Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.05.2022 klo 13:44

Hyvää Äitienpäivää kaikille. Myös meille karvakamujen mammoille. Jotenkin kaipuu Masteriin iskee kovaa tälläisenä päivänä. Heaven toivotti kasvattajamammalleenkin hyvää äitienpäivää. Kynttilät palaa edesmenneen äitinsä ja mummonsa muistolle. Meille hekin osa perhettä ja suremme tavallamme kuin myös muistamme.

Mukavaa, että aurinko paistaa äideille.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.05.2022 klo 13:30

Arki taas. Maanantait aina vaikeita käynnistyä.

Pikkuisen ulkohommailua. Roskayhtiölle soitto, että saisi uuden pytyn kun vanhassa suht paha halkeama. Kauheat selitykset vaativat, miksi se olisi voinut mennä rikki? Ei ole lähelläkään lumiauraa ja minun voimilla ei kirveellä hakata roskapönttöön. Pari viikkoa, ennenkuin saan uuden. Entäs jos hajoaa lopullisesti? Tänään tyhjennyspäivä ja siinä pönttö saa kovaa kyytiä.

Kyllä menee lätkä huonosti Leijonilla. Joka matsi hävitään!?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.05.2022 klo 13:55

Pilvinen päivä tuulella. Mutta niin vaan on lopultakin lumet pois tontilta. Hiukan jäitä vielä sulamassa, kun en jaksellut ojaan nakella. Luiskahtivat aina mokomat lapiosta. Olkoon. Huominen sade varmaan loput sulattaa.

Nyt on kyllä pakko jo uskoa, että eräs kipulääke ei vaan sovi minulle vaan tuo aivan järkyttäviä painajaisia. Ja sitten on koko aamupäivän ikävä olo, kun niin selkeä uni. Aina joku minulle tuttu, läheinen. Ja rakas paikka missä tykkään käydä. Se vaan ei ole koskaan samanlainen kuin todellisuudessa on, mutta tiedän olevan se paikka. Nyt sitten läheinen minua varoitti, että nimissäni on tehty kouluisku, jossa paljon kuolleita. Ja juuri se koulu, jota ihan oikeasti kävin. Sitä en tehnyt siis minä, vaan joku silloisista kiusaajistani kosti jotakin ja teki sen nimissäni. Aivan järkyttävää nähdä tuollaista unta edes. Tai selkeää painajaistahan se oli. Aivan kauheaa.

Koko päivä tuo pyörinyt mielessä. Pistin loput särkylääkkeestä roskiin. Sääli, koska on oikeastaan ainoa käsikauppalääke joka auttaa kipuihin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.05.2022 klo 13:42

Sataa kaatamalla vettä. Tekee hyvää luonnolle. Ja ihan jo sekin, että nousee madot mullasta ja saavat linnut nokittavaa. Ihanaa katsella kuinka ruoho alkaa vihertää. Tontilta on nyt virallisesti kaikki lumi sulanut. Vihdoin.

Heavenin piti päästä sateessa ruohoa rouskuttamaan. Ja arvaatte varmaan kenen syytä, että nyt on tassut märät. Tietysti mamman syy.

Eilen ihan pikku pätkän katselin euroviisukarsintoja ja totesin, että taitaa se olla tosi, että Ukraina vetää kaikki pisteet ja voiton kotiin. Sympatiaääniä satelee, toki kappalekin kuulosti hyvältä. Sääli The Rasmukselle, koska niin kovasti olen uskonut heidän voittoonsa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.05.2022 klo 13:55

Toinen sateinen päivä.

Ja niin sitä ollaan menossa Natoon. No, sehän ollut selvää jo pitkän aikaa, mutta nyt saatiin Saulin päätös. Se varmaan eniten painoi. Minua hirvittää se, että jos vuoden vaihteeseenkin saakka kestää mahdollinen liittyminen, että kuinkahan naapuri tuumaa? Mitä kaikkea häiriötä tekee meille? Varmaan tuo joukkoja rajanpintaan ja alkaa ilmatilaloukkaukset jne.

Kuinka paljon meidän oikeasti täytyy pelätä? En kauheasti usko mihinkään turvatakuisiin Naton puolelta. On helppo niitä luvata, mutta entäs kun tulee kova paikka? Eihän Nato ole Ukrainassakaan mitään tehnyt vaikka niillä joukoilla sota loppuisi kerrasta.

