Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.02.2021 klo 13:02

Kuulin, että meidän kylällä sai 20 yli 80v rokotuksen. Että tällä tavoin. 20?! Aivan vitsin luokkaa niiden rokotustahti.

Aivan järkyttävän kylmää ulkona. Ja ensi viikolla pitäisi olla vielä kylmempää, hrrrrr...

Meillä on varmaan 30 keltasirkun lauma sapuskalla. Talitintit ei oikein tykkää, mutta ovat oppineet vuorottelemaan. Tauno, mustarastas on aamu-uninen ja vasta puolilta päivin tuli ranskanleivälle. Tykkäisi pullasta enenmän, mutta ei varmaan kauhean terveellistä linnuille. 2 erilaista tikkaa käy ja oravakaksoset. Ihanaa seurata heitä ikkunasta. Edes pientä iloa elämään.

On aivan kauhea ikävä Masteria. Yhtään ei hellitä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.02.2021 klo 13:17

Vaikka aurinko tuntuu joka päivä hetken näyttäytyvän, niin ei mieliala vaan nouse yhtään. Mikään ei innosta tai kiinnosta. Ei haluttaisi nousta sängystä ollenkaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.02.2021 klo 13:15

Taas niin kylmä päivä, vaikka aurinko jaksaakin paistaa. Keltasirkut ovat alkaneet pitää ääntä. Sellaista ihanaa kujerrusta. Sopii pitääkin, kun me niin hyvin niitä ruokitaan. Ovat oppineet ajan milloin muonaa tulossa.

Minä olen kironnutkin jo sitä, ettei mikään dekkarisarja saa minussa aikaan kiinnostusta Sorjosen jälkeen. Se vaan oli niin ihon alle hiipivä sarja omassa omituisuudessaan. Sääli, että loppui. Tänään alkaa Nyrkki sarja, mutta en odota liikoja.

Taas missattiin Heavenin kanssa ilmottautuminen Voiceen ja Talentiin. Meillä olisi ollut esittää raskasta metallia nimeltä Prinsessaörinää. Olisin vaan näyttänyt erilaisia kuvia Heavenille ja hän reagoisi örisemällä kuin tammisen tynnyrin pohjalta. Oltaisiin kerrasta suosion huipulla. Vitsi, vitsi vaikka ei nauratakkaan. Meidän omaa huumoria, mustaakin mustempaa. On niin ikävä Masteria, ettei meinaa jaksaa elämää.

Pitänee huomenna huollon jälkeen koittaa soittaa aikaa tkhon. Yhtään ei inspiroi, mutta kipu pahenee ja toisaalta kevät tulossa niin pitäisi hoidattaa kipu pois. Aina vaan pelottaa, jos joutuu leikkuupöydälle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.02.2021 klo 13:06

Jalka on parempi..selkeästi taas toimi se, että olin valmistautunut soittamaan arvauskeskukseen. No, eihän se niin toimi..mutta olen syönyt kuurina sellaista joskus minulle määrättyä särkylääkettä. Se on varmaan alkanut parantaa tulehdusta kintussa. Koputetaan puuta, knoknokknok.. Tietenkin huomen aamusella taas aivan jumissa.

Järkyttävän kylmänä pitää ilmoja. Säälittää luonnon eläimet... Olen puhunut oravakaksosista, mutta korjaan tietoa, kyllä heitä 3 on. Niin vilistivät onnellisina mäntyä ylös peräjälkeen. Aivan kadehdittavaa elämänpaloa.

Sain eilen sen vuosihuollon kunnialla hoidettua. Oli oikein miellyttävä nuori mies langoilla. Jännitän aina, kun on jotakin, joka ei aivan kuulu osaamiseni piikkiin. Ehdittiin vaihtaa ajatuksia koronasta ja jumalaisesta Heavenista. En tiedä kuinka minulla aina joka paikkaan lipsahtaa se puhe hänestä. Kai olen vaan niin hemmetin leuhka Heavenista. Olin minä Masterista ja olen sitä ikuisesti. Antoi/antaa minulle elämänii parhainmat ajat.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.02.2021 klo 13:28

Netti pätki minulla koko iltapäivän eilen. Olin kirjoittanut pitkätpätkät, kun lakkasi yhteys. Jos se olikin oma sensuuri, hehheh.

