Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.09.2021 klo 13:41

Olen sokerista. En mennyt pihalle möyrimään, kun kaikki kauhean märkää viimeyön kaatosateesta. Ja tosi kylmä tuuli. Ensi viikollahan pitäisi lämmetä, uskon kun näen. Maanantai-aamuna tulee työmiehiä muutamaksi tunniksi. Sittenpä yksi asia pois tehtävälistalta.

Minusta kiusaamiseen edelleenkin puututaan liian vähän. Ja ihmisen murhasta saa naurettavan pieniä tuomioita. Eikö henki ole minkään arvoinen? Elämä, joka katkeaa ennenkuin kunnolla edes alkaa.

Tänään tulee Blind Chanelia illalla telkasta. Katsotaan yhdessä Heavenin kanssa. Hiukan minua vaivaa se ääni alitajunnassani, joka hokee LInkin Park..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.09.2021 klo 13:19

Aamulla oli ruoho paksussa kuurassa. HYi! Syksy vaan syvenee. Ensi yönäkin pitäisi olla hallaa tai jopa pakkasta. Ihme, ettei mikään peittelemätön kesäkukka kuitenkaan ole paleltunut. Jos ollut ihan vaan maan pinnassa.

Pitäisi se maanantaina tulla hetkeksi lämpimämpää, mutta eihän se syksy estä. Osui silmiin, jonkun sääprofeetan ennustus, että tulee kova talvi ja paljon lunta. Ensi lumi Mikkelinpäivänä. Mutta toisaalta vanha sanonta, ettei pihlaja kanna kahta taakkaa paljoa pihlajanmarjoja tai lunta. Nyt on paljon marjoja pihlajissa. Ei ole räkätit vielä tulleet napsimaan. Olisipa poissa, että tilheille piisaisi syötävää. Ne ovat niin kauniita ja hupaisia sitten hiprakassa.

Aivan järkyttävän kylmä tuuli ulkona. Melkein myrsky. En siis vapaa-ehtoisesti sinne mene. Ja jos parempia kelejä luvassa, niin parempi silloin mennä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.09.2021 klo 13:22

Lueskelin paljon WTC iskusta ja Koskelan tapauksesta lehdistä ja varmaan se jo viritti kaikella kauheudellaan aisteja äärinmilleen. Täällä katuvalot sammuu klo 23. Olin jo sängyssä lukemassa, kun ei nukuttanut. Joku kolisti hiukan varovaisesti oven kolistimella klo 23.17. Ei ollut pienintäkään epäilyä mistä ääni tuli. Pelotti aivan kauheasti, koska täällä paikkakunnalla on jo pitkään liikkunut tuollainen häirikkö, joka testaa ollaanko talossa kotona. Jää kuulemma lähistölle tarkkailemaan. En minä uskaltanut ovea aukaista. Heavenkin makasi oven edessä ja odotti jonkun tulevan. Piti vaan laittaa kaikki mahdolliset valot päälle sisällä ja ulkona. Kurkkasin ikkunasta pihalle, mutta tuo metsä niin lähellä, ettei näe jos sinne juoksi. Paikkakunnalla ei ole poliisia, joten omillaan on.

Kauheaa vaan, kun omalle kohdalle sattuu. Helppo lukea, että paikkakunnalla tälläisiä tapahtunut, mutta kun omalle ovelle sattuu, niin huhhuh.. Eipä tarvinnut nukkua. Nurmikkoa ei oltu tallattu ikkunoiden takana.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.09.2021 klo 14:06

Suht voimia kysynyt aamupäivä. Tai enhän minä muuta tehnyt, kuin koitin Heavenia viihdyttää ja rauhoittaa. Asentajat niin liikkuivat huoneesta toiseen ja ulos, että oli pakko neito laittaa boxiin. Ja varmaan arvaatte ettei tykännyt asiasta vaan repi hampailla boksin alustaa ja raapi verkko-ovea ja huusi kimeällä äänellä. 8-13 oli boksissa. Vartin kahvitunnin sai tutkia paikkoja ja pääsi kakkille ja pisulle. Ja taas boksiin. Ei malttanut yhtään nukkua. Nyt ollaan taas normissa ja hetki ulkoiltiin. Suht mustat sinisilmät/vihainen. No, ompahan tehty ja rännitkin putsattu, ampiaiset pois. Lintumökki normiasennossa. Laskua odotellessa. Työn saa laittaa kotitalousvähennykseen verotuksessa.

