Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 15.02.2016 klo 12:05

Vastaan itselleni, kun aikaa on ja tekemisen puutetta. Olisi kiva tietää, mitä teidän muiden sairauslomalla/eläkkeellä olevien päiviin kuuluu. Kun elämä on synkkää, eikä oikein mikään tuo iloa tai edes laimeaa tyydytystä, on pakko keksiä jotain. Minä keitä itselleni usein kaakaota tai teetä. Lisäksi käyn usein (1-2) kertaa päivässä lämpimässä suihkussa, vaikka ei tarvitsisikaan. Siitä tulee hyvä olo. Käytän myös ns. piikkimattoa ja mikrossa lämmitettävää kaurapussia. Ne auttavat rentoutumaan. Olisi minulla rentoutusharjoituslevyjäkin, jos niitä jossain vaiheessa innostuisin käyttämään. Televisiota katson, mutta sieltä tulee hirveästi negatiivisia (sota, terrorismi, irtisanomiset, talouskriisi) asioita. Jos tiedätte hyviä ohjelmia, niin saa neuvoa.

Mahdollisimman hyvää tätä päivää kohtalotovereille 🙂🌻

Käyttäjä Pixa kirjoittanut 16.02.2016 klo 11:21

Heipä hei 🙂🌻. Olipa jotenkin piristävä viesti sinulta. Minulla todettiin ahdistus/ paniikkihäiriö noin kuukausi sitten. Siitä saakka ollut saiaraslomalla. Sain lääkityksen ja tämä viikko on alkanut tuntumaan paremmalta jo. Ainoa asia on se että kotona ja yksinollessa en saa aikaani kulumaan millään 😐.
Tänään ihanaa kun tuo aurinko tuolla möllöttää ja pian on kevät ja sitä rataa....🌻🙂🌻.
Olen myös yrittänyt löytää netistä keskustelupalstoja mutta heikolla menestyksellä. Aika yllättävää mielestäni....
Palaillaan turisemaan ! 🙂

Käyttäjä marmoriikki kirjoittanut 16.02.2016 klo 22:20

Itse olen ollut sairaslomalla (nykyään jo työkyvyttömyyseläkkeellä) puolisentoista vuotta. Kamalaa todeta että nykyään voin vielä huonommin kuin opiskellessa, jopa huonommin kuin osastolla ollessa. Isoin syy tähän on työkyvyttömyyden aiheuttama erakoituminen. En saa aikaani kulutettua ja olen tuskaisen yksinäinen. Nyt olen kuitenkin alkanut tehdä asialle jotain, olen käynyt muutaman kerran paikallisen mielenterveysyhdistyksen tapaamisissa. Siellä on mukavaa olemista ja tekemistä mutta silti on kamalaa ajatella olevansa jo parikymppisenä lähes täysin yksin. Pelkään miten pärjään.

Käyttäjä tylleröinen kirjoittanut 17.02.2016 klo 08:55

Koin aiheekseni kirjoittaa nyt, kun varmaankin viimeinen käynti tällä psykiatrisella sairaanhoitajalla. Kerrankin ja viimeinkin menen sinne hymyissä suin, vaikka väsyttää. Hyvä mieli, kun pitää itsensä kiireisenä kouluhommien ja harrastusten parissa.
Mukavaa kuluvaa viikkoa!

Käyttäjä Nyuu kirjoittanut 17.02.2016 klo 10:05

Mä en ole sairauslomalla, vaan opiskelen vaikka nyt pitäisi kai hieman keventää tän kevään taakkaa ettei pää poksahda. Tänään peräti joogasin ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun poikaystäväni kuoli. Se oli aika surullista joogaa, kaikki tuntuu täysin turhalta. ^^" Mutta kai se siitä rupeaa helpottamaan jossain vaiheessa.

Kesätyöhakemuksia olen yrittänyt nyt pari pistää. Sekin tuntuu täysin merkityksettömältä. Pitää kuitenkin yrittää pitää suunta eteenpäin ja ehkä ylöspäinkin sitten aikanaan.

