Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.02.2021 klo 13:35

Lunta taas..En oikein jaksa uskoa mihinkään lämpöaaltoon, joka toisi plussa-asteita? Olisi se aikamoinen hokkuspokkus.

Minun piti jo aika päivää sitten kirjoittaa Kurt Cobain doccarista, joka näytettiin viikonloppuna telkassa. Okei, en kiellä, etteikö Kurt todella ollut sellainen kuin doccarissa näytettiin. Ja narkomaani. Huoltajuuskiistat, avioliitto Courtneyn kanssa..ahdistus julkisuudesta jnejne. Sen asian laitan kyseenalaiseksi, että mikä idea on näyttää sitä hänen kuoltuaan jo vuosia sitten. Nuoret, jotka ovat syntyneet Kurtin kuoleman jälkeen näkevät vain tuollaista ala-arvoista materiaalia. Kukaan ei tavoita todellista Kurtia naamioiden takaa. Ei syytä huumeisiin. Kurt oli ja on yksi todella suurista taiteilijoista, joka antoi meille niin paljon, saamatta takaisin mitään. Missä kunnioitus noin suurenmoista taiteilijaa kohtaan? Joka oli paljon enenmän, kuin narkomaani.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.02.2021 klo 13:53

Nyt näyttää lauhtuvan. Satoi ropauksen vettä, kun koitin lumitöitä tehdä. On vaan niin painava lapio jo valmiiksi, ettei lennä lumet minua korkeanman penkan päälle vaan valuu takaisin maahan. Huomenna varmasti liukasta, kun näin lauhtuu.

Niin tuota eilistä teemaa jatkaakseni.. Olen jo lapsesta ollut kiinnostunut Egyptin faaraoista ja Tutankhamon etenkin minulle ollut mysteerisen kiehtova. Nyt ylefem on näyttänyt ennen julkaisematonta ohjelmaa 3 osaa ko, faaraosta. Pohtivat kuolinsyytään jnejne. Osa minusta huutaa, etten haluaisi kuulla sisarusten välisistä avioliitoista, kampurajalasta jne. Olisi saanut pysyä salaisena. Miksi pitää joka ainoa asia kaivella esiin ja olla sitten suurta sankaria? Annetaan edemenneitten pitää salaisuutensa ja minun lapsenuskoni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.02.2021 klo 12:38

Huikeaa +2 mittarissa. Kyllä vähäsen sydämessä kevät meinasi hyristä. Taisi tuoksua ilmassakin. Heavenkin oli aivan ihmeissään, että eikö laiteta neuletta edes päälle?

Aika karua kuultavaa aamulla hallituksen tiedotustilaisuus. Mutta kyseenalaistan jälleen sen, että miksi vasta 8.3 aletaan? Nytkun Lappi täyttynyt lomalaisista ja siellä oikea koronalinko. Minusta olisi pitänyt herätä jo aika päivää sitten.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.02.2021 klo 13:30

Sain eilen koronapiikkini. Kun varasin puhelimessa sanoivat ota äiti mukaan, että AINA jää ylimääräisiä Phizer rokotteita. Itse sain Astraa.. No, otin äidin mukaan ja sattui todella ikävällä asenteella oleva rokottaja kohdalle, joka nakkeli niskojaan, kuin olisin itse keksinyt moisen tiedon. Ei olisi tuollaista saanut sanoa, no niinpä, mutta milläs sen todistan? Hiukkasen ylipelottelivat rokosta..todella yleistä, että nousee korkea kuume ja päänsärky ja vaikka mitä...hemmetti stressasin jo valmiiksi, että kuolenko koko rokotteeseen..ja et istu aulassa vartti, jos tulee jotakin heillä on lääke. Meinasi iskeä paniikkikohtaus. Istuin vartin ja ei tullut mitään. Kotona sitten illan odotin milloin se kuume iskee? Tai että jos en aamulla herääkkään? No, ei tullut yhtikäs mitään muuta, kuin se laastarin palanen kutisi iholla ja piti ottaa pois. Ja tässä yhä porskutan. Joku sanoi, että hyvät kuolee nuorena...olen paha. Ei ollut käyttöä helvetissä.

