Kerro kuulumisesi

Kerro kuulumisesi

Käyttäjä Leo_Moniääniset aloittanut aikaan 08.09.2016 klo 15:03 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä Leo_Moniääniset (Vapaaehtoinen) (Suomen Moniääniset ry) kirjoittanut 08.09.2016 klo 15:03

Hei kaikille, ajattelin aloittaa tällaisen viestiketjun, johon kuka vain voi kertoa kuulumisensa. Vaikka mielensisäisiin ääniin liittyen tai aivan muuten vaan, jos haluaa ja katsoo sen hyväksi.

Meillä voi olla hyviä ja huonoja päivän kuulumisia, mutta sen kanssa on vain tultava toimeen. Äänten kuulemiseen voi liittyä suuria vaihteluita eri aikoina.

Joten, laittakaapa viestiä tähän ketjuun, eikä sen väliä vaikka kertoo kuulumisensa useaan otteeseen eri päivinäkin. Voi olla vain hyvä päästä purkamaan ja saada tietää muiden kuulumiset.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.06.2018 klo 13:40

Tuntuu niin raskaalta, kun kuolema on mukana joka hetkessä. Istuu olkapäällä ja en ole varma kenet haluaa mukaansa. Onko se joku ennakkotieto vai vaan varmistus, etten rupea liian leuhkaksi elämäni kanssa?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.06.2018 klo 14:06

No niin, nyt on palattu turvalliseen ja ah, niin tyypilliseen Suomen kesään. Sataa niin, että varmaan hukkuisi, jos suu auki juoksentelisi pihalla. Maa on niin järkyttävän kuiva yhä, ettei ime vettä vaan nurmikon päällä kerros vettä seisoo. Onneksi ei ukkonen ole tänne löytänyt, vaikka ukkoskuuroilta nuo vaikuttaa. Katit teki tämän vuoden ulkoiluennätyksen ja olisi varmaan olleet kauenminkin, mutta kun minua rupesi viluttamaan. Mikäs se katon alla kuistilla, jokainen omalla tuolillaan katselemassa kuinka kauheasti voikaan sataa. Kovinman kuuron ollessa päällä se muuttui rakeiksi, joka sulasi maakosketuksesta. Taitaa tulla suht Suomalainen juhannus. Sääli ihmisille, joilla on kauan odotettu kesäloma.
Olisin ostanut mansikoita, mutta niin olivat hinnoissa muutama kurja mansikka. Uudet perunat ja sipulit olivat myös miniatyyrejä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.06.2018 klo 13:36

Hyvää Juhannusta kaikille lukijoille ja ylläpidolle. Olkaa turvassa, sydän täynnä rauhaa ja nauttikaa keskiyön auringosta. Tänään paistaa aurinko ja kaikki kukoistaa, toivotaan, että huomiset sateet olisivat muuttaneet suuntaansa poispäin Suomesta.
Uudet perunat ostettu, mansikoitakin muutama ropponen/aika hintavia olivat. Mutta suu makiaksi Juhannuksen kunniaksi. Saunaa en taida lämmittää, tai sen näkee huomenna.🙂🌻 Juhannusruusu kukkii jo toista viikkoa, syreeni tuoksuu. Puut ovat täynnä piipittäviä poikasia. Onnistunut pesintä. Kirjosieppo laulaa jo uutta pesintää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.06.2018 klo 13:16