Pistäkää kanssaihmiset joogaten, saa sillä edes fyysisiä solmuja hellittämään.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 17.02.2016 klo 13:06

Kiitos kaikille viesteistä ja oman tilanteen avaamisesta. Minullakin on tällä hetkellä ongelmana ajankulu, siis mitä tehdä ajan kulumiseksi. Enkä minäkään oikein ole löytänyt keskustelupalstoja netistä. Kovin riitaista väittelyä ja kiusaamista vähän kaikilla palstoilla. Mukavaa, että joillain on joogaa, opiskelua tms. Laittakaa lisää vinkkejä ajantappamiseksi. Minä olen alkanut vähän neuloa, vaikka en ole siinä hyvä. Ehkä voimme tässä ketjussa tsempata toinen toisiamme. Minulla on ollut viime päivät erityisen vaikeita 😞 mutta ei auta kuin eteenpäin painaa.

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 17.02.2016 klo 13:10

Mulla diagnosoitiin alkuvuodesta paniikkihäiriö. Kohtauksia olin saanut useita marras-joulukuun puolella. Pääsin psykologille (vai mikäseoli) ja tämä vuosi on mennyt ilman kohtauksia. Myös HUS:in nettiterapiaan sain lähetteen. Kannattaa tutustua ja kysellä lääkäriltä, jos ulos lähteminen tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta.

Ulkona liikkuminen, sosiaaliset tilanteet ym. on edelleen todella vaikeita ja olen iloinen siitä että tänään pystyin, pitkästä aikaa, tekemään puolen tunnin kävelylenkin siitäkin huolimatta että alkoi takasin tullessa huimata. Mulle tarjottiin myös töitä, mutta en uskaltanut ottaa vastaan koska pelkään terveyteni pettävän kun olisi vielä pitänyt muuttaa toiselle paikkakunnalle. Pelkään sen olevan liian iso muutos yhdellä kertaa.

Olen myös ostanut muutaman itseapuoppaan ja kuuntelen youtubesta rentoutus- ym. itseapuäänitteitä.

Käyttäjä Pixa kirjoittanut 17.02.2016 klo 13:28

Moikkulis vaan. Joogasin ekan kerran eilen.. Ja huh huh kun oli vaikeata se alku. Sydän pamppaili ja olin muutenkin että joo tämä oli tässä en pysty tähän. Mutta pinnistelin ja en antanut periksi. Sain rennoksi itseni ja oli kyllä ihan kiva fiilis...Huomenna täytyy kokeilla uudestaan. Päivät heittää häränpyllyä.. Eilen oli hyvä olo, tänään ihan paska. Ottaa vain niin päähän että tätäkö tämä nyt on sitten loppuelämä ? Selviänkö koskaan tästä ? Haluan takaisin ns. omaan ihanaan, normaaliin elämääni. Kiva kun aurinko paistaa ja kevättä kohti menossa..haluan uskoa että sekin auttaa tähän minun sairauteeni 🙂🌻. Mitens teillä muilla menee ?

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 17.02.2016 klo 14:58

Joogaatteko te jonkun Youtube-videon avulla vai miten?

Minä kaipaan vinkkejä hyvistä tv-ohjelmista. Kartan tätänykyä rikoksia, negatiivisuutta, draamaa jne. Eli vaikea on itselleen ohjelmia löytää. Ville Haapasalon Volga 30 päivässä oli hyvä ja se löytyy vielä Areenasta. Tykkäsin myös Suomi on ruotsalainen sekä Suomi on venäläinen -sarjoista, jotka nekin löytyvät käsittääkseni vielä Areenasta. Myös The Pohjoismaat on ollut ihan mielenkiintoinen.

Tsemppikukkia kaikille niitä tarvitseville 🌻🙂🌻

Käyttäjä Rina kirjoittanut 17.02.2016 klo 22:18

Enpä joogaile, mutta käyn ryhmäliikunnassa. Tänään ei ahdistanut juurikaan, ja kuntosalilla tuntui mukavalta. Kun en puoleentoista viikkoon ollut käynyt kaupassa, kauppakeskus tuntui hetken kumman aurinkoiselta paikalta. En aikoihin ollut jaksanut keskittyä katselemaan kaupassa mitään ylimääräistä; olin vain juossut kiireesti läpi ruokaostokset tehden. Nyt jaksoin pysähtyä peräti ripsivärin ostoon eli toiveita kevään saapumisesta on! Laitan sen kyllä mielialalääkkeen piikkiin, jota aloin syödä pari viikkoa sitten. Lisäksi otin käyttöön kalaöljyn ja D-vitamiinin, kun niistäkin tutkitusti on apua. Kaikenkaikkiaan toiveikas olo!