Pikkuisen jaa-a ei niinkään pikkuisen vaan hurjan paljon ikävää tekstiä Kuusamon suurpetokeskuksesta luin. Mikä on lopullinen totuus!? Itse haluaisin uskoa eläinten hyvinvointiin. Mutta jutun mukaan taitaa olla kaikkea muuta. Juuso karhun maalaaminenkin sai uuden merkityksen?!

Tänään The Rasmus euroviisujen karsinnassa. Ihan ekana esiintyvät. Muistakaa peukuttaa. Ansaisisivat voiton.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.05.2022 klo 14:50

Ja  niin mentiin komeasti finaaliin! Ei jaksettu Heavenin kanssa lähteä torille, kun kangistuttiin huonossa asennossa katsomassa meistä huonoja kappaleita. Keistäs me pidettiinkään.. Puola, Australia ja Viro. Mutta suurin ja kaunein oli Suomi! Nyt sitten lauantaina rokataan muut suohon ja voitetaan.

Pikkuisen ulkopuuhastelin. Kaunis ja aurinkoinen päivä innosti ylös sohvalta, jossa nukuin aamupäivän. Heavenkin makasi auringossa niin, että peppu kuumeni ja piti hakeutua varjoon.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.05.2022 klo 13:22

Valloittava ilma, vaikka luulin sadekuuroja tulevan. Sormet ristissä toivon, ettei. Heaven niin nauttii auringosta, kun voi nurmikolla makoilla. Ei kuulunut kuin linnunlaulua. Ei ketään näkynyt. Mikä nautinto.

Pesin auton, että kehdataan lähteä torille, kun The Rasmus voittaa euroviisut ja Leijonat kaataa Latvian. Upea peli eilen Norjaa vastaan vaikka pari nokkapokkaakin syntyi. Nyt oli näkyvissä se vanha kunnon Leijonat ennen tappioputkea.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.05.2022 klo 14:29

Minä en suostu uskomaan, että fanit hylkäsivät The Rasmuksen, kun ei tullut yleisöääniä. Varmasti joku virhe ääntenlaskussa. Tai hei, jos se olikin IsonPahan kyberhyökkäys, kun ollaan Natoon menossa ja heidät oli boikotoitu euroviisuistakin? Ottakaa tuo nyt mustalla huumorilla!!!!!! Vaikka en kyllä mitenkään usko asiaa?! Siis yleisöäänien katoa!?

Ei sitten menty torille vaikka Leijonat kaatoi Latvian. Jotain iloa sentään. Ja pidin Måneskinin uudesta biisistä Supermodel.

Tämä aamupäivä mennyt nukkuessa. Pää on aivan raskas. Tuntuu, ettei jaksa yhtään pitää silmiä auki. Heaven reppana pilkki juoma-astiaansa, kun ei malttanut mennä unille, kun mamma valvoi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.05.2022 klo 13:23

Hrrrr...hyytävän kylmä tuuli. Yhtään ei kaduta, että laitoin kalsongit alle ennen ulkohommiin lähtöä. En tajua kuinka Heaven tarkeni makoilla nurmikolla. Itse olin kuin jääpuikko.

Aivan kummallisen hitaasti kevät etenee. Taitaa tulla lyhyt kesä ja eihän ne kovin lämmintä lupaile.

Mieliala vaan laskee näissä keleissä. Loppuu se usko tpaita keleihin. Hevankin pitäisi kylvettää, mutta näin kylmä ja mänty ei ole vielä kukkinut. Se aina sotkee joka paikan siitepölyllä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.05.2022 klo 13:25

Jännittää huominen lääkärillä käynti aivan kauheasti. Varmaan uneton yö edessä. Kun olen aivan varma, että jotakin pahaa löytyy. Minun tuurillani.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.05.2022 klo 14:15

Hyvin meni tohtorilla käynti. Ihanan lempeä ja kiireetön käynti. Kallis hankinta tuli, mutta ilmankaan ei pärjää.

Oletteko koskaan miettineet onko teillä voimaväriä? En tarkoita lempiväriä vaan väriä jota kenties tietämättäkin keräätte ympärillenne. Minulla on kaksi violetti kaikissa sävyissään ja keltainen mahdollisinman kirkkaana.

