Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.06.2019 klo 13:05

Mikähän on se raja, että pitää lähteä päivystykseen, kun hengitys niin huonoa ja ei meinaa helteet loppua? Sovin tuttavan kanssa, tarkistussoitoista ja mihin jemmasin avaimen jos tänne tuuperrun. Huolehtii sitten kateista ja hankkii apua.

Eilen puolisen tuntia ukkosti jossakin kaukana. Kaksi salamaa taisin nähdä ja kourallisen nakkasi vettä. Tänään tuntuu, että on vielä kuumempi, kun tuli kosteutta. Hautova ilma. Ja hyttysiä sikisi. Saisi sataa oikein kunnolla, että putsaisi siitepölyt puista alas. Oli ajoluiska jo ihan keltainen vaikka niin vähän satoi. Pakko sanoa, että odotan ilman viilenemistä. Tälläinen helle on liikaa.

Katit ei vielä ole halunneet ulos ja en viekkään, jos eivät mene ovelle odottamaan. Heillä sentään runsas karvoitus.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.06.2019 klo 13:37

Eilen lopulta nousi kunnon ukkonen ihan päälle ja satoi kunnolla. Nyt aamulla satoi lisää ja kerran jyrähti ihan lähellä. 5min sisällä laskin 20 sellaista tuplasalamaa illalla. Meinasi tulla toinenkin aalto ukkosta, mutta jäi onneksi matkalle. Mutta ilma viileni +20. Sisällä vaan ei meinaa viilentyä. Pitäisi käsittääkseni laskea +10 ensi viikolla ja saattaapi tulla hallaöitä. Onko tämä sahaaminen nyt sitä ilmastonmuutosta?

Sade teki tosi hyvää luonnolle ja pesi pois siitepölyä.

Katit jurnottaa, kun leikkasin kynnet tänään. Eivät hevillä lepy. Vaikka ihan vaan kynnenkärkiä nipsaisen kun niin terävät. Masteri rusautti taas hampaat kiinni etusormeeni, kun lääkettä annoin. Tulipas verta urakalla. Sormen pinnasta aina tulee suhteettomasti verta. Ei poika pahaa tarkoittanut, se on vaan se vaisto hänellä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.06.2019 klo 13:09

Toimintamaanantai..oikeaa hösäämistä ja nyt sitten on voimat pois, kuin ilma ilmapallosta.

Ihanasti viileämpää, mutta turhan voimakasta tuulta. Tästähän se alkaa se seuraava jääkausi. En vielä istuta kaikkia kesäkukkia, kun on luvassa varmaan muutama hallayö.

Minun vatsa ei yleensä sulata yhtikäs mitään vaan joudun sitten sormet kurkussa oksentamaan kun närästää. On haluttanut jo pitkään oikein pitserian pitsaa, mutta viimeksi se päättyi närästykseen. Tänään otin jo ajoissa närästyslääkettä ja söin vain vähäsen sitä pitsaa vaikka ahne mieli olisi syönyt vaikka kuinka paljon. Vielä ei närästä, näinkö selvisin? Koputetaan puuta, KNOKKNOK..

Pitäisi tilata muonaa taas kateille. Ajoissa aina tilaan, kun ei tiedä kuinka kauan se paketti viipyy matkalla.

Ihana oravainen oli syömässä pähkinöitä ja kaksi räkättiä sitä koitti kiusata. Epäilen, että tämä olisi samaa perhettä, kuin se hautaamani. Menin seisomaan siihen lähelle ja puhelin hänelle niin eikös minun suht kesy tikkakin tullut siihen. Hänellekin pitää seurustella. Siilejä ei ole vähään aikaan näkynyt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.06.2019 klo 13:58

Alkaa taas kasaantua rikkaruohohommeleita pihalla, mutta kun ei jaksa hengittää, kun tuulessa kauheasti siitepölyä ja hyttysiä. Siihen päälle vielä käärmepelko niin kuinka ollakkaan kohta ollaan talvessa ja hommat tekemättä. Onneksi ne näkyy vain itselle, ettei tarvitse muiden niitä katsella. Pitäisi vaan vetää kumisaappaat jalkaan ja mennä ja tehdä hommat eikä jossitella. Kunhan löytyisi se hitunen energiaa.

Silitin Heavenleyn seinälle Vallilan Valkovuokkokankaan/sisustuskankaan kesäksi, Koko huone muutti muotoaan. Masterille hain apteekista korvanputsausainetta. Törkeä hinta 20e.

Mutta, jos auttaa niin sille ei voi hintaa ajatellakkaan.

