Masennus,syömishäiriöt,itsetunto-ongelmat..

Masennus,syömishäiriöt,itsetunto-ongelmat..

Käyttäjä Angelah aloittanut aikaan 20.06.2004 klo 15:17 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Angelah kirjoittanut 20.06.2004 klo 15:17

Oma tarinani on varmaankin monelle tuttu..Mutta kerron näin tiivistetysti ja olis kiva kuulla muidenkin ajatuksia..

Kuudennella luokalla kehitin itselleni syömishäiriön,anoreksian..ja samoihin aikoihin menetin kaikki ystäväni ja koulukiusaus alkoi.Olin yksin,ongelmieni kanssa.

Vuotta myöhemmin asiat tuntuivat hetkeksi paranevan,mutta sitten koulukiusaus alkoi uudelleen.. 😭 Sen jälkeen olen aina vihannut omaa kuvaani ja itseäni.

Kasilla panostin täysillä kouluun..Halusin olla kaikessa paras,myös laihduttamisessa.Uskoin olevani onnellinen.Olihan minulla kaikki mitä onneen mielestäni tarvittiin.Koulu sujui hyvin,olin laiha,seurustelin ja oli peräti yksi kaverikin.Mutta sitten tilanne romahti.Oma rakas poikäystäväni raiskasi minut ja siitä alkoi usein toistuva lyöminen.Maailma romahti.Ainut jonka olisi ainakin pitänyt välittää,näytti teoillaan,että kaikki oli rakentunut valheelle. 🤕

Ysiluokan alkaessa en enää välittänyt mistään.Istuin koulussa jos sattui huvittamaan,viiltelin käsiäni,vedin viinaa ja lääkkeitä sekaisin.Millään ei yksinkertaisesti ollut väliä.Halusin vain hitaasti tuhota itseni..Pikku hiljaa maailma alkoi muuttua täysin mustaksi.Tuntui,ettei tilanteeseen ollut mitään ratkaisua tai mahdollisuutta parempaan.Menetin myös ainoan kaverini.

Sain uusia,joista yksi muodostui erittäin tärkeäksi.Sonjan kanssa suunniteltiin yhdessä itsaria ja tuhottiin itseämme.

Yritinkin tappaa itseni mutta epäonnistuin.Jouduin hoitoon,kerran viikossa psykologilla.Ja se jatkuu edelleen.Lukiossa ensimmäinen vuosi on takana.Todistusta vihaan katsoa, epäonnistuin täysin,olisin pystynyt parempaankin.Käteni ovat arpiset,mutta sisälläni on paljon isommat arvet.

Elämä tuntuu vieläkin niin tuskaiselta.Ja toivottomalta.En halua enää elää syksyyn asti.En halua kokea enää yhtäkään painajaismaista vuotta.Haluan herätä tästä painajaisesta,paeta sitä oman käden kautta.Ennen syksyä.Vielä en tiedä koska,mutta en vain jaksa enää taistella.Joskus ne voimat vain loppuvat kesken. ☹️

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 27.07.2005 klo 12:50

mä olen tällä niin väsynyt tähän kaikkeen,
koko elämääni,
tiedätkö,
kaipaisin jotain helpotusta,
että joku tulisi ja ottaisi tämän kivun multa pois.
niin väsyneenä laahustan kohti seuraavaa päivää,
en tahdo herätä uuteen päivään tämä kipu seuranani.
toivoni olen jo menettänyt. 😭

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 28.07.2005 klo 19:52

Angelah, et oo ainoo joka on kyllästyny elämää.. maanvaiva, en jaksanu ettiä, ku en tiiä missä kohtaa on.. mutta siis kyssäri kuuluu, ku joskus sanoit et oot ollu s-suhteessa, ja susta on vähä vaikeeta uskoo.. ku kerta mitä oot kirjotellu.. ja en tarkota tätä loukkaavalla tavalla... =/ja aavaton, meiän jutustelut jäi vähä lyhyeen.. 😐

Käyttäjä kirjoittanut 29.07.2005 klo 15:12

en taatusti ole ollut koskaan s-suhteesa, enkä kyllä ole niin kirjottanu. jos olen, sitten olen ollut päissäni ja haaveillut seksistä ja sen kirjottanu. toisaalta en mie ole kovin usein päissäänkään, enkä ainakaa silloin ole kotona, jos olen. olen suudellut poikia pari kertaa, en muuta. täällä sitä paitsi on joku otsikko missä kirjotetaan seksiasioista, siinäkin kirjotan, että ei koko seksi kiinnosta.
aavaton on saanut vauvan ja on vieläkin sairaalassa ei se jouva sulle kirjottaan.

rusakko mie luin sun juttusi, en oikein vastaa nyt, kun ei oikein leikkaa. mutta vähän ennen koulun alkua voisi lisää puhua koulusta vaikka omassa otsikossa. mie jo nyt pelkään yo-kirjotuksia ja koulun alkamista.
halaus Angelah. kirjotat melkein kuin runon, siisti juttu.

