Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.05.2019 klo 12:39

Kyllä on Vanha Kehno noussut väärällä jalalla, on meinaa tooooosi takatalvella meitä nakannut. Aivan kauheasti lunta tullut ja tuiskuttaa vaakatasossa.

En varmaan ainoa, joka kiroaa, että kesärenkaat alla. No, isot tiet aivan sulia, ongelmana nämä pihapätkät, autotalliin ajoluiska, jossa suti renkaat. Mutta hengissä ilman kolhuja. Linnut minua säälittää. Punarinnat, peipot..aivan kauhuissaan kaivelevat lunta ruokintapaikalla. Onneksi oli vielä siemeniä ja leivänkannikkaa. Lakaisin lunta pois, mutta se tuiskuttaa umpeen samantien. Rastaat kyllä pärjää. Pariskunta ja heidän 3 viime kesäistä poikaansa. Äiti ja pojat muutti syksyllä etelään ja pojat eivät ole lunta nähneet. Aivan kuin lapset konsanaan viilettävät lumessa kilpaa. Mutta siinä ovat hekin käyneet ruokintapaikalla. Jospa tämä lumi sulaisi pois viikonloppuna, kun lämpötila nousee.

Masentaa aivan kamalasti. Inhoan lunta aivan suunnattomasti. Olin jo niin virittynyt kevätmoodiin. Putosin lumikuoppaan rysähtäen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.05.2019 klo 13:48

Tuli sitten reilu 40cm uutta lunta eilisen aikana. Alkoi jo itkettää lintujen puolesta. Vein ruokaa tarjolle, mutta oli tuiskuttanut jo umpeen, ennen kuin ehdin takaisin sisälle. Sinnikkäästi ne reppanat nokki hankea ja taisi löytyä ruokaa. Ilta yhdeksältä minun syreenissä päivysti vielä 3 mustarastasta. Nyt on saapunut jostakin lisää naispuolisia mustarastaita. Varmaan sana kiirinyt, että täällä ainakin ruokaa tarjolla.

Varmaan nuo tutun pariskunnan 3 poikaa näkee lunta vasta ekaa kertaa, kun ne viilettää aivan kuin lapset hangella. Onneksi lumisade loppui ja aurinko hiukan pilkistää. Kauan menee ennen kuin tuo lumimäärä sulaa. Ajotiet on sulat, mutta pihoilla paljon lunta. Ja kun yöllä pakastaa niin ei se päivän +5 sulata niinvain lunta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.05.2019 klo 13:02

Kärvistelen täällä lumi-inhoni kanssa. Ei ole joka paikasta lumi vielä pois sulanut. 90% on sulanut..Koville se otti luonnollekin takatalvi. Linnut näyttää onneksi selvinneen. Orava on vielä ihan harmaa. Kattien muonapaketti tuli tänään. Oli niin huonossa kunnossa, että posti oli varmaan matkalla paikkaillut. Kaikki tuotteet oli mukana ja vahingoittumattomia. Mietin, josko pitäisi infota, että pakkaisivat hiukka vankempaan pakettiin ensi kerralla. Kuitenkin aikamoisen matkan kulkee eri kuljetuksissa.   Olen taas paskaämmä, kun en jaksa ymmärtää ja tukea yhtä sukulaista, joka on aivan mahdoton käsitellä. Yritin kaikkeni, mutta en minäkään ihmeidentekijä ole. Nyt syyllistää minua. Hyvä ystävä sanoi minulle osuvan viisauden: Suomalainen on kateellinen vaikka toisen syövästä. En minä tiedä olenko jotenkin tyhmä, kun en osaa toista kadehtia. Olen sellaisen trauman itsekseni selättänyt ja yhä tässä menen, etten käsitä, kuinka minulle voidaan siitä olla kateellinen.

 

 

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.05.2019 klo 13:15

Vaihteeksi raivostuttaa tämä odottelu.. ei pysty suunnittelemaan, kun päivän kerrallaan, kun pitää odotella työmiehiä.. Tulevat tuolla tai tuolla viikolla. Olisi mukavaa tietää minä päivänä, että osaisi elämänsä muut tarpeelliset asiat suunnitella. Helpompi se olisi heillekkin...Toinen vielä isompi urakka pitäisi Kesäkuussa alkaa, mutta ei ole mitään yhteyttä ottanut ja sopimusta tehnyt. Kolmas henkilä oli tavallaan välittäjänä.  Syö kauheasti voimia tälläinen.

Muutama rapsakka vesisade tullut. Tuulee puuskissa oikein kunnolla. Masteri vaan halusi makaamaan märälle nurmikolle ja vielä käpy pepun alla. Heaven oli viisaampi ja kuistilla ulkoili lämpöalustan päällä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.05.2019 klo 14:27

Jotenkin ihastuttava ilma tänään. Taas yksi homma saatu ruksittua pitäisi tehdä listalta.

Masteri leikki pihan kuningasta ja niin katseli pitkään tiluksiaan. Otti pienet haaveunosetkin, kun aurinko lämmitti mukavasti. Heaven massutti ruohoa ja käristi kankkuaan.

