Moikka.
En ole ennen tänne kirjoittanut, mutta nyt on ollut sellainen tunne, että elämä on solmussa, enkä tiedä mitä kautta sitä alkaisi avaamaan, joten tämä tuntui vähän kuin ensimmäiseltä askeleelta.
Hävettää sanoa, että en "jaksa" enää tehdä töitä, koska eikös sen täydy olla jokaisen elämän tarkoitus, mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että en siihen enää pysty. Valmistuin lähihoitajaksi vasta vähän yli vuosi sitten, ja olen nyt jo lopussa. Työelämän aloittamisen jälkeen on vointi mennyt alamäkeä.
Viimeiseen puoleen vuoteen en ole työskennellyt edes kokopäiväisesti, ja välillä olen kokenut itselleni tarpeelliseksi pitää enemmän lomapäiviä kuin taloudellinen tilanteeni oikeasti antaisi myöten, ja silti olen palamassa loppuun. Raadan työvuoron aikana kaiken energiani voimin, ja siitäkään huolimatta en saa tehtyä kaikkea työtä mikä minun olisi vuoron aikana pitänyt saada tehtyä. Työvuoron päätteeksi itken bussimatkalla kotiin väsymystäni ja stressiäni, enkä jaksa tehdä enää mitään muuta kuin maata paikoillani lopun päivää. Pääni ja koko rytmini on sekaisin vuorotyön tekemisestä. Kaikesta panostuksestani huolimatta saan palkkaa hädin tuskin sen verran, että saan vuokran ja ruuat maksettua. Tiedän, että en voi odottaa enempää, sillä teen vajaata päivää ja vajaa viikkoa, mutta se on entisestään turhauttavampaa ja väsyttävämpää työpanostukseeni nähden.
Koko elämäni ja jaksamiseni pyörii tällä hetkellä siis työn ympärillä. Haluaisin pystyä harrastamaan asioita, liikkumaan enemmän ja tapaamaan ihmisiä vapaa-ajallani, kun en tästä kaupungista juuri ketään tunne, mutta en väsymykseni takia siihen pysty. Olen henkisesti, fyysisesti ja sosiaalisesti lopussa. Tuntuu että olen umpikujassa, että minun on pakko tehdä tätä ja olla näin lopen uupunut, että saan edes vuokrani maksettua.
En ole pitkään aikaan kokenut itseäni masentuneeksi, mutta tämä on saanut minut kyllä kyseenalaistamaan onko koko elämässä enää mitään järkeä. Olen jo kauan suunnitellut hakevani nyt kevään yhteishaussa johonkin kouluun, mutta tämä kaikki on saanut minut myös kyseenalaistamaan, minkälaiseen työhön minä kykenisin, tai kykenenkö laisinkaan.
Olen pahoillani pitkästä viestistä, mutta en tiennyt minne tämän olisin kirjoittanut. En tiedä mitä minun tässä tilanteessa pitäisi tehdä tai mistä aloittaa.