Hei..
Mie olen kans.. väsyny.. nyt olen sairaslomalla. Nyt tarjottiin pitempi aikaista työtä.. Enkä oikein tiedä mitä pitäisi tehdä.. Sairaslomalla vain.. olen elossa nipin napin..
Enkä enää tiedä mitä on elää..
"Elämä ei ole sama asia, kuin olla elossa." sanoi joku viisas mies..
Toisaalta tiedän.. että minun on vaikea lähteä kotoa mihinkään.. En tiedä mitä haluaisin harrastaa.. Ei jaksa edes tiskata..
Minulla on paljon pelkoja työtä kohtaan. KUn aina tuntuu että saan siipeeni ja putoan taas.. synkkyyteen. JOs teen jotain väärin, toivon että siitä sanotaan, mutta onko se pakko aina huomauttaa ilkeästi? Minä luulin että teen työtä asiakkaiden vuoksi enkä muiden työntekijöiden vuoksi.. viihdyttääkseni muita työntekijöitä ja tehdäkseni heidän oman työnsä jotenkin helpommaksi...😞
Pelkään mennä töihin. Siksi koska pelkään, että jos teen yhdenkin virheen niin heti saan haukut.. Pelkään ettei minua perehdytetä työhöni vaan tuupataan uuteen tilanteeseen ja toivotetaan onnea...
Uskon, että kaikki asiat kuitenkin järjestyvät. Ajattelin tänään käydä tulevalla työpaikallani keskustelemassa omasta masennuksestani työnantajan kanssa. Kertoa hänelle millaisia kokemuksia minulla on edellisistä työpaikoista ja miksi työhön lähteminen tuntuu vaikealle. Olen vain saanut siipeeni niin monesti, että epäilen kantavatko siivet enää koskaan.(sosiaalisten tilanteiden pelko??)
Hän vaikutti ymmärtäväiselle ihmiselle. Ehkä myös, kun näen etukäteen paikan minne olen menossa töihin, minun on helpompi ajatella itseni töihin sinne. Lisäksi keskustelemme työnantajan kanssa siitä että kuinka menettelemme sitten jos huomaan etten kykenekään tai jaksa olla töissä. Lisäksi aion kysyä, ottaako hän vastuun siitä että en kykenekään olemaan töissä. Ja kysyn tuleeko siitä merkintä työtodistukseen, jos jään vaikkapa sairaslomalle kesken työsuhteen.
Uskon että nämä asiat on järjestettävissä. 🙂 Minun itseni pitää tehdä töitä tämän eteen, mutta mieluumin ehkä työ.. kuin kotona neljän seinän sisällä sairaslomalla yksin omien ajatuksien kanssa.. hui.. ei ole kovin mukavan kuuloinen tulevaisuus☹️
No.. minua pelottaa töihin meno.. mutta minun on kohdattava pelkoni.. sillä mitä kauemman aikaa olen poissa töistä.. sitä vaikeampi on mennä takaisin. Toivon teille muille myös uskallusta kohdata omat pelkonsa. Sillä muuten ne pelot eivät koskaan anna periksi, jos ei uskalla näyttää itselleen että uskaltaa 🙂 🙂🌻