Pikkuisen pakkanen lauhtunut, mutta sylitysten kapaloituna silti Heavenin ulkoilutin. Loksahti suu kunnolla auki eilen, kun Viiden jälkeen ohjelmassa puhuttiin, että korona on saanut aikaan koirabuumia ja nyt sitten kissabuumia. Tavallisesta kotikissan pennusta maksetaan 800e. Aivan hullua. Rotukissan hintoja. Miksi ihmiset ei ota eläinsuojelun kautta? En ole aivan varma hinnoista, mutta n 100e saa madotetun, sirutetun ja en aivan varma...saako leikkautetunkin, vai maksaako hiukkasen enenpi. Hinta lienee eri yhdistyksillä erilailla?

Taas raivostuttaa tämä korona ja se, kuinka täällä meidän kylässä ei yhtään etene rokotukset. Kun samaan aikaan eilen lehti uutisoi Tampereen aloittaneen riskiryhmien rokotukset. Sekin, että mistä tietää milloin on oma aika soitella aikaa, kun ilmoittelu todella pientä. Ja pää menee sekaisin, kun joillekin soitettu, että tuleppas rokotukselle..ja toiset jonottaa 5 tuntia puhelimessa..Takaisinsoittojärjestelmä kaatuu ensi hetkellä. Ja korona jatkaa leviämistään vauhdilla. Kohta hiihtomien aika ja tännekin tulee ihmisiä maalle etelä-suomesta ja tuo virusta. Joka päivä ihmisiä oikeasti kuolee koronaan. Ja uutisoivat, että jokaisella kuolleella oli jokin riskiryhmän sairaus. Alkaa ihan oikeasti ahdistamaan tämä elämä. Ei me täällä maalla ole huononpiarvoisia ihmisiä, kuin muutkaan. Kukaan ei tunnu ottavan vastuuta koronaasioista?! Aika myöhään THL herää varoittelemaan hiihtolomista. Takula kaikilla junaliput, lentoliput ja mökkivaraukset tehty aika päivää sitten.

Kyllä se minun särkyni vaan katosi yhtä yllättäen, kuin tulikin. Nyt uskaltaa jo uskoa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.02.2021 klo 14:00

Pienen pieni, ohimenevä kevät kävi mielessä. Alle -4 pakkasta ja aurinko paistaa. Toki ei vielä lämmitä, mutta kutkutti mukavasti sydämestä. Tilasin verkkokaupasta muutaman kesäuutuudenkin.

Eihän se silti surua poista. Siellä se kaivertaa sydämessä kuin musta mato.

Viime yönä ei uni taas halunnut tulla. Vielä 03 kääntelin tyynyä ja mietin menenkö sohvalle, jos uni siellä tulisi. Väsy iski aamulla, kuin lekalla päähän ja nukuin tosi sikeästi sohvalla monta tuntia. Yhä kauhean väsynyt olo, mutta ei arvaa enää nukkua, ettei ole pois seuraavista yöunista.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.02.2021 klo 13:02

Hyvää ystävänpäivää kaikille lukijoille, kanssa kokijoille ja tietenkin ylläpidon väelle! Olkaa rikkaita jokaisesta ystävästä.

Taas kylmä päivä, ei kohtuuttoman, mutta kuitenkin. Ja kun lunta niin kauheasti. Pitäisi jotenkin saada kuistin katolta vähennettyä lumikuormaa, mutta pitäisi olla edes pikkuisen suojakeli. Joita ei taida olla tiedossa aikapäivään.

