On kauhean surullista seurata mediasta, kuinka moni julkisuuden henkilö päätyy lopettamaan elämänsä. Tuntuu, kuin niitä uutisia tulisi joka päivä. Sitä itse on niin naiivi, että ajattelee mikä heillä voi olla niin huonosti, kun on rahaa ja mainetta. Rahaa myös hankkia tukea itselleen niin halutessaan. Julkisuudessa imago niin vahva. Kuvittelen, että elämä olisi helpompaa, kuin tavallisella mattimeikäläisellä. Mutta enhän minä suinkaan tiedä minkälaiset demonit kullakin roolinsa takana, eihän niitä näytetä. Eihän se myisi. Surullista kuitenkin, ettei kukaan läheinen huomaa, kuinka lähellä reunaa toinen jo askeltaa. Toivoisin voivani itse huomata ja ojentaa käden vaikka tuntemattomallekkin. Joskus sekin niin vaikeaa, ettei se toinen ota sitä elettä itsensä tuputtamisena ja tunkeutumisena toisen alueelle, jonka haavoja ei toinen voi ymmärtää. Oli miten oli, kuolema on aina niin surullista ja lopullista. Toivon, ettei kukaan sitä miettisi ainoana tienä vaan koittaisi edes pyytää apua.
Myös nk julkisuuden avioerot tuntuu melkein jokapäiväisiltä. Onko se elämä julkisuudessa kovempaa kuin matti ja maija meikäläisellä? Kuinka rakkaus voi kulua loppuun ja uusi syttyä niin pian? En tarkoita ketään missään nimessä tuomita, ihan vaan ihmettelen.
Olen vähän allapäin, kun tämä kesä nyt meni tälläiseksi.