Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.06.2020 klo 13:22

Aivan supermegaupea ilma. Pikkuisen imaisee minusta voimia ja alan oireilla koivun siitepölyyn. Mutta ei valiteta, nyt on kesä. Ainakin muutaman päivän.

Aamulla olin jo aikaisessa liikenteessä ja ostin osan kesäkukista. Taitaa jäädä istuttaminen huomiselle. Ja pääsin käymään kirjastossa. Kyllä olinkin kaivannut. Sain täyden kassin uutuuksia. Kuinkahan malttaa nukkua nyt?!

Heaven ulkoili tunnin. Onneksi itse hakeutui varjoon. Masteria en pakoita ulos. Pääsee heti, jos kiinnostaa.

Oli aikamoinen draama pihamännyssä. Kolme räksyä höykytti pientä oravaa ja tintti, jonka pesässä poikaset oli aivan kauhuissaan. Orava antoi häntää silittää ja koitin houkutella olalle, että veisin sen pois männystä. Mutta niin oli hätä oravallakin, että pelko voitti. Nyt on taas rauha maassa. Onkohan västäräkilläkin poikaset? Kuvittelin nähneeni siellä suunnalla räpiköintiä, johon yleensä pesii.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.06.2020 klo 14:07

Ihana ilma edelleen. +24 täydessä varjossa. Sain istutettua osan kesäkukista. Osa vielä hankkimatta. Josko huomenna?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.06.2020 klo 13:27

Terveys hiukan yskähtelee, mutta pakko vaan selvitä. Kuumat ilmat ei selkeästi ole hyväksi. Tänään ripautti pikkuisen vettä ja tuli kyllä luonnolle niin tarpeeseen, ettei mitään rajaa.

Kävin asioilla ja täydensin kesäkukkia. Näyttää silmiin kauniilta, kun ikkunastakin katsoo. Se tekee minun mielellenikin hyvää. Nyt alkaa taas aurinko kurkistella pilvien väleistä.

Muovimatot ei onneksi tykkää huonoa vaikka pesun jälkeen kastuivatkin uudelleen.

Heaven vaan meni märälle nurmikolle maate ja nyt katselee, kun minä olisin kastellut nurmikon. Synti syvä tule vaan tänne, täällä kotisi...

Ainakin kolmessa lintupöntössä on poikasia. Talitiainen, kirjosieppo ja sinitiainen. Ihanaa. Kumpa saisivat poikaset terveinä maailmalle, kun tässä kuitenkin liikkuu katteja vapaana ja en minä koko ajan voi vahtiakaan pitää. Ja kun pesät eri puolilla pihaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.06.2020 klo 13:57

Kaunis ilma vain jatkuu. Sopii meille. Mutta pakko sanoa, että sade tekisi kurjalle nurmikolle hyvää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.06.2020 klo 13:28

Ei vaan sada, vaikka taivas aivan raskas pilvistä. Muutama sadepisara, joista ei mitään hyötyä. Ei uskoisi minun ruikuttavan, kun ei sada, mutta kunnon sade pesisi siitepölyt pois ja surkea nurmikko saattaisi piristyä.

Ihmettelen kovasti, kun ei edustajasta kuulu mitään, vaikka piti tulla jo Toukokuun alussa? Iso urakka tulossa ja ei edes soita? Tässä kiikun taas epävarmuudessa, kun ei ihan joka hemmetin asiasta viitsisi itse soittaa perään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.06.2020 klo 13:55

On niin surullista aloittaa aamu hautaamalla toinen tinteistä, joilla pesä männyssä. Varmaan oli hän, koska nyt ruokaa toimittaa vain toinen ja pidenmillä väleillä. Surullista. Onneksi toinen jaksaa huolehtia perheestä ja toivotaan, että saa lähipäivinä perheen siiville.

Tiedän, että on typerää itkeä, kun laskee pienen ruumiin multaan. Mutta tämmöinen minä olen. Ei ole helppo kantaa tälläistä herkkyyden taakkaa.

Ei vieläkään sadetta tänne. Kovia tuulen puuskia ja tummia pilviä, mutta ei vaan sada.

On meillä huono hallitus, kun ministereitä putoilee vähän väliä. No, minusta oli kyllä syytäkin eroon, mutta ei sitä järjen käyttöä ole kielletty ministereiltäkään. Ei aivan kaikkea voi laskuttaa noin vaan. Saa huomenna nähdä, kuka tulee tilalle.

