Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä masha2 kirjoittanut 21.04.2021 klo 16:56

Minä uskon myös, ettei kissa turvaudu naapureihin, jos kotona hyvä olla. Naapurit jättivät oman kissansa viikoksi yksin kotiin lomamatkan ajaksi. Satunnaiset ihmiset kävivät lisäämässä ruokaa ja vettä näkemättä edes kissaa.  Tämä tuntuu jo eläinrääkkäykseltä ja kysyinkin jo alustavasti voinko tehdä eläinsuojeluilmoituksen. Kissa hankittiin lapsille leikkikaluksi. Kukaan ei enää ulkoiluta kissaa ei kesällä eikä talvella. Näkyivät vievän mattoja roskikseen. Kai kissa oli pissannut stressatessaan. Toivon, että kissa sijoitetaan parempaan paikkaan ihmisille, joilla on eläinrakkautta ja sydäntä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.04.2021 klo 13:34

Voi, miksi ihmiset ottavat etenkin kissoja niin helposti? Onko se, kun tutuilta saadaan pentu ilmaiseksi ja kaikkihan tietää kuinka ihania kissanpennut on...Mutta kissa kasvaa ja vaatii huolenpitoa ja rakkautta, vaikka pentuaika ohitse. Minä niin vihaan tuollaisia ihmisiä, jotka laiminlyö lemmikkejään. On sitä koirapuolellakin. Otetaan koira, joka on 24/7 häkissä yksin. Hänelle ei puhuta, ei leikitä, harjata, käytetä lenkillä. Miksi??? Mikä tekee meistä ihmisistä tuollaisia? Itse olen varmaan toista ääripäätä, kun minulle Heaven on perheenjäsen, mukana kaikessa. Saa vaikka kuun taivaalta. Masteria kaipaan ikuisesti ja prinssi Eerosta. Hänkin oli perheenjäsen. Näin, kuinka hän nautti olla meidän kanssamme. Ei se maksanut minulle penniäkään, puhella, hellitellä, harjata turkkia. Oli osa meidän porukkaa. Mietin varmaan loppuikäni olisiko yhä elossa, jos vain olisin ottanut omakseni. Hänellä oli koti, mutta oli mielummin kanssamme. Nyt on Sateenkaarisillalla Masterin kanssa. On muuten etenkin maalla todella vaikeaa tehdä mitään ilmoitusta laiminlyönnistä. Ketään ei oikeasti kiinnosta puuttua asiaan, etenkin kun kaikki tuntee toisensa.. Kuka haluaa huonon ihmisen maineen, joka kehtaa valittaa toisen lemmikin pidosta vaikka kuinka olisi aihetta..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.04.2021 klo 13:13

Kyllä aamulla otti niin valtavasti päähän, kun aukaisi kartiinit, että teki mieli painua takaisin peiton alle. Oli sitten reilulla kädellä tullut räntää. Varmaan se 10cm ainakin. Eikä meinaa sulaa pois, kun kuitenkin niin vähän lämpöä.

Linturaukat kuitenkin laulaa kirkkaasti ja sinitiainen puuhailee pesässään. Minulla vielä tämän takia lintulaudalla vähän siemeniä, että jos jollekulle nälkä tulee. Tätä se on Suomen kevät, paskamaisia ylläreitä. Laitoin Heavenille neuleen varmuudeksi päälle, ettei saisi kylmää. Kovasti neiti ihmetteli, että eilen oli aivan sulaa ja nyt täysi talvi.

Supermasentavaa. Vappu viikon päästä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.04.2021 klo 13:10

Onneksi osa sataneesta lumesta on poissa ja tämä, jota juuri nyt tulee on melkein vettä. Ei näytä jäävän maahan, vielä.. Masentavaa joka tapauksessa. Tuntuu, että sisälläkin palelee koko ajan ja nukun taas huononmin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.04.2021 klo 13:04

Surullinen ja alakuloinen olo. Kauhean hyytävä tuuli ulkona. Onneksi ei maassa lunta, mutta vähän väliä pölläyttää räntää. Ja tälläisenä pitäisi ainakin Vappuun jatkua. Itse en mitenkään juhlista vappua, mutta ehdin jo kääntyä niin kevätmoodiin, että takatalvi veti kyllä kintut alta kerrasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.04.2021 klo 13:12

