein iso voimahalaus kaikille, joita aihe koskettaa!!!