Toi on kamalaa että niin monet joutuvat kiusatuiksi. Siitä jää niin paljon kaikkea huonoa. En tiiä mitä haluisin tehä, selittää sulle ettet ole ainut. Mun tarina ois aika raskasta luettavaa, mutta jos mä tähän kirjotan oman tarinani, omasta kiusatuksi tulemisestani, niin ei oo pakka lukee, kirjoian nyt lähinnä itselleni niitä muistoja joiden kanssa elän yhä tänäkin päivänä, kun koluajasta on aikaa 8 vuotta. Eli:
Tarinani alkaa siitä kun menin toiselle luokalle. Sitä ennen ei siis ollut kiusaamista.. Sillon kun toka luokka oli just alkanu me muutettiin perheen kanssa toiselle paikkakunnalle, minä, vanhemmat ja kaksi vanhempaa veljeä. Siellä mua aluks katottiin ihan oudosti, sitten oli ihan hiljaista, olin kai kuin jokin kummajainen. Kiusaaminen alkoi pikkuhijaa, eka mut jätettiin aina yksin, sitten sanottiin kaikkee tosi ilkeetä, tönittiin ja naurettiin huonommuutta. Kului aikaa, sain kolmannella luokalla yhen kaverin vähäks aikaa, mutta sillekin valehdeltiin musta päin naamaa, ja olin taas yksin. Yksin kolussa, yksin kotona.
Tällaista oli siis koko ala-asteajan. Yläasteelle pääsyä odotin kovasti, tulisi uusi koulu, uusi luokka, mutta mitä vielä. Joitain samoja entisen luokan oppilaita oli vieläkin uudella luokalla, ja kiusaaminen jatkui. Masennuin, olin hiljainen ja peloissani. Jokainen uusi päivä oli tuskaa. En koskaan voinut tietää mitä tapahtuisi koulussa, mitä matkalla kotiin, mitä vielä kotonakin. Isäni käytti paljon alkoholia ja väkivaltaa humalassa. Lisäksi mulle oli syntynyt pikkuveljiä kaksi, ja pelkäsin niidenkin seurassa, mitä jos vahingossa satutan heitä, tai jotain. Pelkäsin olla vastuussa jostakin...
Yläasteella kiusaaminen oli kamalaa. Jo ala-asteella olin oppinut lintsamaan (jota en suosittele kenellekään, seuraa vain lisää ongelmia!) Koulussa mut valittiin aina vikana liikkatunnilla joukkueeseen, ryhmätöihin joku otti mut kun oli pakko-ja jätti kaikki työt mun tehtäväksi.. Sanallinen väkivalta oli kamalaa ja julmaa, en halua edes sanoa millä kaikin nimin mua puhuteltiin. Sitten alkoi myös pahoinpitelyä tulla mukaan kuvioihin. En halua kirjoittaa miten, koska se ahdistaa mua vieläkin tunne siitä mitä mulle tehtiin.😭
Onneksi koulu loppui, ja olin vielä hengissä. Menin lukioon, mutta kun kiusaminen jatkui, mä masennuin totaalisesti. Jouduin sairaalaan...
Nyt monta vuotta myöhemmin olen kuitenkin tässä. Mulla on paljon ongelmia, mutta mä elän! Yritän olla sellainen ihminen joka olin ennen kaiken alkua. Yritän olla välittämättä siitä että tunnen vieläkin häpeää ja syyllisyyttä. Miksi minä... En halua sanoa muuta kun että olkaa niin rohkeita että haette apua, ihan mistä vaan, kuhan ette jää yksin, niinkuin minä. Koulukiusaamisesta ei niin vain pääse eroon, se voi jättää syvät arvet, mutta aikaa kuluu ja elämä voi helpottaa... Tästä tulikin pitkä tositarina, mutta en tiedä vieläkään jaksoiko kukaan lukea, siksi en ihan kaikkea kirjoita, miten tuskani mm. jatkui. Voimia kaikille!