Muutama asia taas ärsyttää. Ovelta ovelle kaupustelijat. Uskonnon tyrkyttäminen. Ja pääsisäisenä kulkevat lapsilaumat kerjäämässä palkkiota. Ei tule yksittäin vaan saattaa olla 5 joukossa. Ei anneta vitsaa vaan ollaan käsi ojossa, että pitäisi antaa. En avaa ovea. Ilmiö on niin karannut käsistä. Täällä kulkevat Pääsisäislauantaina. Osassa Suomea Palmusunnuntaina.
Olen tylsä ihminen, mutta päätöshän on minun. En pakota ketään ovelleni myymään, kaupustelemaan, tyrkyttämään uskontoa tai kerjäämään.
Aurinko alkaa paistaa pilvisen aamun jälkeen. Onneksi ei vielä sada mitään. Taitaa huomenna olla sadepäivä. Lunta, räntää, vettä. Ainakin osuu sääennustus oikeaan, kun mainitsee kaikki.
Muutaman päivän taas jumittanut päässä se Heavenin nukuttaminen. Masterin nukuttaminen oli ihan erilainen. Ihmismäisempi. Ei eläinlääkäri jo ovella huutanut täälläkö se nukutettava on. Ei se ole helppoa eläinlääkärillekään, en minä sitä. Mutta, kun minulle Heaven ei ollut pelkkä kissa. Heaven oli lapsi, perheenjäsen, prinsessa. Ei olisi vaatinut liikaa se, että olisi sanonut osaanottoni suruun. Totesi vaan, että pian hakevat krematorioon. Ja entäs krematorio..tuli viesti, että Heaven olisi valmis, tulenko hakemaan? En kyennyt rattiin, kun itkusta turvonneilla silmillä ei edes nähnyt. Sanoi NAKKAAVANSA postipojille...Herrajumala. Sain puhuttua, että lähetti tuo. Ja toihan se. Myrttynaamainen nuori nainen nakkasi paketin käteen vaikka tiesi mistä paketti oli tulossa. Kun Master tuotiin oli aivan eri palvelu. Sanoi myös nuori nainen, osaanottoni. Se kosketti.
Pieniä asioita. Ilmaisia. Mutta näyttää olevan tuntematon käsite monille. Ei kaikki lemmikin omistajatkaan ole samanlaisia. Uusi otetaan tilalle jo viikossa. Sehän oli vain koira, vain kissa. Olen huomannut myös, ettei monikaan puhu lemmikeilleen? En tajua ollenkaan. Olipas taas raskas puheenaihe, mutta jotenkin pitää saada tämä sanottua.
Minulle sanottiin surustani, ihminen jota luulin ystäväksi, lakkaa itkemästä. Noinko vaan, päätän, etten itke enää?