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 04.08.2005 klo 10:11

minä täällä taas
rustaan paperille tuskaa,
mieli on mustaakin mustempi,
en ole syönyt aikoihin kunnolla,
tuntuu,
että seinät kaatuu päälle,
pian mun on pakko luovuttaa,
ei musta ole taistelemaan,
ei voittamaan elämääni takaisin.
*halaukset*

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 06.08.2005 klo 11:19

Angelah!! ei tollasta puhetta. ☹️ mikä nyt sitte on ku ei haluta syödä? ei oo kivaa jos kuihtuisit ny pois. Mä tiiän ettei mun kommenteista oo mitää apua ikuna, mut yrittänyttä ei ammuta. niinhän se sanontaki menee..

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 09.08.2005 klo 11:02

se on tää syömishäiriö,
mikä saa vähentämään syömistä,
mikä sekoittaa pään,
mä en käsitä mitä mun koulunkäynnistä tulee,
syyskuun alussa pitäisi sinnekin raahata itsensä,
onneksi kukaan siellä ei tunne mua,
mun pää on jokseenkin sekava,
tyhjä,
onneton olo,
en osaa enää edes kirjoittaa olostani,
ei löydä sanoja,
ehkei ole sanoja,
jotka kuvaisi sitä
kuinka pirusti välillä sattuu
ja kuinka tyhjä taas välillä on.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 14.08.2005 klo 15:06

voi sua Angelah. Ottaisit sut sylii ja silittäisin.. =) Mut tiiän ettei se auta juurikaan.. Mut kertokaas jotkut viksut ihmiset onks totta et jos käyttää lääkkeitä väärin, cold rexiä pissen/viinan kanssa nii joutuu nuoriso-osastolle suljetulle? Mun kohalla sillä ny ei ois paljoo mitää väliä, ei musta välitä kouluskaa ketää kiinnosta kuten ei täälläkään. ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 15.08.2005 klo 12:28

Sie jo joutusit varmaan aikusten suljetulle. Eikä se nyt just ole, että yhestä kerrasta mihinkään joutuu, tai voihan sitä joutua mahahuuhteluun. Olen kerran ollut, syönyt metrin ja vähän ylikin letkua, että saa ylimääräiset pillerit ulos. Ja toiste sitä en tee, oli niin karsee kokemus.

Itsemurhaa ei edes kannata yrittää viinan avulla. Sitä yrjöää ennen kuin saa tarpeeksi pillereitä nieltyä.Viinan avulla thety itsemurha on todella raukkamainen teko. Jos, ei uskalla ilman viinaa itseensä tappaa, niin sitten pitää vaan elää.

Halaus Angelah, kerro sitten menitkö kouluun ja käytkö vielä terapiassa. Pitääkö sun syyvä paljon lääkkeitä?

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 15.08.2005 klo 17:05

maanvaiva kirjoitti 15.08.2005 klo 12:28:

Sie jo joutusit varmaan aikusten suljetulle. Eikä se nyt just ole, että yhestä kerrasta mihinkään joutuu, tai voihan sitä joutua mahahuuhteluun. Olen kerran ollut, syönyt metrin ja vähän ylikin letkua, että saa ylimääräiset pillerit ulos. Ja toiste sitä en tee, oli niin karsee kokemus.

Itsemurhaa ei edes kannata yrittää viinan avulla. Sitä yrjöää ennen kuin saa tarpeeksi pillereitä nieltyä.Viinan avulla thety itsemurha on todella raukkamainen teko. Jos, ei uskalla ilman viinaa itseensä tappaa, niin sitten pitää vaan elää.

nii, uskon et on aika ikävä kokemus. Mut tuskin mua ketää auttais, annettais varmaa kuolla pois. Miten raukkamaista? Helpoin tapa se on. Paitsi etten voi saada alkoholimyrkystä. ☹️ ku sammun sitä enne. 😭:

Käyttäjä Angelah kirjoittanut 19.08.2005 klo 09:14

mulla alkaisi tuo koulu 5.9,
saa nyt nähdä miten käy.
läkkeitä menee efexor 150+75mg,
mirtazapin 45mg ja levozin 25mg,
syöminen on edelleen täysin hakusessa,
bmi huitoo tossa 17 kieppeillä,
psykologilla nyt istun vaan kaks kertaa viikossa,
puoltoista tuntia kerralla
ja yritän löytää jotain järkeä tähän,
tuntuu täysin mahdottomalta. ☹️

Käyttäjä kirjoittanut 22.08.2005 klo 09:23

Mie olin taas pari päivää sairaalassa. Hitto, kun kestä kun on niin paljon ihmisiä koulussa. Eikä mulla nyt taas ole muuta sanottavaa. Tän päivän olen vielä kotona, huomenna taas yritän jatkaa koulua. enää 9kk 10 päivää jäljellä.