No, niin Suomi on aloittanut Nato hakemisen. Saa nähdä kuinka käy, kun nyt jo Turkki nakkelee kapuloita rattaisiin. Ja minusta Venäjä otti asian kovin hillitysti.

Näin Ukrainan voittokappaleen virallisen videon ja kosketti ihan kyyneliin saakka. Voimia sinne jokaiselle Ukrainaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.05.2022 klo 14:08

Kansallinen häviöpäivä..Ruotsi kaatoi leijonat rankkareissa eilen. Voi voi, en olisi suonut Ruotsille voittoa. Siistimpää peliä kuitenkin, kuin Usa ottelussa.

Ei kauhean lämmin, vaikka aurinko paistaakin. Oli aivan pakko sortua ostamaan eka kukka-amppeli vaikka saakin öisin kantaa hallaa pakoon sisälle. Jotenkin se vaan nostaa mielialaa, kun on kukkia. Tänään tuodaan multa ja rantakivilasti. Siinä sitä piisaa puuhastelua.

Heaven aina odottaa, että jos edes jonkun näkisi, kun ulkoillaan. No, tänään sellainen suloinen harmaa kisuliini, joka minun tuttuni..tapasi Heavenin. Tuli vaan lähenmäksi tuttavuutta tekemään. ONNEKSI olin varautunut ja ottanut Heavenin valjaista kaksinkäsin kiinni... Voi kauhea mitä ääniä ja sitä sähinää..Prinsessa Heaven, joka niin lempeä ja kiltti. Huh..ei halunnut tutustua!!!!! Harmaa unelma lähti kipikipi karkuun.

Eeroksen kuoleman jälkeen Heaven ei ole hyväksynyt uutta ystävää. Eikä iskä Masterkaan ole enää tytärtään kaitsemassa. Kyllä tuli kauhea ikävä molempia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.05.2022 klo 13:26

Olipas siilirikas ilta. 3 sapuskoimassa ja kaksi teki poikasia. Kovat kosioleikit heillä. Saas nähdä kuinka monta poikasta näkyy Heinäkuulla. Ihmettelin kun ihan näkyvällä paikalla kosio käytiin. Olisi voinut kissat yllättää. Onneksi ei näkynyt. Ikkunasta seurasin välillä.

Ihanan lämmin päivä tänään. Pikkuisen tein ulkohommia. Odottelen multa ja rantakivilastia, että pääsisi niitä hommia jatkamaan. Heavenin muonalähetys tuli. Se on se yksi ja tietty makrilli-sardiini maku kun maistuu yli muiden. Yäk, haisee kuvottavalta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.05.2022 klo 13:48

Ihana ilma. Tarkeni pihahommissa t-paidalla. Tuntui niin keväältä, kun linnutkin laulaa sydämensä syvyydestä. Joku on ehtinyt jo saada perhettäkin, kun oli puolikkaan munan kuoret tipahtanut nurmikolle. Veikkaan rastasta koon vuoksi.

Olisipa lisää tälläisiä päiviä. Tekee hyvää mielialalle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.05.2022 klo 13:26

Taas mietiskellyt paljon sitä, kuinka nopeaan päivät menee ja vähentää elinaikaa. En halua kuolla. Se pelottaa minua suunnattomasti koomassa kokemani jälkeen. En usko paratiisiin kuoleman jälkeen vaikka kuinka haluaisin. Enkä siihen, että saisin kohdata Masterin siellä toisella puolella. Master on sateenkaarisillalla kissojen paratiisissa. Jos meillä ihmisillä on vaan se helvetti. Mutta enkö minäkin ole jo omista synneistäni maksanut kovan hinnan.

Aivan valloittava ilma taas ulkona. En jaksanut kuunnella, kun vapaan kasvatuksen hedelmät huusi suoraa huutoa. Olisi molemmat Heavenin kanssa nautittu hiljaisuudesta ja auringosta, mutta ei tuollaista mölyä jaksanut kuunnella. En ymmärrä miksi pitää huutaa koko ajan´? En muista, että omassa lapsuudessa olisi saanut huutaa ja möykätä. Sitä osattiin leikkiä hiljaakin.