trinks kirjoitti 29.11.2013 19:43
Mä en usko puhumisen auttavan mitään, tää kirjoittaminen auttaa jotain.
Mä ootan kaikkee, nyt et alkasi tuo nettiyö, ootan et iskä soittaa ja kertoo mitä vauvalle kuuluu, ootan jouluu. En mä oikeasti enempi jaksa ajatella sit, kun ei ne kai oikeesti toteudu kuitenkaan. Mä ajattelen et pääsen helpommalla kun puhun toivekkaasti tulevaisuudesta.
Onko susta helpompi puhuu menneisyydestäsi? Mä en siitä haluais puhuu mutta en varmaan koskaan pääse pois, jos en puhu.
Miten sulla päätettiin et voit lähteä pois sairaalasta, ketä oli läsnä, oliko vanhemmat?
Mä niin toivosin et oisin jaksanut äitii niin kauan et olisin ollut täysikänen, niin en ois tässä nyt.
Nyt on pakko sanoa, että sinua ei voida auttaa, jos et kerro totuutta siitä mitä tunnet ja ajattelet. Et ole siellä siksi, että pääsisit helpolla. Paraneminen ja eheytyminen rikkinäisestä takaisin ihmiseksi, joka jaksaa ottaa maailman kolhut vastaan on rankkaa ja vie aikaa. Olet siellä, jotta sinut voidaan auttaa alkuun. Olet siellä, jotta voit tukeutua hoitajiin, kun et jaksa tai on vaikeaa. Olet siellä, jotta et olisi yksin.
Jos et rehellisesti kerro asioista, on myöhemmin turha valittaa, että sinua ei ole autettu. Eivät he siellä voi auttaa, jos he eivät tiedä!
En sano tätä pahalla. Haluan vain, että ymmärrät, miten tärkeässä vaiheessa olet juuri nyt. Negatiivisia tunteita ja vaikeaa menneisyyttä on erittäin raskas käsitellä, eikä se ajan kanssa käy helpommaksi. Nyt sinulla on mahdollisuus käydä sitä läpi, kun olet paikassa jossa sinusta huolehditaan.
Luottaminen on vaikeaa, eivätkä kaikki ihmiset elämässäsi ole luottamuksesi arvoisia. Tämä on ikuinen totuus. Jos suljet kaikki ihmiset ulos suljet pois pahat tunteet, pettymykset ja loukkaukset, mutta estät myös hyviä asioita pääsemästä sisään.
Joskis täytyy vain uskaltaa avata itseään.