Aivan uskomatonta, että Trumph selvisi virkasyytteistä noin vain. Vaikka siinä hyökkäyksessä, jonka hän suoraan yllytti kuoli ihmisiä! Ja kuinka monta muuta mokaa teki hallintoaikoinaan. Nyt sitten alkaa panostaa seuraaviin pressanvaaleihin ja satavarmaa on, että tulee uudelleen valituksi ja kaikki hyvä, jonka Biden nyt koittaa tehdä nollataan jälleen. Ja alkaa tilanne Eun ja Venäjän kanssa kiristyä Navaljin /en osaa kirjoittaa oikein, pahoittelen..suhteen. Ei passaisi Suomen kovasti puuttua asiaan, kun vihainen Venäjä sentään vain rajan takana. Toki olen sitä mieltä, että Venäjä toimii väärin ja tuo tuomio oli tekaistu. Mutta Venäjä on aina kirjoittanut omat lakinsa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.02.2021 klo 13:04

Taas maanantai. Tell me why i dont like Mondays? I wanna shoot whole day down. Lainaus Boomtown Ratsilta. Oikeasti minusta maanantait aina vaikeaa polkaista käyntiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.02.2021 klo 13:10

Aurinko paistaa kauniisti, mutta ei varjossa ole lämmintä ollenkaan. -10 mittarissa. Varmaan takakuistilla, johon aurinko suoraan paistaa on lämpimämpää. Saisi se kevät edetä. Kaikesta huolimatta sellaista kutinaa, jonka kevät saa aikaan.

Kaksi tikkaa vähän ottaa mittaa kumman reviiriä tuo ruokintapaikka on. Uusi yrittäjä koitti takoa lintumökin suuaukon peltiä. Ei ehtinyt monta kertaa, kun vakitikka tuli ja ajoi pois. Ihanaa seurata lintuja. Sääli, ettei Heavenia yhtään kiinnosta heitä seurata.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.02.2021 klo 13:46

Karu ensi vilkaisu ikkunasta taas. Haukka herkutteli varmaan jo toista keltasirkkua hangella. Oli niin paljon höyheniä, että oli varmaan napannut toisenkin. Kaunis lintu, mutta sydäntä särkee, että jonkun elämä on toisen kuolema. En minä voi ruokkimistakaan lakata näillä pakkasilla.

Kauheat korona luvut taas tänään, eikä ole hiihtolomat vielä alkaneet. Rokotuksista ei kuulu mitään. Saadaan aivan rauhassa kuolla tänne pikkukylään, kun isot kaupungit vie rokotteet. Ihmettelen, kuinka kukaan ei jo hermostu asiasta. Ihmisarvo meilläkin. Tälläsillä pakkasilla maski vaikeuttaa hurjasti elämää maskin kanssa. Etenkin, jos kauppakasseja raahaa.

Ostin ekat kukan siemenet ihan vaan mielen piristykseksi. Katselen ja hypistelen. Vaikka ei kevät taida tulla ollenkaan. Lisää luntakin luvassa.

Kamalaa se Koskelan murhan uutisointi. Kuinka kiusaaminen johti murhaan. Kiusaajat saisivat minusta joutua loppuiäkseen kaltereiden taaksi. Minua kiusattiin koko kouluajan. Kiusaamiseen osallistui myös opettajat, jotka pelkäsivät kiusaajia. Pahimmat kiusaajani ovat mediapersoonia ammattinsa puolesta. Heille ei jäänyt traumoja..minä kannan ne hautaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.02.2021 klo 13:20

Kävin apteekissa, että tilaisivat Heavenille sitä nivelten hyvinvointiin olevaa ravintolisää ja poikkesin samalla marketissa. Sitten soppakoura kämmäsi kunnolla. Näin oman auton ja olin muka sitä kohti menossa. Auton ovi ei vaan avautunut vaikka kuinka painoin avaajaa ja ovea kahvasta. Pikkuisen ihmettelin, kun katolla oli lunta. Onneksi kurkkasin sisälle ja tajusin, että eipä ole minun autoni, joka on siinä vieressä. Aivan samaa merkkiä ja vielä väriä. Jestas, kuinka nolotti. Meinasin vaipua maan alle. Kaiken huipuksi auton oikea isäntä tuli ja näkyi heti tajunneen ongelmani. Oli aivan valloittava vanhempi mies, joka otti huumorilla asian. Kyllä pyytelin anteeksi. Hänelle oli sattunut samoin, oli vielä istunut autoon, kun ovi oli ollut lukitsematta. Onneksi ei ollut kukaan nipo, joka luulisi minun koittavan varastaa autoa. Tälläistä..eipä ole ennen näin nolosti käynyt. Nyt jo naurattaa..

