Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.04.2019 klo 13:00

Tunnen itseni suojelluksi, niin hassulta kun kuulostaakin. Masterilta lopetettiin yhdet lääkkeet, jotka ei toimineet. Nyt sitten tullut lyhyessä aikaa kaksi kohtausta. Hädissäni soitin eläinlääkärille, jossa vastausaika yleensä on 8-9 välillä. Mutta niin vastasi se lääkäri, jolla juuri käytiin. Muisti heti meidät, nyt pakko hiukan röyhistellä..voiko meidät unohtaa???? Konsultoi jotakin asiantuntijaa ja soittaa, jos saataisiin toimiva lääke. Tässä pääsiäinen lähellä ja silloin ei mistään saa apua. Mutta minua kuultiin hädän hetkellä. Suojelusenkelinikö?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.04.2019 klo 13:50

Voi, kuinka saisi tähän jotenkin sisällettyä äänen, että kuulisitten kuinka suurella äänellä Heavenley kehrää tassu tietokoneella. Oli upea ulkoilu molenpien kattien kanssa. Talitintit laulelee ja aurinko lämmittää +12 täydessä varjossakin. Nyt saa Pääsiäinen tulla meidän taloon. Pikkuisen siivottiin , aamulla kävin kaupoilla ja hautausmaalla. Nyt voi levätä.

Tai ei sitä pitäisi ihan lonkkaa vetää, lumikasa huutelee nimeltä minua ulkona. Ikuisuus kysymys, mokomakin.

Haluamme toivottaa kaikille lukijoille ja kanssa kokijoille hyvää Pääsiäistä. Älkää polttako hameen helmoja kokossa, kun tanssitte. Katit virpoo teille kultamunia ja rakkauden säteitä. Ylläpidolle myös Pääsiäisterveisiä ja kateilta moiskahtavia suukkoja. Että silleen..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.04.2019 klo 13:20

Alkaa Pääsiäinen olla jo loppusuoralla. Aivan valloittavat ilmat olleet. Viime yönä on satanut kunnolla, koska räystään alle laittamani saavi oli puolillaan vettä. Teki varmasti hyvää suht jäiselle maalle. Pikkuisen haravoin ja sain yhden loputtoman lumikasan sulamaan pois.

Masteri on löytänyt kevään ja lähtee kävelemään ja keräämään tuoksuja talteen ja maistelemaan ruohonkorsia. Tänään vaan istui nurmikolla minne aurinko kuumotti ja nautti lintujen laulusta. Heaven olisi halunnut jo taloa kietämään, mutta siellä osittain vielä liian märkää, että mamma olisi crockseilla selvinnyt.

Meidän mustarastas on jo aloitellut lauluaan ja västäräkki saapui lauantaina. Siili on nähty tässä aivan lähellä. Niin se vaan kevät etenee, vaikka vielä hetki sitten en uskonut asiaan. Ensi viikolle luvattu aivan bikinikelejä. Jospa aloittaisi ikkunoiden pesun. Ruutuja aivan liikaa kerralla pestä.

Eilen taas outo partavesi kummitteli minulle monta tuntia. Se on kammottavaa, kun mikään järki ei sitä selitä. Ei voi ilmastointi tieltä asti sitä imaista.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.04.2019 klo 13:34

Aivan ihana ilma. Katit nauttii täydellä sydämellä. Masterikin ulkoili tunnin. Haisteli havuja ja kuunteli silmät kiinni lintujen laulua ja kohotti kasvoja aurinkoa kohden. Heaven otti pienet kävelyt ja ihmetteli, missä pensaat, jotka kaadoin viime syksynä.

Ihan pieniä lumipälviä varjon kohdalla. Mehiläisiä jo ilmassa ja pieni tumma perhonen. Lensi niin opeaan, ettei ehditty kunnolla nähdä.

Huomenna hoituu, toivon niin, yksi iso asia. Pitää kantaa kesäkalusteet jo paikoilleen, että pääsee nauttimaan näistä lämpimistä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.04.2019 klo 19:40

Kyllä olen taas ärräpäitä päästellyt postin kuljetuksen seuranta palvelun kanssa. Iltapäivällä vielä klo 15 oli, että paketti toimitetaan klo 16 mennessä. Vaan kuinkas ollakkaan, klo 16 oli ilmestynyt teksti, että on tapahtunut viivytys, että paketti tulee 1-2 vrk sisällä. Onneksi ennakoin aina nuo tilaamiset, ettei ole viimeinen pisuhiekka menossa tai ruokapurkki. Ei meinaa ole eka kerta, kun postilla kestää. En minä tajua ollenkaan, koko ajan hinnat nousee, mutta palvelu/postin ja pakettien kulku huononee. Nyt postia ei edes jaeta tiistaisin. Vain neljänä päivänä viikossa. Meille on posti jaettu viimeksi Kiirastorstaina. Eipä silti, laskuja sieltä kuitenkin vain tulee, huokaus.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.04.2019 klo 14:02

