Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Yleistä turinaa, mitä kuuluu tänään?

Käyttäjä Lukossa aloittanut aikaan 14.02.2016 klo 23:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 14.02.2016 klo 23:02

Hei kaikille!

Kirjoitinkin jo johonkin viestiin, että viihdyin vuosia sitten täällä Tukinetissä ja nyt koin tarpeelliseksi tulla takaisin. Keskustelut ovat nykyään täällä erilaisia. Minua ilahdutti huomata, kuinka paljon täällä on kirjoittajia, mutta samalla ahdisti huomata kuinka paljon ja vaikeita ongelmia monilla on. Yritän kommentoida aina silloin tällöin teidän omiin ketjuihinne, mutta minun on tunnustettava etten voi lukea niitä kauheasti, etten itse ahdistuisi lisää.

Ajattelin, että onnistuisikohan avata tällainen uusi ketju, johon kaikki saavat kirjoittaa vaikka kuulumisiaan. Saa kirjoittaa, vaikka olisi paha olo, mutta olisi mukava lukea positiivisistakin asioista.

Toivon kaikille hyvää, tai edes siedettävää, tätä päivää! 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 19.02.2016 klo 09:08

Voi Nyuu... Virtuaalihalaus täältä.

Minullakin on nyt huonoja päiviä peräkkäin. Tänään päätin kokeilla joko joogaa tai rentoutusharjoitusta. Pakko kokeilla jotain.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 19.02.2016 klo 10:36

No niin, päätin tulla kertomaan tänne. Kävin lämpöisessä suihkussa ja tein sen jälkeen Youtubesta yhden rentoutusharjoituksen (Mielenterveystalo, progressiivinen rentoutus, noin 15min). Kyllä siitä oli apua! Katselin myös Tukinetin tukihenkilön vinkkaamia oivamieli.fi-harjoituksia, joista myös voisi olla apua. Tänään täytyy tehdä vähän paperihommia.

Käyttäjä Pixa kirjoittanut 19.02.2016 klo 11:09

Moikkis Rina, luin sun jutun ja ihan kuin minä olisin sen kirjoittanut. Fiilikset ihan samat 🙂🌻. Tsemppiä sinulle ! Ihanaa, tänään on perjantai ja perhe on koossa taas 😍. Mulle on tosi tärkeätä tuntea että perhe on läsnä ja yhdessä. Siitä saan voimaa ☺️❤️. Mulla ihanat reippaat lapset, nuoria aikuisia kylläkin jo, yksi aikuinenkin. Olen kertonut heille masennuksestani ja he ovat ottaneet sen hyvin, ainakin toivon näin ☺️❤️.
Huomenna pitäisi lähteä mökille. Fiilikset on ristiriitaiset, välillä haluan sinne mutta sitten taas pelkään että tulee fillis että, ei tunnu missään. Mutta nyt nokka kohti tuulia ja positiivista ajattelua... Ei tässä mikään muu auta. Olen päättänyt että en jää synkistelemään mutta annan kyllä tunteilleni tilaa, oli se sitten mikä vaan 🙂👍. Kyllä tästä vielä noustaan ja kaikella tällä on joku tarkoitus. Oli se sitten mikä vaan mutta ehkä sen huomaa sitten joskus, että hei, näinhän se oli ja on 😍.
Viikonloppuhaleja 🌻🙂🌻.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 19.02.2016 klo 11:35

Pixa kirjoitti 19.2.2016 11:9
Kyllä tästä vielä noustaan ja kaikella tällä on joku tarkoitus. Oli se sitten mikä vaan mutta ehkä sen huomaa sitten joskus, että hei, näinhän se oli ja on 😍.

Minulla on ollut vuosia sitten masennus ja koen kyllä, että siitä selvittyäni olin ihmisenä "kokonaisempi" kuin ennen sitä. Myös hyvällä ystävälläni on ollut masennus ja kun kerran puhuimme siitä, sanoin, että arvostan sen masennustaustan vuoksi häntä ehkä vielä enemmän kuin muuten. Se masennus lujitti ystävyyttämme ja saattoi olla varma ihmissuhteen aitoudesta. Ei ollut pintaliitoa! 😉

Käyttäjä Pixa kirjoittanut 19.02.2016 klo 11:59

Tuo on totta mitä kirjoitat, Lukossa.
Minulla kanssa aikaisemmin n. 10v. sitten ollut masennusta ja sen jälkeen on alkanut ajattelemaan/ arvostamaan elämää eri tavalla. Tällä tarkoitan positiivisempaan suuntaan.
Hienoa että jooga ja mindfullness auttoi sinua 🙂👍. Ainakin siitä tulee rauhallinen olo jos ei muuta. Tuossa jooga hommassa mun täytyy sanoa että, täytyy vain löytää se oikea jooga joka tuntuu hyvältä itselleen🙂.
Heippis 🙂🌻

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 19.02.2016 klo 13:05

Pixa kirjoitti 19.2.2016 11:59
Hienoa että jooga ja mindfullness auttoi sinua 🙂👍. Ainakin siitä tulee rauhallinen olo jos ei muuta. Tuossa jooga hommassa mun täytyy sanoa että, täytyy vain löytää se oikea jooga joka tuntuu hyvältä itselleen🙂.

