Kamu kirjoitti 3.7.2008 17:46
En ole itse viillellyt, vaikka kuinka suututtaa tai masentaa. Kun meinaat viillellä, ajattele oikeasti mitä olet tekemässä! ☺️
Siinä vaiheessa kun sitä viiltelyä ajattelee, ei "ajattele mitä on tekemässä", vaan päällimmäisenä on saada paha olo pois - ja siihen ei yleensä siinä vaiheessa enää muuta keinoa ole kuin viiltely (no joo, voisi nyt tästä joku nillittää että tottakai on, mutta viiltelijän aivot väittävät, ettei ole).
Tämä on oikeasti jotain niin.. niin ahdistavaa. Tulla mitään mistään tietämättömänä sanomaan, että "tee jotain muuta niin helpottaa". Mutta kun se ei mene niin!
Itse olen ollut nyt reilun kuukauden viiltelemättä, mutta en ole siitä ylpeä niin kuin pitäisi. Tunnen vain morkkista, kun en saa pahaa oloani kanavoitua itseni satuttamiseen vaan annan sen vyöryä koko ajan päällä, enkä tee asialle mitään.
Minulla on oikeastaan ikävä haavoja, niistä sentään näkisi, että jotain on yrittänyt. Nyt, kun en viillä tai muuten satuta itseäni, sitä ei näe, vaan paha olo pysyy koko ajan pinnalla. Viillellessä se sentään hävisi hetkeksi, jos uskalsi viiltää tarpeeksi syvälle.