Aikaisin alkavat häiriköt liikkua. Yleensä alkanut vasta syksypimeillä. Nyt iski jo aamuyöllä puolen viiden aikaan. Joku koputti avaimen kärjellä ikkunaan. En uskaltanut ensin avata silmiä, mutta lopulta..molemmat katit oli ikkunalla karvat pörhössä. Nurmikkoa oli tallattu ikkunan ulkopuolella. Minä testasin erilaisia koputuksia, että varmasti tajuan, mitä kuulin. Ainoa, joka aiheutti samanlaisen äänen oli avain. Pitänee varata kännykkä lähemmäksi ja soittaa suoraan poliisille. IKävää tälläinen häiriköinti. Jos jollakin minulle asiaa, niin aika paljon olen ulkona ja puhelimellakin tavoittaa, ei tarvitse yöllä ikkunoihin koputella.
Meillä käy 2 isoa siiliä ja kaksi pienenpää. Suloisia. Ruoka maistuu. Onnistuin otsani lyömään oravanruokinta automaattiin niin, että varmasti mustelma tulee. Oma vika, kömpelys.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.06.2018 klo 13:13

Tuulee, jotta hilseet karisee kerrasta. Onneksi ei enää sada vettä. Vielä, kun selviäisi koleasta viikonlopusta niin olisi luvattu helteiden palaamista heti alkuviikosta. Kummallinen on Suomen kesä.
Nyt vaikuttaa, että viime kesäiset siilitkin ovat palanneet, koska kuistilla oli terveisiä😋. Parasta olisi kuistilla syöttää, koska harakat ei sinne uskalla, mutta samalla hieman epähygieenistä. Taidan pysytellä jo aloittamassani paikassa ja toivoa heidänkin löytävän paikan. Ostin 8 purkkia ruokaa, saa nähdä maistuuko, kun ei ole kalliimpaa vaan edullista kauppaketjun omaa kattien muonaa. Viime kesänä ainakin maistui.
Postipoika toi kattien hiekkatilauksenkin. On hiukka erilaista hiekkaa, kun verkkokaupassa ei ollut saatavilla tuttua hiekkaa. Mamma sitten itse pissii hiekkaan, juu.
Minä en oikein ymmärrä millä perusteilla presidenttien huippuvierailu valikoitui Suomeen pidettäviksi? Ja se uutisointi, kuinka mukana ovat myös tuomiopäivän salkut ei tunnu kauhean mukavalta. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja Suomi ei tule huomatuksi lintukotona, mikä olisi otollinen paikka pahaan.
Ostin laatikon mansikoita. Hintavia ovat yhä, mutta teen kakun viikonlopuksi kahvin kanssa. Hiukan suuhun ja loput pakastimeen.
Katit ei tykänneet ulkona kovasta tuulesta. Käy heillä korviin ja silmiin.
Minulle tuli aikoja röntgeniin, testeihin ja lääkäriin. Aikalailla kammottaa se, kuinka pitää lopettaa lääkkeet yksi kerrallaan. Tietää viikkoa ilman lääkkeitä. Hitsi, kun juuri on hiukan helpottanut, niin sitten taotetaan. MItäs, jos oikein paha paikka tulee? Aina jotakin stressiä ja harminpaikkaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 03.07.2018 klo 13:58

Eilen oli vielä niin hyvä mieli, kun sai yhden asian Kelan kanssa etenemään ja tänään sitten odotti mailissa linkki, jota piti klikata ja vaihtaa salasana, mutta linkkipä ei toimi mihinkään suuntaan. Eipä ole enää hyvä mieli, kun asiat hoituisi. Minä eilen puoli tuntia jonotin puhelimessa päästäkseni läpi puhelimella ja nyt olisi sama taas edessä. Ei kyllä jaksa millään taas. Miksi asioiden hoitamisesta tehdään näin vaikeaa? Kai olen vaan itse niin tyhmä, mutta minkäs mahtaa..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.07.2018 klo 13:23

Tuli suru-uutisia suvulta. Minä sen niin tiesin jo maanantaina jo heidän ohitseen. Se autojen paljous heidän pihallaan. Ei me olla yhteyksiä pidetty, kuultu toisistamme muiden sukulaisten kautta. Nyt juuri kuulin uutisen. Surullista, koska ei hänkään vanhus vielä ollut. On lapsia ja lapsenlapsia. Mutta tälläistä elämä on.. Voimia toivon heidän perheelleen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.07.2018 klo 13:49