Yhtään ei ole lunta enää tontilla. Se on jo iso usko kevääseen. Näin hanhiparven saapuvan joka vuotiselle paikalleen. Joutsenet ja kurjet äänistä päätellen jo aikapäivää sitten tulleet.

Kyllä jaellaan kauheista teoista pieniä rangaistuksia. Ei lienee edes maastakarkoitusta? Nostanee ihmisissä vihaa paljon.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.05.2019 klo 13:15

Nyt on ensinmäinen isku tehty puutarhamyymälään, vitsi, siis ostokset. Orvokkeja vasta ja muutama pelargonia, jonka joutuu nostamaan sisälle yöksi, ettei halla pure. Oli kauheasti ihmisiä. Moni osti haudoille orvokkeja. Sinne minäkin. Ja ehkäpä muutaman omaksi iloksi ikkunalaatikkoon. Oli todella hankalaa kasvihuoneissa. Astma ei yhtään tykkää kuumasta ja kosteasta ja ihmisten hajusteet vie hengen aivan piippuun.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.05.2019 klo 13:05

Olipas upeaa lätkää eilen. Toivottavasti jatkuu tänään. Ei saa aliarvioida vastustajaa.

Kävin jo aamulla istuttamassa orvokit haudalle, kun huomenna varmasti paljon porukkaa liikkeellä. Oli jo tänäänkin tosin. En ollut ainoa joka kaipasi aina ennen äitienpäivää avattuja vesipisteitä. Eipä ollut nyt. Pitää toivoa, että sataisi tänään.

Ihmettelin ystäväni haudalla, että kun hän oli elossa niin oli niin paljon ystäviä ja tuttavia. Hautajaisissakin paljon väkeä, mutta enpä ole nähnyt haudalla kertaakaan muiden kynttilä, kuin aviomiehensä. Loppuuko se muistaminen, kun ihminen kuolee? Pitääkö silloin unohtaa? Ajatella, ettei se mitään tiedä, vaikka kävisin haudallaan.. Olen asiasta ihan eri mieltä. On niin monta kokemusta edesmenneen läsnäolosta. Tiedän, että siellä toisella puolella on yhteys tänne meihin, jos vain olemme tarpeeksi sielu auki vastaanottamaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.05.2019 klo 12:51

Hyvää äitienpäivää kaikille lukijoille, kanssakokijoille ja myös ylläpidon ihmisille. Kovin on kosteahkoa ja synkkää kelin puolesta, mutta jospa tulisi lämmin sateen jälkeen ja luonto puhkeaisi loistoonsa.

Ei ole käkeä vielä kuulunut. Taisi saada vetta kurkkuunsa. Yleensä on ilmestynyt äitienpäivän aikoihin kukahtelemaan. Se onkin sitten suht äänekästä kukuntaa, kun tuolta mäeltä antaa serenaadeja. Sitten häipyy muutamassa päivässä, kun ei saa vastakaikua.

Minä hieroin tuttavuutta Masterin ihailijattaren kanssa eilen. Ihana, pehmoinen, hyväntuoksuinen tyttönen. Antoi silitellä ja ihailla. Selkeästi jonkun hyvin rakastettu lemmikki. Kaunis.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.05.2019 klo 13:18

Kyllä odottavan aika osaa olla loputtoman pitkä. Saas nähdä koska vaivautuvat tänne tulemaan ja se toinen juttu antaa edes pienen merkin onko edes tulossa. Vihaan tälläistä, ettei anneta mitään selkeää pvm milloin tapahtuu vaan joudun viikkokausia olemaan varulla. Ihme, etteivät ole edes käyneet katsomassa paikkaa.

Masterilla korvat vaivaa. En tiedä onko tuuli ottanut vai mikä? Puhtailta ja normaaleilta näyttivät. Hain apteekista korvavettä, josko auttaisi.

Ihana aurinko paistaa, mutta ei siellä lämmin ole. Tuuli niin kolea.

Olipas ikävää hävitä Usalle eilen lätkässä. Kuinkahan tänään käy euroviisuissa? Hiukkasen epäilen suosiota. Mutta en muutenkaan ymmärrä sellaista musiikkia. Ehkäpä suuri maailma tykkää hyvinkin.

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.05.2019 klo 13:31

Huonosti kävi viisuissa, kuten arvaisinkin. Ei ole toista Lordia, eikä tule.

Kaunis päivä kylmän yön jälkeen. Tuuli ei ole kauhean lämmin. Kaksi siiliä kävi aamulla kurkistelemassa. Hiukka olivat arkoja, mutta luulen, että tuttuja, kun tiiesivät heti oikeaan suuntaan ruokaa mennä katsomaan. Pitää seurata ilmestyvätkö illalla ja varata ruokaa tarjolle. Paha vaan, kun tässä kulkee noita katteja niin saattaapi heille muona maistua.