Huolestuttavaa liikehdintä Usassakin. Mielenosoituksista voi tulla pahaa jälkeä, kun ajattelee kummoinen mies johtaa maata. Tämä vain ihan oma mielipide.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.06.2020 klo 13:11

Eilen saapui lopulta siunattu sade. Kasteli maan oikein kunnolla. Teki mieli mennä sekaan juoksemaan mekkosillaan. Lapsenmieli.

Ikävää vaan, että toi tullessaan aivan kauheat myrskypuuskat. Sähköt meilläpäin vedetty maan alle, niin sen suhteen ollaan turvassa, mutta paljon vanhoja puita, ei koskaan tiedä milloin kaatuu päälle. Ulkona hiukka hirvitti, ettei vaan mistään oksaa lennä Heavenin päälle. Pääni taisi pyöriä, kuin manaajassa konsanaan. Ei Heaven kauaa viihtynytkään. Tuuli inhotti. Turkki tuli täyteen siemeniä ja ei yhtään tykännyt, kun koitin nyppiä pois. Harjaamalla lähtee. Master ei halua ulos. Ukkokulta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.06.2020 klo 14:55

Illalla taas satoi pienen kuuron ja kyllä on tehnyt luonnolle hyvää. Kaikki tuntuu kuin puhkeavan kukkaan kerrasta. Etenkin rikkaruohot, heh.

Apteekissa meni melkein 200e. Astmalääkkeeitä, vitamiinia, kipulääkettä ja oli kertakäyttöisiä suusuojuksia ja kumihanskoja. Ostin, kun oli. Minun tuurillani korona tukahtuu tähän. Mutta eipäs nuolaista vielä, toinen aalto on aina mahdollinen.

Hain pakettiautomaatista siilin pesän. En avannut vielä laatikkoa, koska pelkään olevan taas kokoa itse malli. Minun tuurilla. Otan huomiseksi murheeksi sen ja rikkaruohot.

Vajaa kaksi viikkoa Juhannukseen...kuinka kesä voi mennä niin nopeaa vauhtia?

Koskahan minun linnunpoikaset lähtee pesästä? Taitaa olla päivien kysymys. Kovin ovat kovaäänisiä. Ja takapihalla hyppeli mustarastaan poikanen..olikohan pikku-Tauno?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.06.2020 klo 13:51

Aloitin loppumattoman taistelun rikkaruohoja vastaan. Paha vaan, kun heti huimaa, jos kyykötän naama maata vasten. Olen koittanut tietyn alueen torjua nk turvallisella rikkaruohomyrkyllä, mutta nauravat minulle ja kasvavat vaan entistä pidenmiksi. Huomenna taas jatkan. Jos ei ihan kamalilla tuskilla ole.

Aivan naurettavaa tämä Ruotsin poliisin info Palmen murhasta. Kuuntelin osan suoraa lähetystä ja tuli vaan seliselitunne.. että saavatpahan nyt mukamas sulkea asian. Kiva, kun nk tekijäkin sattui kuolemaan.

Koskahan Suomen poliisi ilmoittaa Kyllikki Saaren, Tulilahden ja Bodomin murhat selvitetyiksi? Ja oli varmaan muitakin vanhoja keissejä, joita en nyt muista. Se on lapsuudesta jotenkin jäänyt, ettei vanhenmat päästäneet Bodom järvelle uimaan naapuriperheen kanssa, vaikka tapahtumista oli vaikka kuinka kauan.. Selvisikö Anneli Auer juttu koskaan? Sitä vatvottiin kauan ja ykskaks katosi julkisuudesta. Nyt on vaan Aarnio ja tämä toinen huumejuttu..

Aivan ihana ilma. Sielu lepää vaikka raihnainen kroppa valittaakin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.06.2020 klo 13:51

Ihana ilma jatkuu. Hiukkasen kyllä hirvittää, jos ensi viikolla tulee +30 päiviä. Se on hiukkasen liian tukalaa minulle. Kauheasti ilmassa höytyviä, pajusta ja voikukista ja ne menee henkeen. Nyt voisi sataa hiukkasen, mutta tuskin ennen Juhannusta ainakaan tulee vettä.

Menin taas reippaana, että rikkaruohot täältä tullaan..Eipäs tultu, kun pieni karvainen naama ja nappisilmät katsoi männyn rungolta. Minun nuorempi oravani. Aina juttelen hänelle ja vältän äkkiliikkeitä. Otin sitten tuolin ja annoin hänen rauhassa syödä. Sitten iski taas se luulotauti, että kuulin risukosta vaikka mitä ääniä ja olin varma,, että isken kourani käärmeisiin..Pikkuisen sain isompia pois, pitää taas huomenna jatkaa. Eiköhän ole syksyyn mennessä rikkaruohot kitketty.