Nyt on käsivartta särkenyt pistoskohdan kohdalta. Ei vaarallista.

Ihana plusilma taas. Ei vaan jaksa nakella lunta, kun niin korkeat penkat ja painava lapio. Henki alkoi korista astman takia.

Minulla on jo pitkään aivoissa kummitellut tunne, että pitäisi laittaa oikein kirkasta huulipunaa. Kuka sitä maskin takaa näkee? Ja kun en ole enää viitsinyt meikkailla. Kai se on kevät, joka kutittelee.

Meidän mustarastas Tauno niin pyristelee höyheniään ja keikuttaa pyrstöään. Taitaa olla ukolla kevättä. Ei tule Ansa vielä pitkään aikaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.02.2021 klo 13:20

Viime yönä iski aikalailla lihassärkyjä. Lieneekö ihan vanhoja tuttuja vai tuosta piikistä. Luulisi piikistä johtuneiden tulleen jo aikaisemmin? Käsivarsi, johon pistettiin on todella kipeä. Ei influenssapiikistä tullut näin kipeäksi. Mutta onhan tässä pahenmastakin selvitty. Turha rutista.

Taas on isot tartuntaluvut ja väläytellään ulkonaliikkumiskieltoa. Täytyyhän silti saada kaupassa käydä ja apteekissa. Ei ne sitä voi kieltää. Luulisi olevan paljon kielloissa rukattavaa, ennenkuin noin iso päätös tehdään. Vai onko tuo puhdasta kansalaisten pelottelua, että jos ette ole kiltisti tulee rangaistus. Minua ahdistaa koko korona asia. Se on niin käsittämätöntä, että virus ilmestyy ties mistä ja korjaa kylmästi viljaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.02.2021 klo 13:03

Oletteko huomanneet ja kenties ihmetelleetkin, miksi Suomi liputtaa tänään?! No, tietysti Heavenin syntymäpäivää. Pikku keskosreppana, joka ei millään meinannut vahvistua on tänään jumalaisen kaunis prinsessa. Kuinka joku voikin vain kaunistua koko ajan? No, sai kyllä vanhenmiltaan mahtavat geenit. Okei, oikeasti on Kalevalan päivä, siksi liputus..

Kauniisti aurinko paistaa. Varjossa +3. Räystäät hiukan nolppasee. Mutta ei vaan hanki painu yhtään.

Sain kyllä siitä koronapiikistä boonuksena aikalaiset nivelkivut. Ei meinaa särkylääkkeet auttaa. Mutta kyllä ne varmaan helpottaa. Vajaa viikko vasta rokotuksesta. En huolestu vielä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.03.2021 klo 13:13

Nukun niin huonosti, ettei mitään rajaa. En tiedä miksi? Olisiko se alitajunnassa oleva stressi? Pitäisi osata varata omaiselle koronarokotus, mutta niin huonosti tiedottavat milloin hänen ikäluokkansa ja riskiryhmänsä olisi vuorossa?! Varmaan pitää huomenna taas jonottaa kuullakseen ei oota ja ei vielä. Kun ei mene minulla järkeen, että nuorempana riskiryhmäläisenä sain ennen. Eikös ikä jo pitäisi olla iso tekijä asiassa?

Kun ei uni tule alan miettimään kaikkea ja sitten menee loputkin unet. Ja alkaa nivelsäryt piinata. Ei ole koskaan tullut influenssapiikistä mitään oireita ja nyt käsivarsi tuskilla/ei punoita, ei turvotusta..Ja kuin itse tupajumi jyrsisi niveliä. Enpä olisi arvannut moisia oireita.

Kaunis, plusaste päivä taas. Linnut karjui korvaan, kun hiukkasen putsasin siemeniä ruokintapaikalta, jotka oli tullut esiin lumen alta. En ole nyt vienytkään uusia siemeniä, kun ei näy ruokailijoita. Loppuviikosta taas pakastaa ja pitää katsoa tilannetta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.03.2021 klo 13:44

Nyt on sitten lumi tamppaantunut ja tullut tosi liukkaaksi. Ja taisivat kevään tulonkin peruuttaa heti loppuviikosta. Sääli. Odotettiin jo tosi kovasti. Aurinko saa linnut laulamaan ja kutittelee kummasti mieltä. On valoisaa pitkälle iltaan. Siihen ei meinaa mieli mennä mukaan.