Käyttäjä Pixa kirjoittanut 18.02.2016 klo 11:21

Huomenta vaan. Minä liityin sellaiseen kun, Melko lempeä joogahaaste, joka löytyy netistä. Löysin sen facebookin kautta. Maksaa jonkun 30 €. Minä tykkäsin🙂👍.
Mulla oli eilen ns. kiireinen sosiaalinen päivä 😉. Ensin giganttiin ostoksille ja sitten tapamiseen nuoreni ystäviin. Täytyy sanoa että oli aikas ahdistava se kaupassa käynti. Jouduin otta rauhoittavan ennenkuin menin vaikka kuinka psyykkasin itseäni ennen sitä mutta ei vaan onnistunut ilman lääkettä.. 😞. Mutta ajattelen asian positiivisena. Sillä ehkä tarviin nyt näitä lääkkeitä että pääsen pahimmman yli... Ja sitten pikkuhiljaa pääsee, tulee taas se hyvä aika takaisin jolloin en enää panikoi ja pelkää 🙂👍. On vain pakko antaa itsellensä aikaa ja hermoja tähän sairauteen.
Mietin kanssa sitä neulomista, en edes osaa mutta jos yrittäisi kumminkin 😀 ? Mulla on myös mindfullnes värityskirja mutta en ole sitä nyt jaksanut aloittaa..
Ja myös tämä yksinäisyys päivällä vaivaa minua ihan hirveästi, olisi kyllä kaikkea tekemistä mutta ei vain onnistu... Jeps kukkuu... Että tällaista tällä kertaa... Muksaa päivänjatkoa 🌻🙂🌻

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 18.02.2016 klo 11:42

Moi,
enpä pahemmin ole joogaillut... Ehkä vois auttaa. Musiikinkuuntelu auttaa eniten... Ikävä mainita, mutta viime yönä oli niin paha paniikkikohtaus, että piti soittaa päivystykseen. Nyt on jo onneksi parempi olo.🙂

Kyllähän sitä itselläkin on ollut tekemisen puutetta, kun sairas-eläkkeellä olen. Sen verran kumminkin oon jaksanut toimia, että kirjastolla käynyt lukemassa Historian pääsykokeeseen, joka on toukokuussa. Tarkotus olis Yliopistoon päästä. Viimeksi jäi aika pienestä kiinni.

Aikamoista myllerrystä ollu talvi, mutta valoa kohti koko ajan.🙂

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 18.02.2016 klo 14:48

Youtubessa näytti olevan joogaopetus-videoita. Täytyy pistää korvan taakse. Mulla on tänään aika huono päivä, mutta kitkutellen eteenpäin. Onneksi joillain täällä oli parempaa oloa.

Käyttäjä Rina kirjoittanut 18.02.2016 klo 14:52

Päivää kaikille, tänään on taas ahdistanut mukavasti heti aamusta alkaen. Onnistuin silti käymään jumpassa ja kaupassa. Tätä takapakkia tulee varmasti vielä, ja jos vanhoihin merkkeihin halajamista olisi takaisin, niin tämähän olisi vasta alkusoittoa, mutta jospa tällä kertaa pääsisi helpommalla. Olen vähän miettinyt, että ei pidä masentua siitä, että on masentunut ja ahdistunut, eikä edes taistella olotilaa vastaan, vaan hyväksyä se kurja tunne, mutta hyväksyä toivorikkaalla tavalla. Tehdä asioita, jos kun niitä jaksaa tehdä (ja ottamatta paineita siitä, jos jotakin jää tekemättä). Tämän kanssa kun elää aikansa, niin joku päivä helpottaa. Nyt riittää, että joku hetki on toista helpompi, ja että voi levätä, kun ei mitään muuta enää jaksa. Jos ei jaksa levätäkään, niin aina jaksaa hengittää, siihen keskittyminen rauhoittaa ainakin itseäni. Ja hienoa, että joku jaksaa opiskellakin! Terkkuja kaikille ahdistuksen ja masennuksen kanssa kamppaileville. 🙂🌻

Käyttäjä Nyuu kirjoittanut 18.02.2016 klo 15:49

Jos löytyy älypuhelin, niin niihin saa hyviä ilmaisia joogasovelluksia. Mä ainakin tykkään käyttää niitä.

Mulla taas huono päivä tänään, ikävä miestä kohtaan on kova. Koulussa rupesin vaihteeksi pillittämään. Nyt suunnitelmissa yrittää tehdä kouluhommia jos keskittymiskyky sallii ja illalla aikaisin punkkaamaan.