Masennus ja ahmimishäiriö ( ,siis BED )

Masennus ja ahmimishäiriö ( ,siis BED )

Käyttäjä Tietänsä etsivä aloittanut aikaan 24.04.2006 klo 23:08 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Tietänsä etsivä kirjoittanut 24.04.2006 klo 23:08

Löytyykö muita joilla on sekä masennus että ahmimishäiriö (tarkoitan BED:iä, en bulimiaa) ? Olisi mukava vaihtaa kokemuksia ja kuulumisia.

Olen sairastanut masennusta reilut kuusi vuotta ja ahmimishäiriötä ties kuinka kauan, mutta ainakin tuon kuusi vuotta. BED:iä tajusin sairastavani vasta jokin aika sitten. Masennuksen vuoksi olen ollut jo pitkään hoidossa, mutta ahmimishäiriön suhteen on asiat eri tavalla. Kävin kerran sellaisessa syömishäiriöisten vertaisryhmässä, mutta en pystynyt menemään sinne uudestaan paristakin syystä.

En tiedä millä selviäisin sekä masennuksesta että BED:istä 😯🗯️. Tuntuu että energia ei riitä molempiin ja molemmat vaikuttavat toisiinsa. Ylipainoa on kertynyt jo niin paljon, että sen kanssa pitäisi tehdä jotain, koska selkävikani oirehtii samaa tahtia kuin paino nousee. Tuntuu että arkipäivästä selviämisessä on jo tarpeeksi hommia.

Käyttäjä Whatever kirjoittanut 07.08.2006 klo 21:03

Mulla on ollu masennus vuodesta-00 lähtien. Samalla mulla diagnosoitiin bulimia, kun muut saivat tietää siitä, mä häpesin jatkuvaa oksentelua, niinpä mulle tuli tilalle anoreksia ja sitä myöten ihana laihuus, joka loppui mun jouduttua joksikin aikaa nenämahaletkuun. Ja sitten asiat vasta riistäytyivät käsistä, mulle kehitty BED, jota häpeän vielä enemmän kun bulimiaa. Nyt mulla on omituinen viha-rakkaussuhde syömiseen saatan ahmia ruokaa niin paljon ku pystyn (kun muut eivät huomaa) ja sitten lähteä lenkille, punttisalille tms. kuluttamaan energiaa. Ja pitkällä aikavälillä painossa ei oo tapahtunu muutoksia mut jos käyn pari kertaa päivässä tai parina päivänä peräkkäin vaa’alla paino saattaa vaihdella kiloja, kamalaa. Mut onneks pitkät paastojaksot pitävät painon kurissa. Nyt kesällä olen kyllä laihtunut jonkin verran ku muutin kihlattuni kanssa yhteen e´nkä hänen seurassaan uskalla syödä mitään kun tiedän (luulen tietäväni) että olen hänen mielestään lihava. Mut voimia kaikille kohtalotivereille, ei anneta BED:n hallita elämäämme.🙂👍

No mutta hyvää kesän jatkoa kaikille!!