Syy, miksi tulin kirjoittamaan tänne, on se että välillä minua ei kiinnosta että masennunko vai n. Ennen on aina kiinnostanut.
Vielä kerran, haluan kiittää nimimerkkiä Menolly avusta ja vastauksista. En tiedä, pyöritkö vielä täällä sivuilla, mutta toivon että saan taas kommentteja.
Syy, miksi en ole käynyt täällä on se. Että isällä oli kontrolli vuoden alussa. Odotettiin kuolemaa sillä isä sai vain muutaman kuukauden aikaa elää. Eli elämäni paskimmat puoli vuotta, ja kuten sanoin, joulukuussa en enää osannut edes olla kämpillä ja olin aivan uupunut, että nukuin vain viikon.
Kuitenkin, missä mun isä on? Tuolla se on, täysissä ruumiin ja sielun voimissa (ainakin vielä)
Kävi ihme, ja isän syöpä koteloitui kolmesta paikkaa missä se oli keuhkoissa. Alkoi elämäni paras vuosi, isälle todettiin että ei tarvitse kun käydä kontrolleissa 3kk välein. Sen sijaan, että olisi saanut ''viimeiset' kivun lievitys pillerit...
Yksi kontrolli päästiin ilman, mutta nyt kuukausi sitten, isällä todettiin taas kasvain.
Se oli kuin isku vasten kasvoja. Aloitettiin sytostaattihoidot ja kontrolli on kuukauden päästä.
Kasvaimia on ''vain'' yksi. Se on se vanha, lähtenyt kasvamaan.
Olen pettynyt, mutta jäin lomalle. Olo ei ole läheskään niin vaikea kuin viimesyksynä. Pelkäsin kokoajan, että jotain tapahtuu ja poltin itseni loppuu koulussa ja viikonloppuisin ramppasin täällä. Psykologi oli turhaa, kävin pari kertaa mutta olin niin iloinen että eivät katsoneet että pitäisi käydä.
Silti keväällä, mietin että mun pitäisi mennä juttelemaan uudelleen. Ihan vain sen takia että saisin selvitettyä omat sotkut. Mies asiat, mitä haluan elämältäni ja muut, mielialan vaihtelut. En mennyt. Nyt, on korkea kynnys soittaa se puhelu.
Sen sijaan olen kirjoittanut päiväkirjaa monta kertaa viikossa. Kerään ne kansioon ja luen niitä (rankkaa) ja kirjoitan ehkä jotain kommentteja.
Kuitenkin minusta tuntuu että masennus on jotenkin minussa läsnä. Huomaan, että olin ihastunut mieheen viimevuonna, mutta en jaksa enää ajatella häntä. Enkä muitakaan. En tiedä tuleeko tämä ominaisuus vain sillon kun olen ihastunut? Yritän päästää irti menneistä mutta se ei ole helppoa. Päiväkirjaa kirjoitan siksi, koska haluan oppia tuntemaan itseni ja tietää että mikä tässä mättää.
Tässä minun pienet suuret oivallukset
Samat asiat tulevat uudestaan:
Osaan olla kateellinen muille ja mustasukkainen. Jättämisen pelko ei tule vain suhteissa, vaan myös perheen kesken ja ystävien kesken. Huono itsetunto vaikuttaa liikaa, enkä osaa parantaa sitä. Kuvittelen myös että olen huono ihminen jos en osaa jotain tai teen jotain väärin
Pakkomielteitä on. siivous lähinnä ja se tuskin mitään vakavaa on 😀
Jättämisen pelko: äiti lähti ja ensimmäinen poikaystävä petti; siinäkö kaavio mun suhde käyttäytymiselle? en osaa nauttia hetkistä kun mietin, että jättääkö se mut ja onko tämä viimeinen kerta kun nähdään ja kaikki on hyvin.
Olen kauhean mustavalkoinen (masennuksen oire) nykyään, ensimmäistä kertaa elämässäni käytän unilääke valmistetta, melatoniinia. Sekin vain jos on tarpeen, ehkä 1-2kertaa/kk
Mielialavaihtelut.
Puhun kyllä tunteistani, viimesyksynä kyllä kerroin kokoajan. Nyt en ole niinkään puhunut.
Tosin kuten sanoin, minulla ei ole niin vaikeaa vaikka tiedän reaaliteetit.
Olin lomalla ja matkustelin, kävin kavereiden luona. En murehtinut. Isälle on joitakin asioita sanomatta, mutta olen viettänyt hänen kanssaan aikaa paljonkin.
Kamala romaani tuli, mutta sen takia siis kirjoitin tälle sivulle uudestaan kun ajattelin, että minua ei kiinnosta jos masennun kokonaan.
Toisaalta, isän asiaa en sen koommin ajattele. Liekkö asian kieltämistä. Pari kertaa olen itkenyt, on ahdistanut, ja milloin mitäkin mutta se menee ohi.
Kun on ihmisiä kokoajan vierellä, se helpottaa. En tiedä, miten selviän kämpillä varsinkin kun tuntuu että en osaa lähteä lenkille tai minnekkään (kauppaan edes)
etten tee turhia ostoja kun ei sais tuhlata rahaa.
Siinäpä sitä, ajatuksen virtaa.