Tänään oli lopulta ajanvaraus omaiselleni koronarokotuksiin. Kyllä latelin aikalailla kirosanoja, kun ei toiminut puhelin varaukseen eikä se oma terveys sivu, jossa saa itse tilata ajan. Siellä vain luki virhe. Ai jestas, olen jo niin kauan stressannut ja kantanut huonoa omaatuntoa, kun loogisesti ajatellen omaisen olisi ennen minua pitänyt rokote saada. Ikä ja riskiryhmä 1. Koitin uudelleen ja uudelleen ja hups ykskaks sivusto toimi ja sain ajan varattua. Varmistin vielä ottamalla varmistuksen mailiin. Jos nyt sitten saisi nukuttua hiukan paremmin eikä tuo asia enää tikittäisi päässä. Minä koitan huolehtia omaisestani.

Tauno, mustarastas on saanut pullapitkoa monena päivänä. Ostin marketin alekorista, kun tiedän Taunon tykkäävän, Maistuu se tinteillekin. Tauno on jo kevättä rinnassa. Istuu syreenissä ja höyheniään heiluttelee. Niin kiiltävän musta ja komea. Välillä katsoo haikeana taivaalle, mutta ei tule puoliso Ansa vielä kuukausiin. Onneksi varpushaukkaa ei ole näkynyt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.03.2021 klo 13:34

Minä en jaksa ymmärtää, kun vouhotetaan kuinka nuoret kärsii tästä koronatilanteesta?! Entäs me muut? Joka ainoa päivä koen korona ahdistusta ja vuosi elämää on mennyt tässä hukkaan poikkeusoloissa. Kuka siitä piittaa? Ei sitten kukaan. Nuorilla on koko elämä edessä. Minulla se alkaa olla jo yli keskivälin kirkkaasti. Ja entäs tämä pakkomielle pitää kuntosaleja auki, vaikka tilanne on tälläinen? Onko se oikeasti niin tärkeää urheilla tälläisenä aikana? En oikein jaksa uskoa ravintoloitten sulkemiseenkaan, kyllä sekin perutaan.

Tällä viikolla on jo kauheasti kuollut ihmisiä. 8+5... tämän päivän lukuja en tiedä vielä. Ja kun uutisoitiin, että yhä nuorempia joutuu tehohoitoon koronan takia. Ja silti täälläkin kulkee paljon ihmisiä ilman maskeja, kuin asia ei heitä koskisikaan. Kohta ollaan siinä pisteessä, että hallitus määrää liikkumisrajoituksia. Sitäkö tämä ihmiskunta kaipaa?

En minä häpeä sanoa, että minua korona pelottaa ja ahdistaa, vaikka en nuori olekkaan. Itse pitää vaan selvitä ahdistukseni kanssa. Ja sen iltaisin mieleen hiipivän kuolemanpelon kanssa. Kävin niin lähellä kuolemaa silloin aikoinaan, että tiedän ettei se ole välttämättä harpunsoittoa ja pumpulipilviä. Kukaan ei koskaan kysynyt hoitopuolella niistä ajoista. Ne nollattiin. Kukaan ei kysy kuinka selviän surusta, kun jouduin luopumaan Masterista. Jos uskallan mainita, että on niin kauhea ikävä, puhe käännetään nopeasti muualle. Sehän oli vain kissa. JOO, EI OLLUT VAIN KISSA...MINUN SIELUNPUOLIKAS.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.03.2021 klo 12:46

Nyt on omainenkin saanut rokotteen. Toivotaan, ettei tule sivuoireita. Oli eri rokote kuin minulla. Aika kolealta tuntuu ulkona. Sitä sielu jo tottui lämpimämpiin aikoihin.