Täällä loppui marketista jo aamuyhdeksältä mansikkalaatikot, vaikka minusta on yhä aika kovassa hinnassa. Eikä näytä, että hinta laskisi. Sain minä laatikkoni. Syön, teen mansikkakakun ja loput laitan pakkaseen.
Huomenna pitää eka lääke tauottaa ja sitten seuraava ja jne. Pelottaa, koska on luvattu helteitä ja silloin olisi lääkkeelle tarvetta. Mutta yritetään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.07.2018 klo 13:43

No niin, onnistuin poistamaan viestini..Kokeilen uudelleen.
Nyt on pakko uskoa, että yksi siileistäni asuu siilitalossa. Niin monta kertaa olen hänen nähnyt sieltä tulevan. En tiedä kumpaa sukupuolta on, näyttäisi tyttömäiseltä. Toiset siilit huomattavasti tummemman värisiä. Oi, jospa tulisi poikasia. Viime vuonna elokuun alussa näin siilinpoikasen. Kaksi isoa kissanruoka tölkkiä ei riitä päivässä. Yhtä aikaa olen lautasella nähnyt 3 siiliä. Kaksi isoa ja yksi pienenpi. Mutta uskon heitä olevan enenmän.
Ikävää on, että harakkaperhe huomaa aina lautasen, vaikka kuinka koittaa sen piilottaa oksien alle. Vaikka kuinka käy ne ajamassa pois, niin ovat jo paikalla takaisin. NUoremmat harakat niin röyhkeitä, että koukkivat lautaselle vaikka siili syö. En minä silti lopeta ruokkimista, kun ovat minuun oppineet luottamaan. Heavenley on aivan suunnattoman mustasukkainen, kun annan huomiota siileille.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.07.2018 klo 14:22

Hyvin meni pkl reissu. Ja nyt sai palata takaisin lääkkeisiin. Minä aina moitin terveydenhuoltoa, mutta pitää myös muistaa kiitellä. Oli todella hyvää palvelua tänään. Röntgeniin ilmottauduin puoli tuntia ennen aikaani. En ehtinyt kunnolla istumaan, kun oli jo minun vuoroni. Mahtavaa. Röntgenin ja pkl ajan välillä oli n 2 tuntia odottelua. Pkl pääsin 45min ennen aikaani. Upeaa, joskus näinkin päin. Odottelu syö kauheasti energiaa.
Seuraavaksi lääkärille parin viikon kuluttua.
Hiukkasen hirvittää, kun lupaavat jo +30 helteitä meillekkin päin. Ei saisi valittaa, Suomen kesä niin lyhyt. Mutta sairauksien takia ottaa voimille ja ei karvakamuillakaan ole mukavaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.07.2018 klo 13:41

Hikeä pukkaa, vaikka vaan istuu. Ei saa valittaa, kohta on taas se kauhistuttavan pitkä talvi edessä. Eilen kävi kesän eka ukkonen ihan tuossa nurkan takana, mutta ei onneksi noussut päälle. Heavenley oli hiukkasen hermostunut, kun kuului ukkosta. Eipä silti, niin minäkin.
En tiedä missä oli kaikki siilit eilen, kun ei näkynyt. Vaikuttaako nämä helteet heidänkin liikkumiseen. On minulla aina raikasta vettäkin tarjolla heille.
Tekisi mieli ottaa kantaa tulevaan huippukokoukseen, mutta tuskin minun henkoht mielipiteeni millään mitään muuttaisi. Toivottavasti menee hyvin ja meitä ei kiristetä mihinkään, niinkuin näyttää tapahtuneen jo muissa vierailupaikoissa. Haluaisin pitää kotimaani lintukotona, kaukan a politiikasta ja suurista sopimuksista.
Ensi viikolla olisi hautajaiset, mutta en aio mennä paikalle. Toimitan kukkia ja adressin, tuskin kukaan edes huomaa poissaoloani. Tämän hetkinen terveydentilani ei kyllä salli osallistumista.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.07.2018 klo 13:15