Niin vetää ilmat mielen matalaksi. Kylmää ja välillä nakkaa kourallisen räntää. Linnut lentää sekopäisinä tänään. Tikatkin peräjälkeen melkein koukkasivat kuistille. Heaven jo koukkasi pääparkaa piiloon. Orava aina vaan aivan harmaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.04.2021 klo 13:11

Kyllä eilen illalla sydän lämpeni kerrasta. Siili!!!!! Olen odotellut, kun ei näy. Eilen sattumalta vilkaisin ikkunasta ja siellä natusti maahan pudonneita siemeniä. Orava ja punkut aina tiputtelee. Punkut= punatulkku pariskunta. Niin olin hidas, että ehti siili lähteä ennenkuin ehdin ruokalautasen kanssa. Ei tullut uudelleen vaikka yöksi lautasen jätin. Varmaan tulee tänään katsomaan. On varmaan vakioiikkari, koska osasi siihen kohtaan tulla. Varaan ajoissa lautasen ja toivon, ettei kissat syö. Oli lautaselta nätisti reunasta varmaan katti maistellut. Iikkarit rymyää keskelle lautasta.

Master rakasti siilejä. Olisi vaan mennyt ihan liki katsomaan ja ei siilejäkään pelottanut. Molemminpuolinen kiinnostus. Heaven ei välitä, muutan kuin olemalla mustis. Mamma ei saa muita huomioida.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.04.2021 klo 13:12

Eilen illalla kävi pienenpi siili. Seurasin kuinka kiersi lautasta ja selkeästi ihmetteli mitäs tuossa on? Ei uskaltanut maistaa. Olisiko jo tämän kevään poikasia ja ei ole ennen törmännyt moiseen? Laitan minä tarjolle tänäänkin, jos vaikka se toinen kävisi ja kelpaisi. On se mukavaa, että siilejä ilmestyi. Ehdin jo pelätä, etteivät ole talvesta selvinneet.

OIkea kevät ja etenkin vappusää! Tuli urakalla isoja rakeita kahteen otteeseen. Pikkuisen koitin suurempia roskia haravoida. Takana vielä lunta ja sitä harasin hiukan, että jos vaikka lopulta sulaisi pois.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.04.2021 klo 13:21

Hyvää ja kohtuullista Vappua kaikille lukijoille, kanssa kokijoille ja tietenkin ylläpidon väelle. Lämpimästi päälle, jos suunnitteilla picnikille ja muistetaan turvavälit.

Kippistetään täältä simalla/kaupan, huoh, kun ei ole tarpeeksi kylmätilaa itsetehdylle ja pyyhitään munkin sokereita naamavärkistä.

Hyytävän kylmä tuuli ulkona, vaikka aurinko hiukan näkyykin. Heaven bongasi paikan johon aurinko paistoi ja sai maata siinä kuuntelemassa lintujen laulua ja tuulen suhinaa lämpöalustan päällä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.05.2021 klo 13:04

Oikea Vappupäivien äiti tänään. Oli maa valkoinen lumesta. Hyi!!!! Onneksi on sulanut pois, mutta hyytävä tuuli puhaltaa. Jäi vappuhepenet laittamatta, kun sisälläkin villasukissa.

Meillä käy kaksi siilinpoikasta. Ovat oppineet nyt, kuinka hyvää kissanmuona onkaan. On pallo ja puikula. Yhtä pieniä molemmat. Muodosta erottaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.05.2021 klo 13:30

Hiukkasen lämpöisempi päivä, vaikka umpipilvessä. Lumi ei vaan millään meinaa sulaa vaikka kuinka vetelee haravalla. Maan pinta yhä niin jäässä. Pitäisi sataa kiehuvaa vettä ainakin viikko.

Mutta onneksi ei sada lunta. Niistä päivistä pitää olla kiitollinen aina.

Tilasin Heavenille vaaleanpunaiset pikkukoiran valjaat. Toivottavasti neito ne hyväksyy.

