Moi Tanja91,
Mä kärsin 4 vuotta masennuksesta, tai siis oon siitä parantunu, mut mielialalääkkeitä syön vieläki, enkä mä koe että ne pitäs lopettaa, ei ainakaan oo siihe aihetta... silloin kun masennus diagnosoitiin, sain myös diagnoosin ahdistuneisuushäiriöstä, ahdistus on ihan todellista edelleenkin.
Nyt mä olen ollu ilman terapiaa reilun vuoden, takana 4 vuotta terapiaa.
Paitti nyt miehen kans pariterapias.
Tiiän miltä tuntuu,kun terapia jää tauolle, tuli vaan olo, että miten mä selviin tään ajan, kun terapeutti on lomalla?😮 mut sitten se aika meni aikas nopeestikin,mut pahimmassa olossa se oli yhtä tuskaa odottaa sitä terapiaa.
Sitten kun terapia lopullisesti loppu,tajusin iteki, et ei tähän olekaa tarvetta mä pärjään!
Tietty siihen tarvitaan oikeet lääkkeet myös että näkee sen auringonpilkahduksen synkkyyden keskellä.
Välillä tulee alakulon jaksoja ja tuntee olevansa tosi masentunu,mut ne menee ohi.
Sillon kun sairastuin, mulla oli kans itsetuhosia ajatuksia ja jossain vaiheessa suunnittelin omat hautajaisenikin, niitä sitten käytiin läpi terapiassa.
Eka mä päätin pysyä elossa mun pikkuveljen takia, sitten kun toivuin, päätin pysyä elossa ihan itteni takia.
Suakin vois auttaa, jos sä löydät jonkun todellisen syyn miksi mä täällä elän.
Joku sulle rakas ihminen, josta sä et haluu koskaan luopuu, lemmikkieläin, joku harrastus joka saa sut tarttumaan tähän hetkeen.
Tiiän ettei se oo helppoo, mut kannattaa yrittää!
Toivottavasti sä saat oikeet lääkkeet, että niittenkin avulla pääset eteenpäin. Se on aluks hankalaa, kun etitään sitä,mut kyl se varmaan sulleki löytyy.
Äläkä anna ihmisten sanoa, että sulla on tauti josta ei parane, mun entinen pomo muutamia vuosia sitten sanoi : voi (nimi) kulta, sulla on nyt tauti josta sä et koskaan parane,oon niin pahoillani sun puolesta 😠 sillon otti päähän, kun se ei tajunnu mennyttä aikamuotoa... ei mun sitä ois sille edes tarvinnu kertoo,mut keskustelu jotenki meni siihe. Mun silloinen lääkäri ja terapeutti ja psykologi ei allekirjottanu tota, vaan painotti nimenomaan sitä että kyllä masennuksesta voi parantua. Ja se on ihan totta.
Sä oot vielä nuori ja sulla on vielä annettavaa täällä ja saatkin osaksesi hyvääkin, ainakin mä toivon sitä🙂 tsemppiä ja voimia elämässäsi eteenpäin
🌻🙂🌻