Aivan liian kuuma. Alkaa terveys jo tosissaan oikkuilla. Ja ei taida loppua helteille tulla. Onhan se kiva, kun on kesä ja lämmintä, mutta kohtuus siinäkin.
Mielenkiinnolla katselin mediaa, jossa meidän presidenttipari oli rinnakkain Usan presidenttiparin kanssa. Janni oli kauniissa kukkamekossa, niin oman itsensä oloisena, vieressään jääkuningatar pitkähihaisessa, yhdenkään hiuskarvan olematta kuriton.
Kyllä minä mielummin Jennin ja Saulin valitsisin, kuin muovia. Oma henkoht mielipide.
Toivotaan kokustelun olevan ansiokasta ja saavan jotakin hyvää aikaan maailmaan.

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2018 klo 13:48

Minä taas pidin Melanian jääkuningatar-tyylistä. Ehkä hän on sellaisena oma itsensä.
Taas en pitänyt Jenni Haukion ns. navetta-asu-tyylistä. Saa minusta kaikki olla mitä tykkää, paitsi ei silloin, kun koko maailma katsoo. Olisi voinut hieman panostaa esim. hiuksiinsa, niissä luonnollisuus ei useinkaan ole kaunista.

Tämä on siis vain mielipideasia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.07.2018 klo 13:03

Mielipiteiden eroavaisuus on vaan rikkautta, se meille kaikille suotakoot. Hyvin näyttävä nainen Melanie on, en ole seurannut juurikaan pukeutumistaan. Ajattelin vaan, että taitaa olla kuuma asuvalinta? En osaisi Jenniä kuvitella niin koreaan tyyliin. Jos en ihan väärin kuullut, niin taisi olla jonkin huippusuunnittelian asu Melanialla päällä. Meni vähän ohi korvien, Mert Otsamo taisi sitä kommentoida?!
Oli kuinka oli..itselle piisaa mahdollisinman helleystävällinen asu tänään. Minä eilen luulin, ettei voisi enää ilma kuumeta, olin väärässä. Suorassa auringossa mittari paukkuu +46. Varjossa +31 ja on vasta alkuiltapäivä. En millään veisi katteja ulos, mutta haluavat. Onneksi suostuvat aivan varjossa olemaan. Enkä kauaa anna ulkoilla. Ulkoillaan sitten, kun viilenee.
Varmaan talvella haikeana muistelen näitä helteitä kun lunta tuiskuttaa ja pakkaset paukkuu.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.07.2018 klo 14:30

Juu, vaikka on h... helle, niin pitää vaan elää normi elämää. Jaksaa viimestellä, kun paarmat riehaantuu hien tuoksusta ja iskee kiinni..satun olemaan niille suht allerginen...nousee hirveät kutisevat patit, tekisi mieli sahata ruumiinosa jo pois, kun ei hellitä millään. Sain vinkin kokeilla etikkavettä..jestas teki niin hirveää, että nousi hiuksetkin pystyyn..olin raapinut ihon pintaa varmaan rikki..en suosittele kokeilemaan, vaikka lähti kutina.
Katit on aivan veto poissa, vaikka koitan kostealla pyyhkiä turkkiaan, mutta sitten onkin kiva käydä toiletissa..ja puistella hiekkamurusia ympäri tupaa.
Tänään oli omaisen kuoleman 2v päivä, vein kukkasia. En vaan ole yhtään tyytyväinen paikkakuntani kukkatarjontaan. Ei koskaan saa tuoreita kukkia, vaikka kukka-auto käy päivittäin. Varaavat kaikki hautaseppeleisiin..
Ihania juniori västäräkkejä käy pihalla ja ne ei pelkää yhtään, ovat vaan uteliaita. Taitaa olla jo toinen pesue.