No niin, kadonnut paketti ja muut saapuivat tänään. Kukaan muu soppakoura ei taatusti onnistu saksen terällä viiltämään kolmea sormea, kun vetää auki teippauksia. Ei ollut iso viilto, mutta sormista valui verta, kuin mistäkin. Loppui aika pian, kun sain laastarin vedettyä päälle. Omaa tyhmyyttä oli laittaa kiireissään sormet tielle.

Jonkin verran kesähommia saanut tehtyä ja kalusteita ulos, mutta räntää luvassa vapun jälkeen. Kuinkas muuten. Muistan lapsuudesta, että vappuna sai aina laittaa nk kesävaatteet päälle ja niin tuli räntää taivaan täydeltä.

Auto haettiin huoltoon ja katsastukseen ja vahaukseen. Kyllä minulla on niin upea korjaamo, että passaa kehua kaikille. Niin ja kesärenkaat vaihdetaan alle ja talvirenkaat jää hotelliin.

Ne ikkunat kummittelee pesemättöminä, mutta kummitelkoot vielä..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.04.2019 klo 19:34

Nyt on iso stressi pois olkapäiltä, kun auto on huollettu ja katsastettu. Ei ollut mitään ongelmaa. Autolla on niin vähän ajettu, että ei siinä olisi mitään pitänyt olla, mutta kun ei sitä uskalla luottaa. Elämä on kohdellut aika huonolla kädellä, mutta olen minä saanutkin niin paljon. Minun karvaiset lapset ja kamut on sellainen rikkaus, ettei kukaan uskokkaan.

Mutta on ympärillä sellaisia tyhjän juoruajia ja kyttääjiä, paskanpuhujia, kateellisia, etten aina meinaa jaksaa. Ei pitäisi näillä kokemuksilla minusta olla yhtään mitään kadehdittavaa.

Pitäisi hoitaa oma elämänsä niin, että olisi varaa puhua pahaa toisista. Mutta tätähän elämä on..kun ei tiedä totuutta on niin helppoa itse kehittää toiselle oma totuutensa. Valitettavasti. Siksi on niin ihanaa, kun on hymyileviä, aitoja ihmisiäkin. En minäkään aina hymyile, mutta koitan pitää pahan sisälläni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.04.2019 klo 13:20

Unohdin kommentoida rairuohon/ohran kasvatusta pääsiäiseksi. 4 eri astiaan, samaa multaa, samasta siemenpussista, samalla lailla muovin alla idätin.. Kahdesta nousi korsia ja kahdesta ei yhtikäs mitään. Samallalailla olivat, samanpuoleisella ikkunalla, mutta ei korren kortta noussut. Mysteeri. Jospa nyt sitten luopuisin kokonaan moisesta. Nostin ulos ne ruohot pääsisäisen jälkeen, jotta olisi katit saaneet nyppiä korsia rauhassa, ei multa olisi haitannut.. no niin, eipäs kumpikaan katti edes koskenut.

Nyt olen tilannut/vastaanottanut kissanminttukupla pullon. Eli sama idea, kuin saippuakuplissa on vaan mukana kissanminttua. Vappuna kokeillaan ulkona, jossa ei mahdolliset tahrat haittaa, josko katit innostuisi, ei pelkästään mamma.

Ihana ilma edelleen ulkona ja linnut laulaa sydämensä pohjasta. Ja ikävä kyllä, ensinmäinen sääskiaalto on ilmassa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.04.2019 klo 13:47

Monta asiaa mielessä, muistankohan kaikkea höpötellä... Kyllä minua painostettiin eilen, kun kattien mielestä oli jo perjantai.. Kun meillä perjantaisin saavat katkarapuja. Tänään sitten ostin kaupasta ja sain rauhassa ne huuhdella ja huuhtoutua suolasta..mutta nirppanokat ei maistaneet kuin muutaman..Olikohan nyt sitten väärä kellonaika..yleensä myöhäisiltapäivällä saavat?! Masterilla taitaa olla kevättä rinnassa, vaikka ukkeli on leikkautettu. Vetäisi serenaadit kolmeen eri otteeseen yöllä. Karsea ääni, kun kesken unia herää ja ei meinaa tajua missä mennään..kompastuu peittoonsa ja ei löydä valonappulaa..Epäilen, että tässä kaksi tyttökissaa tupaa kiertelevät ja Masteri tuoksuttelee havuja ulkona silmät kiinni.. Ei se ihme, jos hormonit sekoaa, heheh..