Nukuin muutaman yön ikkuna auki ja nyt sitten niska jäykkänä ja kipeä kuin armoton, veti ikkunasta suoraan. Näin sitä tulee vanhaksi ja rainaiseksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.06.2019 klo 13:24

Taisi se olla halla viime yönä, kun aamukuudeltakin oli vielä -0 mittarissa. Kannoin osan kukista autotalliin ja loput peittelin. Huomenna suunnittelin loputkin kesäkukat istuttaa, kun ei pitäisi olla enää halloja.. Joo, niin pitäisi. Tietty iskee yöpakkanen ja lunta 3cm.

Ekoja rikkaruohohommia tein. Oli se aika kammoa lykätä käsi sinne sekaan.. Varmaan olisin huutanut kuin sumutorvi, jos vaikka sammakko olisi hypännyt. Ei onneksi hypännyt.

Oravan haudalle istutin kesäkukan ja laitoin pienen tontun vartioimaan untaan. Toinen, varmaan hänen sisaruksensa sai räksyiltä kauheaa kyytiä. Kunhan selviäisi hengissä. Ja kissa oli myös vaanimassa. Kun en minäkään voi kaikkia pelastaa, vaikka kuinka yritän. Luonto on kauhean julma.

Pitäisi löytää jotakin rikkaruohomyrkkyä, joka ei vahingoita minun kamujani. Käsittääkseni sellaisiakin on. PItää kysellä puutarhamyymälästä. Kasvaa vata läpi karikkeenkin ja en kykene kaikkia nyppimään sormin pois, kun en pysty olemaan siinä asennossa. Ei siis johdu pelkästä käärmepelosta vaan ihan oikeista vammoista.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.06.2019 klo 13:25

Nyt on melkein kaikki kesäkukat istutettu. Huomenna pitää ostaa vielä yksi istutuslaatikko ja yksi kukkakin. Sitten tietty alkaa hallat ja lumisateet..

Talitintillä oli poikaset ekalla lennolla ja sirpittivät syreenissä. Äitilintu hädissään pyöri ympärillä. Onneksi ei nyt näkynyt ylimääräisiä katteja. Oravaa taas ne kaksi räksyä jahtasivat.

Jotenkin on alakuloinen olo vaikka pitäisi nauttia kesästä. Maanantaina olisi tatuointi. Sekin mokoma jännittää vaikka on entisestään vaikka kuinka monta kuvaa. Ja aina ne on hyvin parantuneet minulla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.06.2019 klo 13:36

Aina vaan aamuja ja pieniä hautajaisia. Kohta minulla pieni hautausmaa.

Pieni kirjosiepon poikanen, joka vielä eilen piipitti pöntössä odottaen vanhempiensa ruokalähetystä..makasi kuolleena pöntön alla. Kyllä alkoi taas aamu kyynelillä. En minä mahda sille mitään, että se koskettaa niin syvälle. Kiedoin valkoiseen nessuun ja laskin mustaan multaan. Löysin kaupasta pieniä koristekiviä, joilla aion haudat ympäröidä.

Jos kyyneleeni olisivat helmiä koristelisin niillä maan.

Tiedän olevani hassu, kuin näin suren, mutta en mahda mitään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.06.2019 klo 14:10

Ällöttävän kuuma taas. Ja kun piti asioilla käydä niin autossa meinasi paahtua vaikka on ilmastointi.

Master ei halunnut ulos ollenkaan. Heaven popsi heiniä ja makoili varjossa. Laski talitintin poikasia. Ne perhanan räkätit taas vainosi sitä orava reppanaa. Ei varmaan kauaa mene, kun saan haudata hänetkin. Kaksi räkättiä yhden pienen oravan kimpussa. Ja kun niin korkealla mekastavat niin en saa edes käpyä sinne saakka lentämään.

Koko aamun torkuin sohvalla ja tuntuu, että koko sunnuntai karkasi käsistä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.06.2019 klo 14:30

Huikea Taunon ja Ansan rakkaustarina tykyttää ja kirvelee iholla. En tarkoita Suomifilmin tähtiä. En voi sanoa ettei sattunut. Jokainen jolla tatuointi tietää ettei se ole kivutonta. Mutta niin on minun näköiseni. Tatuoijani lukee minua pelkästä ajatuksenpoikasesta.

On taas hiostavan kuuma. Ihmeesti Masteri viihtyi ulkona. No, pääsi kiellettyyn paikkaan eli autotalliin, kun ovi oli auki. Se on sellainen paikka josta ukkokulta löytää tutkittavaa.

Viime yönä nukuin tosi huonosti ja kun uni lopulta tuli oli jonkinlaista painajaista.