Aivan kauheaa kuinka korona tartunnat kasvaa päivittäin. Etenkin etelässä. Vaan eipä kuulu mitään rokotteista tänne meille. Ja nyt vasta Thl suosittelee kaikkien ravintoloiden sulkemista, kun näin pahasti levinnyt tauti. Ja on vielä ihan oma muunnoskin jo tullut taudista. Voi huokaus.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.02.2021 klo 13:34

Mielenkiintoista, kuinka THL nollattiin, vaikka puhuivat täyttä asiaa. Eli tartunnat lähtee ravintoloista ja harrastuksista. Mutta eihän suomessa saa ravintoloita sulkea. Asia, kuin pyhä lehmä. Eikö se, että ihmisiä ihan oikeasti kuolee koronaan merkitse mitään sen rinnalla, että lasten pitää saada harrastaa ja ravintoloissa pitää saada käydä. On tämä uskomaton maa. Tuttavat olivat kyselleet rokotusten perään, sentään yli 90v kirkkaasti..oli sanottu, ettei ole rokotteita ja ei tiedä koska saadaan, ehkä ensi viikolla?????

Ja samaan aikaan Helsingissä rokotetaan kauhealla vauhdilla?!

Aivan, kuin korona ei ahdistaisi tarpeeksi, niin tulee lunta taivaan täydeltä. Ja taitaa tulla seuraavat pari päivää. Eikö jo huomata, ettei ainoat ahdistuneet ole nuoret vaan me muutkin ahdistutaan ja ei ole paikkaa, jossa purkaa ahdistusta? Meidän muidenkin terveys on tärkeää. Nyt alkaa hiihtolomalaisia tulla tänne tuomaan virusta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.02.2021 klo 13:48

Kuvottavan paljon uutta lunta. Melkein 20cm yhdessä yössä. Ja pahin taitaa olla edessä ensi yönä. Loppuu viimeinenkin huumori ja luotto siihen, että sulaisi ennen kevättä.

Se varpushaukka taas istui kaikessa  rauhassa ihan näkösällä syreenissä ja valiokoi seuraavaa ateriaa. Hakkasin ikkunaan, että pelästyisi, mutta ei vaivautunut edes vilkaisemaan ikkunaan. Kestää niin kauan pukea kengät ja syöksyä ulos, että on kerinnyt jo ateriansa valita. Komea otus on ja oikein pullea. Niin vaan on julma luonto.

Voi, kumpa Blind Chanel tulisi tänään valituksi euroviisuedustajaksi. Varmasti tekisi Lordit. Kuulostaa niin alkuaikojen Linkin Parkilta. Jumalaista.

Taisi sitten tulla koronatartunnoissa ennätys tänään ja väki vasta matkalla Lappiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.02.2021 klo 13:59

Jee, kundit meni ja voitti ylivoimaisesti. Eikä kaikki äänet tulleet meiltä. Meinattiin Heavenin kanssa lähteä torille örisemään, mutta tuli lunta taivaan täydeltä. Toukokuussa mennään, kun tekevät Lordit.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.02.2021 klo 13:39

Olen kuullut mahdottoman monta tarinaa siitä, kuinka meillä valikoidaan rokotettavat. En tarkoita ikähaitaria tai riskiryhmää vaan niiden sisällä tapahtuu aikamoista valikointia. Ihmiset, jotka kuuluu kotisairaanhoidon piiriin ja iän puolesta ehdottomaan riskiin eivät ole saaneet rokotusta. Mutta samassa ikähaitarissa nuorempi tosin, mutta ei kotisairaanhoidon piirissä on saanut rokotteen jo aika päivää sitten. Kun koitin katsoa oma terveytesi kautta omaa tilannetta kohdallani luki ettei ole pääsyä.. Alkaa raivostuttaa todella paljon. Samaan aikaan etelä-suomessa ja isoissa kylissä rokotukset kyllä sujuu riskiryhmillekin.

7 taas kuollut viikonlopun aikana ja Helsinki aukoo lasten harrastuksia ja koulua.  Vaikka Marin kuinka jyrähtelee. Eikö kukaan ota vastuuta enää koronasta?

Olipas taas lunta tullut urakalla. Lumikasat on jo ikkunan räystäslautaan saakka. Ja kylmä viimakin.