Minulle on aina kenkien hankinta vaikeaa, kun ei ole ihan normijalat. Marketeista ei löydy istuvaa kenkää ja olen pitkään miettinyt mennä kylän kenkäkauppaan. Arvelutti hiukan, että on kallis ja sitten se, että heti palvellaan ja pitää ne jalkansa näyttää. Tänään rohkasin itseni ja menin. Ja kannatti. Sain ihanaa, huomaavaista ja miellyttävää palvelua. Ja toiset kengät, joita sovitin oli jo justiinsa ne oikeat. Eikä ollut ollenkaan kalliit. Kannatti käydä. Muistin kyllä kiittää.

Kun olin ajamassa kylälle paikassa, missä ei voi enää väistää mihinkään, kun lopulta näkee vastaantulijan..niin eikös tullut kadunpesukone vastaan. Aivan kauhea musta pilvi, en hetkeen nähnyt yhtään mitään. Ja auto oli kuorutettu hiekkapölyllä. Minun vasta vahattu, pesetetty autoni. Melkein itketti.. Onneksi lähti ihan huuhtomalla letkun kanssa suurin osa pois.

Antaako kukaan kateilleen broilerin maksaa? Sydäntä? Kuinka te ne tarjoatte? Kun minusta broileria ei saisi raakana antaa? Jauhettu sydän olisi kuulemma kissoille lihotusruokaa/sanoi eläinlääkärimme..mutta ei hemmetti, en kyllä voi alkaa sydäntä jauhamaan..siihen vedän rajan. Yksi lemmikkieläinliike isonmassa kylässä myy sitä pakasteena. Ostan sieltä, kun käyn ensi kertaa. Jokseenkin epäilen, ettei meidän ronkelit koskekkaan siihen.

Muistaahan kaikki Kansalaisaloite sivustolla allekirjoittaa Rajat paukkeelle adressin? Lemmikkien puolesta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.04.2019 klo 13:03

Kyllä teki mieleen kaivan takaisin jalkaan pitkät kalsongit, niin viileältä tuntui. Varjossa +8. Auringossa sitten tuli hiki. Taitaa olla sitä suht tavanomaista Suomen kevättä? Olikin jo uskomattomia ilmoja. Saas nähdä, kuinka vappu menee..

Olen nyt toista päivää jo odottamassa yhtä työntekijää, jonka piti tulla viikonloppuna katsomaan urakkaa. Vihaan näitä odottamisia, koko ajan varpaillaan.. Tuntuu, ettei taida tulla, vaikka on tässä päivää jäljellä. Jos ei meinaakkaan tulla, niin olisi ihan fiksua pirauttaa..

Masteri halusi oikein ulos tänään ja innoissaan rouskutti ruohonkorsia. Ei ole aikoihin oksentanut karvapötkylää, jospa tehoisi. Heaven pikkuisen nyrpisteli, että taasko saa kylmässä kärvistellä.

Haluttaisi niin laittaa jo vaikka orvokkeja ulos, mutta pikkuisen amppelini taisi ottaa kylmää, vaikka orvokin pitäisi kestää. Alkaa kesäkukkamyymälät availla vapun tienoilla ja kaiken maailman kuvastoja ilmestyy postilaatikkoon. Tälläiselle hätähousulle se on kidutusta. Ants in my pants.

Eilen ahdisti niin, että piti kaatua sänkyyn. Kaikki voimat katosi, mutta tässä taas ollaan parenmalla mielellä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.04.2019 klo 13:21

Eipä kuulunut, vaikka odotin. Luulisi, ettei olisi varaa niin rahakasta keikkaa olla huomioimatta. Ja sellainen pieni asia, että jos ei pääsekkään, niin olisiko liikaa vaadittu soittaa ja kertoa. Empä vaivaa perään soittelemalla vaan vapun jälkeen soitan paikkaan, josta tapahtuu.

Kaunis päivä, vaikka varjossa ei lämmin. Auringossa ihanaa.

Masteri imppasi silmät kiinni puskan reunaa ja meni vappukänniksi pikku-ukolla. Taidan tietää misulaisen, joka viestit jättää. Kevättä rinnassa. Varmaan ensi yönä kuulen serenaadeja Masterilta. Haisteli Heavenkin, mutta ei vaikuttanut juurikaan häneen.

Heavenin Eeros katti oli tapellut, koska aamulla oli irtonaisia karvatuppoja turkissa. Ei haavoja onneksi näkynyt, eikä arastanut mitään kohtaa. Eeros on sellainen ressukka, että aina saa turpaansa.