Käyttäjä Tiffany3 kirjoittanut 17.06.2019 klo 15:41

Ihmettelen aina, miten ihmiset antavat tatuoida itseään. Ennenhän se oli vankilakundien tuntomerkki. Sitten alkoivat nuoret sitä harrastamaan ja nyt jopa vanhat ihmiset. Makuja ja mieltymyksiä on tietenkin monia, mutta miltä se tatuointi näyttää vanhassa kurttuisessa ihossa!!!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.06.2019 klo 15:46

Ah, totta puhut, ennen tatuoinnit olivat merimiesten ja vankilakundien juttuja, mutta ajat on muuttuneet. En nyt tiedä aivan tasan tarkkaan onko olemassa ikäraja, joka pitäisi täyttyä ennen tatuoinnin ottamista. Meinaan vaan ihan sitä, kun kylillä näkyy tosi nuorilla jo isoja tatuointeja ja silloin jopa minä ajattelen mahtaako nuo olla tarkkaan harkittuja? Moni katuu nuoruuden tatuointeja. Minä omalla kohdallani olen hyvin pitkään miettinyt jokaista tatuointia ja jokaisen takana on niin kipeä muisto tai asia, jotka haluan viedä iholtani ikuisuuteen. Ei ne varmaan kiikkustuolissa hyviltä näytä ryppyjen kanssa, mutta minulla on arpia jo niin isosti, ettei tatuoinnit pilaa tätä kroppaa.

Jokaisellahan on tietty omat syynsä hankkia tatuointi ja en voi puhua kuin omasta kohdastani. En ole kaunis ihminen, mutta minun suruni ja tatuointini ovat herkkiä ja kauniita.

Ihan kauheasti ihmisiä liikkeellä, vaikka on vaan Juhannus tulossa. Aivan kuin kaikilla olisi jo kesäloma alkanut. Pitää kauppaan mennä aamulla vasta, selviää helponmalla.

Mitäs te ihmiset olette muuten mieltä siitä saako lapset juosta ja kiljua pitkin kirjaston käytäviä ilman, että aikuiset edes hillitsee? Kun olen itse sitä sukupolvea, joka oppi siihen, että jos edes hiukan korotti ääntä/kännyjä ei sillon vielä ollutkaan, niin kirjastotädit tuli hyssyttelemään hiljaiseksi...Sellaiseksi itsekkin opin ja yhä vain vakiokävijänä ihmettelen tätä nykyistä menoa. Astman takia kirjojen pöly tekee jo siellä käynnistä haasteellista saatikka, että pitää väistellä pikku hurjapäitä.

Käyttäjä Tammyka kirjoittanut 18.06.2019 klo 17:30

Minäkin nautin kauniista sileästä ja puhtaasta ihosta ilman mitään ylimääräisiä merkkejä ja tatuointeja. Nuorilla se vielä jotenkin menee, mutta vanhoilla ihmisillä irvokasta ja tekee halvan vaikutelman. Mutta ei kai se tatuoija ikärajaa ole asettanut, rahaahan se tietää, kun on jo ammatti sekin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.06.2019 klo 13:35

Meillä jokaisella mielipiteemme ja valintamme. Minä en kadu ensinmäistäkään tatuointia ja aion ottaa vielä monta lisää. Joka ei kestä katsoa, sulkekoot silmät.

Pikkuisen ukkosti ja tuli vettä kunnolla. Pikku kuuro vain, mutta pesi hiukan siitepölyä männyistä ja kostutti nurmikkoa.

Ei ollut meilläpäin vielä mansikoita laatikoittain. Pikkuropposia kalliilla hinnalla. No, saa nauttia sitten kun kypsyvät täällä. Mikäs kiire tässä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.06.2019 klo 13:23

Toivotetaan Masterin ja Heavenleyn kanssa kaikille kanssakokijoilla ja -kulkijoille mukavaa Juhannusta. Myös ylläpidon väelle. Toivottavasti keskiyön aurinko paistaa jokaisen sydämeen. Ollaan varovaisia vedessä ja maallakin. Ja ei oteta, jos ajetaan. Viina on kohtuudella viisasten juoma ja mitäs näitä saarnoja olikaan.

Juhannusruusu ei ole koskaan kukkinut niin paljon kuin tänä vuonna. Samoin kielo. Syreeni hiukan nyyryää. Myrkyttelin sellaisella turvallisella rikkaruohomyrkyllä, josta ei pitäisi olla kenellekkään vaaraa, edes maaperälle. Rounduppiin en koske, siitä niin paljon ollut negatiivista uutisointia. Tuskimpa rikkaruohot tuosta kuolee, nousevat entistä pirteempänä ylös. Heh..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.06.2019 klo 14:00

Muuttui ilmat kerrasta viileiksi. Ukkoskuurot piinaa, +15. Rakeita tuli. Sulivat heti maakosketuksesta.