Taisi olla taas kylmä yö, mutta yhä kukat hyvinä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.09.2021 klo 13:49

Katselin NatGeo kanavalta doccaria Wtc iskuista ja jotenkin hämmensi minua. On tullut niin monta eri kuvausta tapahtumista, että eilinen toimien verkkaisuus ihmetytti ja käsitin, että oli kuvattu sillon, kun tapahtui!? Ja niin monta isoa mokaa rakennuksessa..tuleeko totuus koskaan julki? Ja kuinka oli niin helppoa kaapata 3 matkustajakonetta suht samaan aikaan. Tuosta on vuosia ja asia ei tietenkään minulle kuulu ja en menettänyt siellä ketään. Mutta minussa asuu sellainen outo olento, jonka on pakko aina ymmärtää miksi ja miten.

Pikkuisen ripsaisi vettä, mutta muuten oikein mukava syysilma. Räkättirastaiden ekat joukot ilmestyneet napsimaan pihlajanmarjoja. Ei taas jää tilhille. Siilejä ei vaan näy, vaikka oli niin kauhea joukko keväällä. Ensi kuussahan menevät jo horrostamaan. Olisi aika tankata kupu täyteen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.09.2021 klo 13:19

Lopulta sain potkittua itseni pihahommiin. Aivan pientä vasta, mutta alku kuitenkin. En tiedä mitä kukkivia kasveja oli kukkapenkissäni, oliko rikkaruohoja? Melkein minun kokoisia ja violetteja kukkia niissä..tiedän vain etten takula ole itse istuttanut. Jos tuli siemenkankaan mukana..oli mitä oli...Kyllä tein hommia, että sain rautalapiolla kaivettua ne pois. Ja se otti hartioihin ja selkään. Ovatpahan pois tieltä.

Onneksi ei satanut, vaikka ne minusta lupaili sadetta täksi päiväksi. Mukavan leppoisa syyspäivä hommailla. Tekee mieli taas laittaa tulppaanin sipuleita, vaikka joka ikinen vuosi joku ne sieltä vie?!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.09.2021 klo 13:06

Nyt oli vielä aamullakin -1 pakkasta. Ja nytkin enää +11. Viikonlopun pitäisi sataa vettä. Niin se syksy vaan etenee, ei mahda mitään. Aurinko kuitenkin paistaa pilvettömältä taivaalta. Pitäisi ottaa pieni ulkoponnistus, kun ei sitten sateella viitsi.

Oli yllätys apteekissa, etten saanut kerralla ostettua 2 pakkaus panadol pore lääkettä. Vain yksi. Sama, kuin astmalääke Ventoline, 1 vain. Luuleeko ne oikeasti, että käytän jotenkin väärin kipulääkettä? Olisiko johtunut siitä, että ostin samalla mielialalääkkeen? Kai minusta näkyisi päällepäin, jos olisin väärinkäyttäjä? Saanhan toki seuraavalla kerralla lisää ostettua, mutta turhaa vaivaa noin pienen asian takia. Minusta näkyy kipuni päällepäin ja olisin toki voinut ruveta avaamaan kaikki sairashistoriani, tai sanoa katsokaapas omakannasta luvallani vammojeni syvyys, mutta en jaksanut ruveta taistelemaan asiasta. Voiko astmalääkettäkin sitten huvikäyttää? Ompas outoa, jos siksi annettiin vain se yksi kiekko.

No, tämä on näitä päiviä. Onneksi ei sentään perjantai ja 13sta.

Kukahan pesisi autonkin, kun en itse jaksaisi...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.09.2021 klo 15:32

Ei satanutkaan vettä, niin Heavenin ulkoilun jälkeen koitin jatkaa pihahommia. Yhtään ei tunnu vähenevän, muuta kuin omat voimat. Taitavat loppua kohta. Terveydentila vaikeuttaa kaikkeen ja vammat. Osuiko jostakin silmiini, että ensi viikolla saattaisi tulla räntää? Eihän se maahan jää, mutta ajatuskin puistattaa..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.09.2021 klo 15:46

Onko mikään naurettavampaa, kuin ikkunan pielestä kyttääminen ja tikusta asiaa tekeminen, että näkisi paremmin mitä tapahtuu? Olisi reilumpaa tulla vierelle katsomaan ja sitten vasta siunailemaan kuinka usein pitää lepotauon, kun ei vaan kunto kestä. Ja toisaalta ei ylpeyskään avun pyytämiselle, joka vammaispalvelun kautta onnistuisi. Hitto, että kolottaa ja on aivan tikkujäykkä selkä. Huomenna olisi roppakaupalla asioita hoidettavana, kun saisi itsensä auton rattiin taipumaan. Onneksi automaattivaihteet helpottaa ajamista.

Hyi, pikkuinen sammakko koko ajan pyöri jaloissa. Piti varoa, ettei astu päälle. Onneksi ei käärmeitä näkynyt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.09.2021 klo 13:13

Pakkolepopäivä. Ei vaan taivu tuonne aivan kauhean tuulen sekaan. Ja on satanut kaatamalla. Koko yön ja vähän väliä tulee rivakasti vettä. Onneksi ei räntää.

