syömishäiriö

syömishäiriö

Käyttäjä jen83 aloittanut aikaan 10.05.2004 klo 19:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä jen83 kirjoittanut 10.05.2004 klo 19:17

Mullaon jo jonkun aikaa ollu semmosta,että nälkiinnytän itteeni uhalla.😞 Tuntuu, että kaikki kadulla kävelijät on paljon laihempii kuin minä. Haluaisin laihtua semmoset kymmenen kiloo, nyt oon 160/50. Oon oksentanukin muutaman kerran tarkoituksella, kun syönnin jälkeen tulee niin huono omatunto.😭 Tää on ihan kauheeta, kuinka voi tuntea olevansa niin lihava.😠 En tiedä, onko tästä mitään apua, kun kirjoitan tänne, en usko, että mikään muuttaa mun mielen, mutta päätinpähän silti kirjoittaa.

Käyttäjä Annemarie kirjoittanut 16.09.2004 klo 20:23

Luin sun kirjoituksia viime keväältä - Jen83. Sun tarinasi kuulostaa monissa määrin aika samalta kun mun. Mä halusin sanoa sun viimesestä kirjoituksesta sitä että musta usein tuntuu että terapeutit tai ystävät ei ymmärrä miten paljon mua pelottaa se että oon itteni kanssa välillä ihan hukassa. Haluaisin että neuvojen (esim. sellaisten kuin 'sun täytyy miettiä koulun lopettamista') sijaan ihmiset ymmärtäis että ainakin mua auttais paljon enemmän jos mulle sanottaisiin että ymmärrän että sulla on vaikeeta, mutta usko vaan, se menee ohi sillä sun ei tarvitse itse selviytyä omin päin. Koska sillon kun on hukassa tuntuu eniten yksinäiseltä.☹️

Käyttäjä jen83 kirjoittanut 19.09.2004 klo 18:06

mä en tiiä, että miten kauan mä enää tätä kestän.😭 Musta tuntuu, ettei kukaan välitä musta. Kaikki käyttäytyy tosi törkeesti mua kohtaan, jopa oma äiti tänään. Oon miettiny, että miten päättäsin päivät. Arvatkaapa, miten vaikeeta on elää elämää, josta muut tulkihtee ja asennoituu siihen ihan eri tavalla kuin mitä se on.

Käyttäjä kirjoittanut 19.09.2004 klo 19:17

Mieku sun jutun Jen luin niin tuli aika huono olo. Mie uhohdin mun salasanatkin tänne, piti vaikka kuinka monta yrittää. Kyllä kai sie kuitenkin kestät? Välittäähän täälläkin moni susta, tähän juttuun on aika paljon kirjotettu.
Äidit vähän onki sellaisia, että niitä ei aina ymmärrä. Välillä ne ottaa päähän niin, että tekisi mieli vaikka mitä sanoa. Mie en kyllä koskaan sano mutta tekisi mieli. Sitten taas se onkin maailman paras ihminen.

Miekin kyllä olen miettinyt aika paljon itteni tappamista. Sitten mie kirjotan nettukeen tapoja miten sen teen. Ja jo silloin alkaa pelottaan. Mie sinne kirjotin yksi päivä, että eniten haluan kuolla, toiseksi eniten elää. En oikein tiedä mitä tekisin. Nyt mie päätin, että elän jouluun asti ja katon mitä tästä tulee. Ehtii sitä sittenkin itsensä tappaa, jos ei jaksa elää.

Käyttäjä jellonamieli kirjoittanut 22.09.2004 klo 22:52

hei!
musta toi oli maanvaiva erinomaisesti sanottu että ehtii sitä myöhemminkin itsensä tappaa. toivottavasti sen vaan muistais sillä hetkel kun onoikeesti hajoamassa. mä pelästyin ihan kamalasti kun seistessäni junaradan yli menevällä sillalla ajattelin miten helppoa olis hypätä.ja sitten se syy miks tätä ajattelin oli se että olen lihonut vaikka kaiken oksennan pois mitä syön. kun eihän se voi olla mahdollista. tosin mulla oli taas sellanen vaan yksinkertasesti pahaolo jota ei voi mitenkään selittää.
oli kyl törkeesti niiltä hoitajilta sanoa että vaan esität jen . uskon et tuntu pahalta. älä anna niiden heittää enää tollasia kommentteja kun se on tosissaan vastaan niiden ammattitaitoo😠.sais muistella minkä takia ne on siellä .
mäkin oon just muuttanut mutten asuntolaan vaan ihan omaan kotiin ja nyt vast tajuun et kaikki pankissa käymiset ja muut on hirveitä tilanteita. mul iskee joka kerta paniikki ja ravaan ovesta sisään ja ulos varmaan 12 kertaa enkä välttämättä senkään jälkeen uskalla laskua mennä maksamaan 😝.
yrittäkää jaksaa ja kehittää edes jostain varavoimia kun voimavarat loppuu!

Käyttäjä jen83 kirjoittanut 23.09.2004 klo 16:39

Nyt mulla on jo vähän helpompaa. Sain asiat selvitettyy sen hoitajan kaa ja tänään oli oikeen hyvä terapia.😉 Löysin entisen kihlattuni osoitteen ja nyt vaan oottelen, että jos se vaikka vastais. Oon miettiny sitä joka päivä sen jälkeen, kun lähetin sille viimesen kirjeen. Lihonnu oon vähän ja syön melkein koko ajan.