Heaven viihtyi tunnin ulkona. Onneksi hakeutuu itse varjoon, ettei tarvitse siirtää, mistä loukkaantuu.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.06.2020 klo 13:58

Ei rikkaruohoja tänään, ainahan on loppukesä aikaa..heheh.. Pesin auton tallissa.  Saas nähdä kuinka seepraksi jäi, kun ajan aurinkoon. No, ompahan isommat kurat pois.

Sain lakanat kuivattua ulkona, kun tuulee mukavasti. Tulee ihana tuoksu niihin.

Ja tänään Master aloitti ulkoilun. Puoli tuntia tutkittiin pihaa ja tuoksutettiin ulkokuistin verhon reunaa, jonne joku ihana kattineito oli jättänyt terveisiä. Kyllä piti puskea ja vaikka mitä ukkokullan. Tuntui niin ihanalta, kun itse halusi ulos.

Heaven oli hiukka mustis, kun isukki halusi ulos ja se aika ei ollutkaan vain hänen speciaali-aikaansa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.06.2020 klo 13:38

Eilinen uutisointi malanoomasta herätti minutkin kaivamaan aurinkorasvapullon esille, vaikka ei sitä 50 olekkaan. Parempi varmaan heikompikin aste kuin ei ollenkaan.

Ja Masterikin tosiaan aloitti ulkoilut. Oikein halusi itse sinne ja koitti Heavenin työntää pois ovelta. On ne murusia.

+24 varjossa. Mänty kukkii ja se saa minut oireilemaan. Kuinkahan, kun +30 paukkuu.

Nyt on linnunpöntöstä poikaset maailmalla. Varmaan se pahnan pohjinmainen, jostakin ilmestyi aivan Masterin kylkeen. Onneksi huomasin ennen Masteria. Se on se minun ikuinen vitsini, että kun laitan kattien karvoja tarjolle pesäntekoon, niin poikaset tunnistaa tutun tuoksun ja lentää perässä. isi, isi..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.06.2020 klo 13:11

Nyt meinaa tämä eukko läkähtyä kuumuuteen. +27 varjossa. En uskalla edes arvuutel paljonko auringossa. Hengittäminen vaikeaa jotenkin.

Eeros prinssi tuli katsomaan meitä. Kyllä oli hänelläkin kuuma, vaikka lyhytkarvainen. Minun karvakamuilla tuuhea pitkäkarvainen turkki. Oli Heavenillekin liian kuuma ja ei Master jaksanut kauaa.

Onnistuin jotenkin putoamaan sängyn reunalta istumasta oikealle kankulleni. En oikein tiedä kuinka se tapahtui? Onneksi ei luita hajonnut. Kankku vaan varmaan mustelmalla. Istuminen tekee kipeää. Joku suojeluenkeli otti vastaan, ettei luita hajonnut..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.06.2020 klo 13:25

Hengittäminen vaikeaa helteen ja männyn siitepölyn takia. Ja aikamoista ruokahaluttomuutta. Koitan juoda vettä paljon, ettei ihan kroppa kuivahda. Kateillekkaan ei ruoka maistu, onneksi juovat. Kumpikin halusi ulkoilla.

Ihmeen rauhallista ollut pään sisällä, ei makuja, ei pään täyttäviä kuvia. Jospa kuumuus näännyttää nekin?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.06.2020 klo 13:36

Helle alkaa ajaa jo hulluuden päälle. No, ei varmaan pelkkä kuumuus, mutta on niin paljon siitepölyä ilmassa, että yskittää ja nenä valuu.

Ovat luvanneet ukkosta ja sadetta, mutta ei se yhtään pitäisi ilmaa viilentää. Ruokahalukin on kadoksissa ja epäterveesti koitan energiajuomalla mennä eteenpäin.

Heaven suuttui, kun tunnin ulkoilun jälkeen houkuttelin sisälle. Varjossa makoilee, mutta on niin kauheasti turkkia, että huolestuttaa silti. Master päätti, ettei halua tänään ulos.

Jokohan siileillä on poikaset, kun ei ole näkynyt ruokapaikalla. Juhannuksen tienoilla pitäisi olla poikasten aika.. Tikalla on poikanen jo lennossa.