On se onni, etten aloittanut haravointia, nyt ottaisi päähän kun suuri ravistaja tiputtelee hakosia ja käpyjä.

Viisas kävi taas itselle vieraalla alueella. Rautakaupassa sahaa ostamassa. En niiden päälle ymmärrä mitään, ideana olisi pieni je helppo liikuttaa oksien välissä. Tietty olin fiksuna ottanut laminaattisahan. Onneksi kysyivät ja hakivat oikeanlaisen minulle. Omat sahat oli niin tylsiä, ettei mitään rajaa. Jännittää aina mennä tuollaisiin suht miesvaltaisiin paikkoihin, jossa tuntee itsensä idiootiksi.

Mahtaakohan tuuli katkaista tuijahavuni niin kovaa tuulee...

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.09.2021 klo 15:28

Hommelit jatkui vesisateessakin. Kunhan ei huomenna ole kuumeessa. Tässä samalla koitan itse värjätä hiukseni, kun moni kampaaja täällä lopettanut hiusten värjäyksen. Saas nähdä kuinka kauheasti Heaven nauraa lopputuloksesta.

Oli niin kolea tuuli, että otettiin neule päälle. Eilen oli tullut illalla rakeita toisella puolen kylää. Talvi vaan lähestyy.

Särkee joka ainoaa paikkaa ja yhä vaan pitäisi huomenna jaksaa jatkaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.09.2021 klo 14:40

Ruumiillinen kunto meinaa loppua kesken, vaikka aikalailla hyvässä vaiheessa menee. Sormet täynnä juhannusruusun piikkejä, vaikka 3 hanskat päällekkäin.

Ei se Heaven kulta mamman hiuksille nauranut. Ei tullut paloauton punaista onneksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.09.2021 klo 15:19

Alkaa piiputtamaan kummasti kunto. Tuli todella nopeasti jätelava, kun pirautin ja hyvin asettelemalla saan piharoskat mahtumaan.

Pikkusiili kävi eilen taas, mutta ei vaan ymmärrä kissanruuan päälle. Paitsi noita pehmeiksi liotettuja kuivamuonia, ne kelpaa. Ostin Heavenille suomalaista kuivamuonaa mikäs Tiikeri tms nimi olikaan. Vaan ei koskenutkaan. Arvasin, mutta haluan aina koittaa edes.

Oli tullut lintujen syöttöautomaatteja, mutta kun ovat niin pieniä ja se täyttö hankalaa, kun varmasti talvella pakkasessa jäätyy kiinni. Aina jotakin murhetta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.09.2021 klo 14:40

Aivan raato olo, mutta nyt on urakka purkissa. Huomenna vaan makaan ja lataan akkujani. Olisi listalla vaikka mitä muita hommia, mutta niillä ei niin kiire. Hävitin kesäkukat ja istutin Callunoita ikkunalaatikkoon. Minusta ne ovat kauniita. Tosin lumi varmaan ne aikanaan tuiskuttaa umpeen, mutta toivotaan, ettei aivan heti.

Sen olen huomannut, ettei ehdi masentua, kun oikein vetää hommilla piippuun itsensä ja kai se kuntokin vähän kasvaa. Ruoka maistuu paremmin. Minulla on ikuisia ongelmia syömisen kanssa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.09.2021 klo 13:10

Ei juurikaan kipuja, mutta joka paikka kauhean jäykkä. Näin se aina minulla menee rasituksen jälkeen. Huonosti nukuin, kun ei oikein ollut hyvää asentoa milläänlailla.

Linnuilla on esikäräjät meneillään. Elikkä kokoontuvat tuohon pieneen puupaikkaan ja vaihtavat siellä matkasuunnitelmia. Kuka minnekkin lentää ja kuinka on kesä sujunut. Pääkäräjillä on vielä isompi ääni ja sitten seuraavana päivänä täysi hiljaisuus, kun ovat lähteneet. Syksy etenee siis kovaa vauhtia. Ensin lähti kurjet, sitten joutsenet ja nyt pikkulinnut. Ennen kurkia lähtivät västäräkit.

Säikähdin, kun vein siilille lisää ruokaa ajatuksissani ja siinäpä olikin iikka jo sapuskalla. Ajoissa tänään. Onneksi maistuu nämä kotimaiset kissanruoka kuivamuonat, joita Heaven ei edes haistanut. Mutta muun kissanruuan päälle ei ymmärrä. Alkaa jo tottua minuun, kun ei kauheasti pakoon lähtenyt.Muutaman askeleen. Juttelen aina, että tottuisi ääneen. Yhdistäisi ruokaan. Missä muut siilit? Keväällä sentään 9. Ja missä Taunot/mustarastaat?