Masterilla oli tänään tilusten tarkastuspäivä. Joka puolelle mentiin katsomaan ja tuumattiin, että kohta pitää ruveta nurmikko leikkaamaan, kun on paikka paikoin jo pitkää. Minulla ruohorobotti, mutta siihen pitää terä vaihdattaa...kun olen niin hyvään "varmaan" paikkaan laittanut vaihtoterän, etten löydä mistään. Usein laitan tavaroita varmaan paikkaan, josta kyllä löydän ja sitten en löydä millään.

Heaven ei ole niin kova ulkoilija kuin Masteri. Noo, eihän se vielä ole kesäkään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.05.2019 klo 13:20

Ihanaa, eilen ilmestyi kaksi tuttua siiliä. Tiedän tutuiksi, kun tiesivät mennä viime kesäisiin ruokintapaikkoihin suoraan. Ostin reilusti kissanruokaa, joka on siilien herkkua, Tosin eilen yksi Martta katti ehti syödä ekan annoksen. Istui mokoma tyytyväisenä ja pesi naamaansa kun toruin siilien ruuan syömisestä. Taisi mokoma minulle virnistellä selän takana.

Aika mukava ilma, vaikka tuulee kylmästi taas. Pakko varmaan alkaa kesähommia tehdä, kun ei niitä remppamiehiä kuulu. Loppuu kesä odotellessa. Raivostuttaa odottelu.

Pitäisi se tatuointiaikakin saada tilattua, mutta aina jotakin muuta stressiä. Kuva ollut valmiina odottamassa jo kksi kaupalla.

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.05.2019 klo 12:44

Ihana ilma. Oltiin kattien kanssa picnicillä. Minä ryystin päiväkahvia, mikä siinä onkin, että se maistuu ulkona niin paljon parenmalta?..ja kateilla oli katkarapuja. On aina perjantaisin. Toisilla pitsaperjantai, meillä katkarapuperjantai. Komea voitto illalla Leijonille. Tsemppiä vaan tämänkin illan peliin.

Pitäisi kohta ruohorobotti virittää, mutta odotan niitä remppamiehiä, kun en tiedä kuinka pihaa kaivelevat.

Kaksi siiliä kävi illalla syömässä. Ja aina yhtä tyytyväinen Martta katti.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.05.2019 klo 13:13

Jotenkin terapeuttista ilmaista itseään täällä, vaikka kukaan ei kommentoikkaan ja tuskin lukeekaan. Mutta yleensä puhelen vain karvakamujen kanssa, niin täällä ainakin kirjoitan ihmisenä ihmiselle. Monena viime yönä on painjaiset vaivanneet. Kauhean eläviä unia. Sitten sitä miettii, että mitähän tuokin uni minulle koitti sanoa..

Käki on saapunut tänään. Viikon myöhässä. Yleensä äitienpäivänä on kukkunut. Teki vasta testikukkumisen ja lähti tarkastelemaan muitakin mantuja. Varmaan palaa vielä ja kukkuu sen 2x24/7.. Vaikka ikkunat suljettu niin kuuluu sisälle, kun mäen päällä kukahtelee ja kaikuu mukavasti. Ei vaan meinaa kumppania löytyä.

Ihana ilma. +22 täysvarjossa ei tuulenvirettäkään. Katit moitti liian kuumaksi ja oli lyhyt ulkoilu. Heidän ehdoillaan ulkoillaan.

Oli surullista eilen lukea mediasta, että Grumpy cat on kuollut. Eli tämä yrmeäkatseinen internet sensaatiokatti.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.05.2019 klo 13:18

Jotenkin sellainen ilma, etten ihmettelisi, jos päättyisi ukkoseen?! Olikos sitä ukkosta luvattukin ensi viikolle?

Masteri sai kohtauksen tänään. Melkein kk viime kerrasta. Se on aina niin kauheaa, että sydän melkein pakahtuu. Mutta on taas oma itsensä, kuin ei olisi mitään ollutkaan. Heavenin kanssa pieni draama koettiin, tai taisi olla minulle enenpi kuin Heavenille.. Tuossa laatotuksella varjossa ulkoiltiin ja ykskaks nurkan takaa kävelee Martta. Joka on kova tappelemaan verisesti. Ehdin jo ajatella vaikka mitä..kauhuissani mietin mistä pyhänä eläinlääkäri ja kuinka menen väliin kattitappeluun jnejne.. Vaan turhaan. Heaven pikkuisen meni kumaraan maatessaan ja tuijotti. Ja Martta tuijotti. Sanaakaan ei vaihdettu. Martta läksi karkuun. Olipas tiivis tunnelma. Nyt Heaven niin polleaa tyttöä että..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.05.2019 klo 13:07

Harvinaisen energialatauksen aikaansaaneena sain muutaman homman tehtyä loppuun. Mutta sitten ilmeni uusi ongelma, johon täytyy soittaa apua. Huomenna tulee, josko en olisi saanut kauheaa probleemaa aikaan.

Hautova ilma. Voisi ukkonen luurata jossakin nurkan takana.