Psykoterapia

Psykoterapia

Käyttäjä zena_91 aloittanut aikaan 04.09.2010 klo 09:41 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä zena_91 kirjoittanut 04.09.2010 klo 09:41

Kertokaa kokemuksianne psykoterapiasta. Mikä terapiamuoto teillä on auttanut, ja mitä musiikki, kuvataide, kongnitiivinen tms. psykoterapia pitää sisällään. Olen niistä KELA:n sivuilla lukenut jonkun verran, mutta haluaisin tietää kokemuksia ja tarkemmin mistä tietää mikä muoto itselle voisi sopia?
Psykiatrini sanoi, että täytän kriteerit psykoterapiaan pääsyyn, ja suositteli sitä. Alkaisi joskus tässä vuoden sisällä, millaisia käynnit ovat ja onko niistä ollut teille apua? Mitä asioita käsittelette siellä?

Käyttäjä zena_91 kirjoittanut 30.11.2010 klo 21:30

Toivottavasti sun terapias lähtee hyvin käyntiin, pidän peukkuja!🙂👍
Alkukankeuden jälkeen tuntuu nyt ihan hyvältä käydä terapiassa, välillä oikeen ootan niitä istuntoja ku ei oo enää niin lukossa😀 Mutta mitä ihmeen kotitehtäviä voi saada ku monesti törmään siihen, mutta en ymmärrä minkälaisia ne voi esimerkiksi olla? Mun terapeutti ei oo niistä vielä mitään maininnu, mutta oonki käyny siellä vasta 6 kertaa.

Vähän pelottaa ku huomaan, että musta löytyy paljo muitaki ongelmia ku masennus.. Oon saanu tietää olevani traumatisoitunu ja realiteettitestauksessakin on kuulemma hetkittäin ongelmia ja mitähän kaikkea.. Mut tavallaan hyvä että ne voi hoitaa nyt nii ei jää kummittelemaan🙂 Ehkä mä selviän, vertaistuesta olisi täällä paljon apua🙂🌻
Jos jollain on jotain samanlaisia kokemuksia/ongelmia niin mielelläni kuulisin? Ja jos jollain on kokemuksia realiteettitestauksen pettämisestä nii olisi kiva kuulla siitäkin?🙂

Käyttäjä feelingblue kirjoittanut 03.12.2010 klo 19:36

Hmh.. eipä ole löytynyt sopivan tuntuista terapeuttia, jolla olisi vapaata. Mut kevätpuolella sitten.

Kotitehtävistä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ongelmista riippuen kuvittelisin, että voisi olla esim. ruokapäiväkirjan kirjoittaminen, johonkin vaikeaan tilanteeseen meneminen, rentoutusharjoitusten teko itsenäisesti annettujen ohjeiden mukaisesti, kirjeen kirjoittaminen jollekulle joka liittyy ongelmiin. Esimerkiksi 🙂