Eilen tuli NatGeo kanavalta mahtava jälkikäteen väritetty dokkari Tutankhamonin hauta-aarteista. Olin nähnyt mustavalkoisena, mutta nyt oli värejä ja voin vain haukkoa henkeä, kun ajattelen mitä Howard Carterin onkaan täytynyt tuntea haudan avatessaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.05.2021 klo 13:24

Eilen tuli jo klo 15 nälkäinen pikkusiili ruokintapaikalle. Onneksi huomasin. Pikkuinen nyrkki. Ei se minua pelännyt ollenkaan. Tuli vaan kohti, kun puhelin. Ei oikein vainu toiminut, että mihin pahukseen ne muonat laitoin. Näytin, että tyhjä kuppi minulla vaan. Suloinen. Lähdin sisälle ja aikansa nuuskutettuaan löysi tien lautaselle. Se koskettaa niin syvälle. Olen varmaan ensinmäinen ihminen, jonka kohtaa..ja silti luottaa, etten minä tee pahaa hänelle. Juttelin lempeällä äänellä. Tykkäsi kovasti. Illalla klo 21 olivat molemmat pikkuiset yhtä aikaa lautasella. Pikkuisen oli toiselle uhittelua, mutta ruokaa piisasi. Se tässä on hankalaa, että harakat bongaa ruokalautasen myös. Ne on minua viekkaampia, vaikka kuinka kolistan ikkunasta.

Västäräkki on saapunut tänään. Ehdittiin jo kaivata. KIrjosieppoa odotellaan. Kammottaa taas tuo ennustettu takatalvi ja jopa 10 cm lunta. Kuinka siilit selviää?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.05.2021 klo 13:49

Onko takatalvi sittenkin peruttu?! Jep, sopii meille erinomaisen hyvin.

Auringossa on lämmin, mutta vähänkin varjossa palelee. Heaven viihtyi hyvin auringossa ja alkoi pesemään itseään. Lykkäsin lämpöalustan allensa, kuitenkin sisäkissa.

Toinen siileistä tulee välipalalle hiukkasen ennen klo 15. Odottelee selkeästi, että huomaisin tuoda muonaa. Kertasyönnillä meni Whiskas annospussi. Sitten tulevat hämäränmällä molenmat uudelleen.

Pikkuisen huolestuttaa tämä uutisointi, että kesällä oltaisiin jo normaalissa elossa koronan kanssa. Empä usko moiseen vaikka kuinka uudet tartunnat pienenneet.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.05.2021 klo 13:23

Hyytävän kylmä tuuli taas ulkona. Masentavaa.

Kävin ostamassa haudoille isokukkaisia orvokeita. Vähän kotiinkin. Ja äitienpäiväruusut. En halunnut jättää sitä myöhenmäksi, jolloin paljon ihmisiä kukkaostoksilla.

Varmaan katupöly vai onkos se leppä joka nyt kukkii, kun on joka päiväisiä ongelmia hengityksen kanssa. Ei meinaa astmalääkkeet tuntua missään. Pitänee kokeilla näitä siitepölyallergialääkkeitä vielä. Huomenna tulee taas räntää, niin jos ei muuta hyvää niin puhdistaa ilmaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.05.2021 klo 13:23

Onneksi yhtään lunta ei ole jäänyt maahan, vaikka koko aamupäivän sellaista saderäntää nakellut. Ja niin kylmä. Oli aamulla kiire kauppaan, kun en tiennyt kuinka kovasti sitä lunta tulee maahan jäämään. Aina saa stressata jotakin.

Siilit tuli tosi myöhään syömään eilen. Meinasin jo, etteivät tule. Marskakin ehti lipaista lautaselta Whiskasta. No, kyllä minä sen tytölle soin. Tarjosin k-kaupan halpamerkkiä sitten loppuillan ja jännäsin kelpaako. Kyllä kelpasi.

Henkinen väsy meinaa vaan pukata päälle, vaikka kuinka koittaa suorittaa elämää. Kai se on nämä ilmat, kun vie puhdin. Vajaa kaksi viikkoa kakkosrokotukseen. Mitähän lykkäävät, kun ei enää Astraa..ja kuinka kauheat oireet nyt tulee.