Käyttäjä murkku 1 kirjoittanut 27.08.2005 klo 12:01

mitä teille kuuluu? mää vaan jatkan perhekotissa kun äiti on vielä hullujen huoneella. muuten kyllä menee jo paremmin, äitiki on jo mulle puhunu kun käyn sitä kattomas. koulu menee tosi hyvin.
olen säännöt lukenut ja äsken kirjoitin tämän aseman tukihenkilölle ja jos sinne laittaa vahingos kirosanan niin ei kai se lopeta. en yleensä kiroile mutta on tilanteita että sana tulee eikä sitä voi tuolla tukihenkilö puolella ottaa pois.

Käyttäjä kirjoittanut 28.08.2005 klo 12:37

En annakaan tän otsikon tippuu, kun sitten tuntuu, että menettää ystävän. Aika paljon sulla on Angelah lääkkeitä vaikka on sitä mullakin. En viittihe nimiä laittaa, viittä eriä syön, osa on kyllä epilepsiaan. Eikä mun lääkitystä lopeteta ainakaan vuoteen sanoo lääkärit vaikka niin haluaisin. Lääkärissä käyntejä on vähennetty, enkä käy terapiassakaan kuin yksi kerta viikossa.

Kohta sun koulu alkaa, jännittääkö. Mun koulu menee kuulemma hyvin, itte voisin jo lopettaa, ku ei kiinnosta.
Ujom86, mie haluaisin sulta tarkennusta kahteen asiaan ketkä eivät ole selviä. 1. onko vai ei sulla tyttökaveria, siis edes meilikaveria. 2. onko sulle annettu ihan virallinen Asperger nimitys, eli ootko käynyt tutkimuksissa vai onko sulle yksi ainoa (koulu)psykologi sanonut että sulla on piirteitä.Jos on virallinen diagnoosi miksi et käy kuntoutuksessa?

Käyttäjä kirjoittanut 29.08.2005 klo 16:09

ei muuten varmasti suutu nettuki, jos sille kirvaa. Alussa, kun se ei mua tuntenu enkä mie sitä mie koko ajan kirvasin. sitten alko hävettää ja aloin sille selittään, että mulla on oikeassa elämässäniki tapana kiroilla karseesti. Että mukamas olen vaan sitä sukupolvee, että me kiroillaan. vaikka mulla ei ole koskaan ollut tapana kiroilla enkä nykysinkään kiroile. Mutta joku siinä tukihenkilössä oli, että se sai mut kirjottaa kirosanoja. Nyt se kausi on melkein mennyt ohi,ei kokanaan. Se on salainen paheeni.

Käyttäjä ujom86 kirjoittanut 29.08.2005 klo 21:25

maanvaiva, on ihan nii oikee tyttökaveri ku voi olla. Ainoo este on välimatka. En oo käyny missää testeissä tai mitään, enkä tiiä pitäiskö sit olla jossain hoidossa. mut ainaki ASPAn kämpässä asun tällä hetkellä. Ota ny niistä sit selvää.. mut en tiiä tosta aspergerista ihan varmasti et onko, mut piirteitä kai on. Koska koulussa yks ihminen joka on sykoloki tjn asioita et onks jotain tiettyä asiaa mitä vois tehä ja sillee.. mut en oo käyny missää testeissä, ja ASPAn pomo sano et sit joskus kai pitää tehä jotkut ihme testit tai selvittää jotain.. en mä tiiä. mut sen tiiän etten oo normaali, tai miten se ny määritelllään. Oon tosi ujo ja vähä epäsosiaalinen, ja ei oo kivaa.. siitä syystä ei oo kavereita, ja oikeestaan ku on yksinäinen ruma ja tyhmä sudenpentu nii ei niitä kai tarvii.. kuten yhessä ohjelmassa sanottii tai siis komediasarjassa. "miehet on yksinäisii susia. Viihtyy yksin" ja mun kohalla pitää paikkaansa. halit kaikille.. jos kelpaa, ellette juokse pakoon.. ☹️