Meidän mustarastaat on olleet aktiivisia tänään. Lentelevät pihapiirissä ja kauheita rääkäisyjä päästellään ja aivan meidän viereen nurmikolle lehahdetaan istumaan. Ollaan niin tuttuja, ettei kumpikaan pelkää toisiaan.

Kovasti lupaa kylmiä kelejä, taisi takatalvi iskeä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.04.2019 klo 13:43

Nyt oli misunen jo aamulla aikaisin istumassa sydämenkuvat silmissään ja katseli, josko Masteri näyttäytyisi. Ei onnistunut, ukkokultaa unetti. Nätti misunen on.

Kaunis ja mukavan lämmin päivä vielä tänään, mutta nythän sitten pitäisi alkaa kylmetä. Eikä ne räntäkuurotkaan ole poissuljettuja. KIva, kun kaikilla jo kesärenkaat alla.

Heaven niin arvostelevasti katseli, kun ripustelin vähän serpentiiniä. Auttoi sitten kiskomalla niitä alas toisesta päästä. Huomenna puhallellaan kissanminttusaippuapalloja serpentiinit kaulassa, vaikka sitten villahousut jalassa. Pitäisiköhän tehdä picnikki takapihalle, heh.

Toivotetaan kattien kanssa kaikille oikein mukavaa ja turvallista vappua. Simaa, tippaleipiä ja munkkeja. Tuokoon hyvä mieli humalan, ei alkoholi. En tiedä onko hyvä idea liikkua paikoilla, jossa paljon ihmisiä, kun maailmalla on sattunut niin paljon pahaa.

Joku oli jo kerinnyt facebookin kautta varoitella väkijoukkoja Turussa. En lukenut uutisointia, mutta tuollainen ei ole edes vitsinä hyvä, kun muistaa mitä Turussa jo tapahtunut. Toivottavasti henkilö löydetty ja uutisoidaan mitättömäksi. Olkaa ihmiset kuitenkin varovaisia, jookos?

Ylläpidolle myös hyvää vappua. Katit kohottaa hyla kerma kuohuviinilasia kippikseksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.04.2019 klo 14:14

Lisäys edelliseen, poliisi on löytänyt uhkauksen esittäneen ja mitään uhkaa ei hänen taholtaan ole odotettavissa. Poliisi ei tiedota asiasta enenpää. Huolimatta tuosta, olkaa ihmiset varovaisia. Meillä on vain tämä yksi juuri tälläinen elämä. Maailma on niin täynnä pahaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.05.2019 klo 13:06

Hrrrr..koleaa vappupäivää tännekkin, +6 mittarissa. Kylmähermoisesti uhmattiin kylmää ja ulkoiltiin. Koitin puhallella kissanminttusaippuakuplia, mutta Masteri ei edes vilkaissut, Heaven rupesi kuolaamaan. Hiukka meni kuten arvasinkin.

Eilen sain lyötyä lukkoon kaksi tosi isoa ja kallista juttua. Menee siemenperunatkin, mutta saahan siitä sitä..nyt unohdin asian nimeä..verotoimisto maksaa hiukan takaisin, kun teettää jotakin remontteja..en nyt tietty muista mikä se oli..jää siitä toki aikalailla itsellekkin maksettavaa, mutta parempi, kuin ei mitään.

Olen hiukka ihmetellyt mielenterveystoimiston ajatuksenjuoksua ystäväni kohdalla. Hän on käynyt vuosia psykkalla yksityispuolella ja nyt jäi eläkkeelle ja laittoi lähetteen paikalliselle mtt:lle. Pitkään sain potkia ystävääni soittamaan, että koska saa ajan sinne..lopulta soitti ja kuuli, että hänet oli siirretty toimintaterapeutille. Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä ratkaisua, kun olen vuosia seurannut hänen kamppailuaan jaksamisen kanssa. Ja itsetuhoisuuden. Toimintaterapiaa itsekkin vuosia saaneena tiedän hiukka miten setoimii ja en tajua kuinka tälläinen ratkaisu tehtiin. Ystäväni kokee, että jää tyhjän päälle. Vaikeaa tukea, kun ei oikein ymmärrä mitä sanoisi? Hänet tuntevana tiedän, ettei tule toimimaan. Osaisimpa jotenkin tukea silti..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.05.2019 klo 14:16

Tulipas sitten aimohyppy takaisin talvea kohti. Nollakeli ja jos jotakin kohta taivaasta tulee niin varmasti lumena. Masentavaa. Vaikka olisihan pitänyt arvata, että liian aikaisin oli lämpimät. Katit kärvisteli vartin kiitettävästi, mutta saas nähdä jos lunta tulee..