Käyttäjä kirjoittanut 24.09.2004 klo 12:13

Mie olen sut Jen aika kauan tuntenut ja nyt eka kerran kuulen, että sulla on ollut kihlattu. Asuitteko te ihan yhdessä ja sitten erositte? Kumpi halusi eroa tai mikä oli syy. Eikä sun tarvi vastata mihinkään, jos siltä tuntuu.

Mie en syö paljon mitään, kun en vieläkään uskalla mennä koulun ruokailuun. Mulla on pienet eväät mutta ei ne riitä. Mitenkähän oppisi seisoon ruokajonossa, ilman, että pyörtyy.

Käyttäjä jen83 kirjoittanut 26.09.2004 klo 14:22

Se mun kihlattu asu koko ajan Usa:ssa, eikä me kyllä ikinä nähty. Erottiin, kun kaikki asetti mulle liikaa paineita sen suhteen, kun olin sairaalassa ja huonossa kunnossa. Se oli vankilassa yhen väärinkäsityksen vuoksi.

Käyttäjä jen83 kirjoittanut 26.09.2004 klo 14:29

Mä oon taas lihonu aika paljon, kun tulee syötyä koko ajan. Terapeutti sano, että se johtuu siitä, kun on ollu kauan niin huonolla syönnillä. Se sanoo myös, että oon ihan hyvän näkönen normaalipainosena, mikä ei musta pidä paikkaansa. Mun mielestä mä en oo normaalipainonen. Ei oo kiva olla lihava (ainakaan omasta mielestä).

Eilen kävin keilaamassa parin pojan ja yhen tytön kaa. Meillä, tai ainakin mulla oli ihan hauskaa.

Käyttäjä jen83 kirjoittanut 26.09.2004 klo 18:10

Lihon koko ajan, kun tulee taas syötyä niin paljon. Terapeutti sano, että näytän hyvältä tälläsena, mutta en itestäni.

Käyttäjä Tuisku kirjoittanut 26.09.2004 klo 23:54

mä laihdun. ja oon koko ajan kipeä ja väsynyt. enkä edes välitä 😞 jos välittäisin enemmän voisin ehkä pelätäkin. tai jotain 🤔 ehkä tähän aikaan yöstä (23.55) väsyttää vaan vähän liikaa 😟

Käyttäjä jen83 kirjoittanut 30.09.2004 klo 19:09

Tänään en oo syöny lämmintä ruokaa ollenkaan.☺️ ehkä vähän on hutera olo, kun oon nyt tottunu syömään ainakin kahesti päivässä. Ei kuitenkaan pahemmin oo huono-olo. mä toivon, että pystysin syömään vaan yhesti päivässä, mutta tää on riistääntyny käsistä,syön koko ajan ja mä oon lihonu.😭

Käyttäjä kirjoittanut 01.10.2004 klo 15:48

Hei Jen ja Tuiskuki. Mun piti sairaalassa koko ajan syyvä, silti mie olin laihtunut monta kiloa. Mua ei nyt hirveästi ole ikinä haitannut olenko lihava vai laiha. En paljon kato peiliin.
Mitä sie Jen oikein nyt yrität, jos et syö lämmintä ruokaa. Mulla ainakin tulee hirvee olo, jos en kaksi kertaa päivässä syö oikeaa ruokaa. Huimaa ja oksettaa. Ja sitten palelee hirveästi. Paleleeko teitä?

Mie sairaalassa yritin ruuan jälkeen lähteä vessaan, niin mua ei päästetty yksin. Aika hölmöltä tuntui. Mie en ole ikinä ajatellut, että mulla olisi joku syömisongelma ja ei kai mulla olekaan. Mulla on yrjöongelma. Mie haluaisin yrjötä, että samalla tulisi lääkket veks.Nyt mun pillereitä murskataan pieniksi, niin niitä ei voi yrjötä. Vaikka en mie aina halua yrjötä mutta, kun on huono olo, sitten haluaa vaan kuolla. Sitten lentää yrjöt.

Käyttäjä jen83 kirjoittanut 05.10.2004 klo 18:02

Ei mua palella ollenkaan. Mä yritän, että jos sitä vaikka laihtuis, kun ei syö lämmintä ruokaa. Ei mulle tuu yhtään huono olo.

Käyttäjä Tuisku kirjoittanut 05.10.2004 klo 20:02

Mua palelee vaan sillon, kun veresokerit pääsee kunnolla tippumaan. Kerran päivässä korkeintaan syön lämpimän ruoan. Jotenkin on vaan helpompi elää ruisleivän ja hedelmien avulla, vaikka tietää että lämmin ruoka parhaiten voisi pitää nälän loitolla ja estää hallitsematonta syömistä jos nälkä kasvaa liian suureksi. Sitä on vaan niin uskomattoman vaikea antaa periksi itselleen. 😞

Käyttäjä jen83 kirjoittanut 10.10.2004 klo 15:28

Mä oon ruvennu syömään kuin hevonen😭