Sellaista mietin, että kuinka tikka saa aikaan sen äänen, kun on vihainen? Onko heillä kieli? Pitää turvautua idiootin ratkaisun antajaan. Googleen. Ihmeteltiin Heavenin kanssa, kun rähjäsi tikka niin kovasti. Ollaan ihmetelty myös, kun ei kissoja näy ollenkaan. Eeros potee kipeää jalkaansa, mutta missä Martta?! Ihan tässä ikävä jo.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.03.2021 klo 13:06

Oi elämä, valloittava juttu/video isännän ja katin hemmotteluhetkestä Iltalehdessä. Sai hymyn huulille kerrasta näin korona-ahdistuksen aikaankin. Pitääkin ostaa marketista tuorekurkkua ja testata mahtaisiko prinsessa Heaven nauttia siitä sinisilmillään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.03.2021 klo 13:23

Koko ajan pätkii yhteyttä..en jaksa enää kirjoittaa, kun haihtuu taivaan tuuliin. Kai se koronan pirulainen sitäkin takkuaa..no ei..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.03.2021 klo 13:18

Oli minun puolellani se vika, ei sivustolla. Pitää korjata ajatuksensa. Minulla aina uudet windows10 päivitykset jumittaa ja jos en tajua manuaalisesti tehdä niin siinäpä jumii.

Järkyttävä lumipyry koko päivän ollut. -0. Mutta varmaan yöllä taas pakastaa. Ihme sahaamista kevään tulon kanssa. Joo, tiedän on vasta maaliskuun alku.

Eilen ehti jo kummasti kylmätä, että koittavat tksta tavoittaa, että jos olen altistunut tartunnalle. Onneksi soittivat uudelleen ja tavoittivat. Tarjosivat rokotetta?! Ei varmaan sitten minnekään merkitä jo rokotuksen saaneita..turhaa työtä heille itselleen. Varmaan oli jäänyt yli rokotteita ja kyselivät olisiko joku vailla. Mukava, kun kysyivät.

Kuunneltiin Heavenin kanssa, kun talitintti veti kiireistä titityytä sydämen pohjasta. Kevättä rinnassa. Tauno käynyt jo monta kertaa pyrstöä keikuttamassa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.03.2021 klo 13:13

Eilen illalla oli aivan kauhea lumimyrsky. Oikeasti. Tuli räntää niin tiheään vaakatasossa, ettei erottanut muita taloja. Ja se tuiskutti märkää räntää ikkunaan ja jäätyi siihen. Eli ikkuna oli aivan lumijääpinnotettu. Tuli aikamoinen pakokauhun tunne ja piti mennä ulkoterassille seisomaan hetkeksi. Varmaan se puolisen tuntia tuiskutti tuulen kanssa. Nakkeli irto-oksia puista ikkunaan välillä ja kolisutti ikkunalaatikkoa. En ole moista aienmin kokenutkaan. Heavenkin oli aika rauhaton, varmaan luki sen pelon minusta.

Lunta tulee edelleen, mutta onneksi tuuli hiukkasen rauhoittunut. Oli siinä tuntien lumityöt aamulla. Etenkin, kun kaupungin traktori kävi aamuviideltä ja joka kertaiseen tapaansa veti jumalattoman palteen ajoluiskan päähän, joka jäätyi. Sai taas nakertaa rautalapiolla. Vihaan tätä talvea niin sydämeni pohjasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.03.2021 klo 13:37

Hyvää Naistenpäivää kaikille.

Meidän pihalla alkoi asuntoesittely jo kiivaana talitinteillä. Kumpikin puolisoista käy pöntössä katsomassa, josko olisi hyvä mökki. Pikkuisen ovat aikaisessa. Mutta eikös ole mukavaa kierrellä asuntonäytöissä haaveilemassa?

Tein itsestäni surkimuksen, kun rupesin itkemään apteekissa. Oli kyse Masterin reseptistä, joka odottanut maksettuna jo vuoden. Nyt apteekkari vaihtuu ja piti selvittää mitä tehdään jo maksetun lääkkeen kanssa. Piti kertoa, että poika on poissa. Sateenkaarisillalla. Ja sehän aukaisi kyynelhanat minulla. Että nolotti, mutta en mahda itselleni mitään. Maksu hyvitettiin ja resepti tuhottiin. Mutta kaikki surun haavat aukesi taas kerrasta.