Harmi homma,kun ukkisi kuoli Jen.
Mie tajusin niin, että sie tiiä mitä voit ukistasi kirjottaa. Ukista voi kirjottaa mitä vaan tulee mieleen. Mun ukki kuoli noin neljä vuotta sitten Yhtenä iltana mie sille sanoin hyvää yötä, aamulla menin sen tykö ja se oli kuollut. Musta tuntui, että se kuoli onnellisena, kun tiesi, että pääsi mummon luo.
Mulla meni kolme vuotta ennen kuin mie ukista kelleen puhuin. Mun terapeutti ei ees tienny, että se on kuollu. Mie yhen kerran vähän kuin vahingossa kysyin nettuelta, että haluaako se kuulla mun ukista mitään. Sitten mie pelkäsin monta päivää, että se ei haluaakaan mun ukista puhua, vaan äidistä. Sitten se halusi kuulla. Mie sille kirjoitin kaikkia muistoja ukista, vaikka sen kun oltiin yhtenä vuonna Tanskassa. Maailmanpyörä jäi jumiin ja mun ukki nousi ylös siellä ylhäällä ja alkoi laulamaan italialaista oopperaa. Kaikki sille taputti.
Nyt,kun mie olen alkanut ukista puhuun, niin mie aluksi pelkäsin, että mie väärässä paikassa sitä muistelen. Yhen kerran mie kirjoitin yhen muiston tuolla aikuistenkin osastolla siitä. Koko päivän ootin, että nyt joku mut haukkuu siitä muistossa ja, että väärässä otsikossa olen. Ei kukaan onneksi haukkunut. Sitten mie olen vaan alkanut miettii, että mun ukki oli niin hieno ihminen, että sitä voi muistella missä vaan.
Mun ukki oli 65v kun se kuoli. Miten vanha sun oli? Kirjoita vaan mitä haluat ja milloin haluat, mie ainakin luen sen jutun.
Mie huomenna menen äitini kanssa tutustuun uuteen kouluun, tiistaina se alkaa. Mulla on kanssa semmoinen olo, että musta on vaan vaivaa tässä perheessä. Oikeastaan tän ikäsen pitäsi yksin mennä kouluun tutustuun, mie en uskalla.