Koulukiusaaminen - sattuu syvälle sisimpään
Moi! Olen nyt ysillä ja kiusaaminen oli mulla ennen pahoinpitelyy, haukkumist, eristämist ja uhkailuu. Mul oli rakkain ystävä, mut meil oltiin kateellisii, ni sen oli pakko kääntyy mua vastaan. Oli vakavaa nettikiusaamistakin. Nyt kiusaaminen on sellast kaikesta porukast ja ryhmist poisjättämistä, haukkumist, uhkailuu. En paljookaa uskalla puhuu luokkalaisilleni, ku saan vastaukseks jotai tosi pahoi herjauksii. On mut hakattukin. Masennus on ollut useita vuosia ja pian tulee lääkkeiden alotuksesta vuosi, käytän kahta. Itsetuhoisii ajatuksiiki on ollu, ei juurkaan enää. Mul on vaa pari ystävää, eikä ne oikeen mua haluu kuunnella tämmösis jutuis. Tartten teidän apuu, sillä oon useamman kerran puhunu asiast rehtorin ym kanssa, muttei koulu puutu kiusaamiseen. Joskus rehtori on ”puhutellut” jotakin, muttei se ole koskaan auttanut. Vanhemmat eivät tue ja sanovat vaan suunnilleen ”et on kestettävä vaan”. Mitä mun pitäis tehä, et sitä sais loppumaan? Tukareit on meidän luokal, mut ne osallistuu siihe itekki, kiusaamisee. En enää tiiä, antakaa neuvoi, plz ja kertokaa omii kokemuksianne myös.
😯🗯️😞