Minä en joogannut, vaan valitsin rentoutusharjoituksen. Tein aiemman masennusjaksoni aikaan joka päivä rentoutusharjoituksen ja siitä oli silloin apua. Nyt olen harkinnut pitkään, mutta tänään tein ensimmäisen kerran rentoutusharjoituksen. Aion jatkaa ko. tapaa, mutta etsiskelen vielä sitä minulle sopivinta rentoutusharjoitusta. Voihan välillä vaihdellakin, mutta minulle sopi hyvin se, että tein nimenomaan saman yli puolituntisen rentoutusharjoituksen päivittäin. Ehkä myöhemmin kokeilen joogaakin. Olen joskus käynyt joogatunneilla. Mindfullness on minulle vierain, mutta ehkä siihenkin pääsen kiinni.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 19.02.2016 klo 13:39

Aika paskaa kuuluu tänään.🙂👍

Käyttäjä Rina kirjoittanut 19.02.2016 klo 16:55

Heippa Pixa, kyllä tämä tästä 🙂. Olen elämäni aikana saanut kolme eri diagnoosia eli on vara valita😎. Tuo erityisen vakava jakso alkoi jonkinlaisena burnouttina..jossakin vaiheessa ei vain jaksanut tehdä enää yhtään mitään ja kaikki yksinkertaisimmat valintatilanteetkin aiheutti hirveää hätää. Saatoin seisoa kaupassa katsellen jugurttipurkkeja, mutta en kyennyt tarttumaan niihin, ja paniikki kasvoi ihan järjettömäksi. Yölliset paniikkikohtaukset olivat epätodellisen painajaismaisia, sitten en lopulta kyennyt enää nukkumaankaan. Mulla tilannetta pahensi myös kaikkinaiset somaattiset oireet eli kun tilanne psyyken puolesta alkoi hiukan parantua, niin uusi somaattinen oire iski. Kierre menikin pahaksi varmasti juuri stressin vuoksi. Tuosta jaksosta selvinneenä pyrin nyt tässä nykyisessä masennusjaksossani mahdollisimman paljon välttämään stressiä, ja aktiivisesti rentouttamaan mieltä. Liikuntakin auttaa, vaikka se ei kyennytkään estämään masennuksen uusiutumista. Näillä korteilla on kuitenkin pelattava, kaikkinainen jossittelu on turhaa. Mukavaa, että sulla on perhe tukena, Pixa🙂. Perheestä on hirveästi apua etenkin vaikeina päivinä, jolloin ei tahdo jaksaa huolehtia mistään. Joku ainakin tuo ruokaa nenän eteen 🙂. Mulla on aikuinen lapsi, joka asuu jo muualla, mutta mies jaksaa vielä katsella tämmöistä surkimusta, sille siitä pisteet.. Tänään onkin ollut sellaisen tasaisen harmaa päivä, ei ole ahdistanut, mutta ei juuri mitään muotojakaan tässä harmaassa ole erottanut. Hyvää päivää odotellen siis, sehän on kuin sinistä näkyisi pilvenraosta. Pitää vain uskoa, että siellä se aurinko paistaa pilviverhon eli masennuksen takana. Lempeää tuulta siis odottaen... Mukavaa mökkireissua sulle Pixa, ja ei lannistuta huonoista päivistä!

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 19.02.2016 klo 18:16

Saiko tähän kirjoittaa mitä kuuluu...?
No aika paskaa tännekin. Uudestaan ja uudestaan saa huomata kuinka jotkut lähisukulaiset eivät muutu. Vaikka minun on vaikea olla.

Ei kai sen ikäset enää muutu.
Kun tulen käymään niin heti huomaan että en tiedä kuinka tulisi olla. Ahdistavaa. Suhtautuminen on viileää. Odotukset roikkuvat ilmassa. Välillä minua loukataan.

Keskustelu on suurin virhe.

On se hyvä että on se omakin elämä.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 19.02.2016 klo 22:23

Mailis kirjoitti 19.2.2016 18:16

Saiko tähän kirjoittaa mitä kuuluu...?
No aika paskaa tännekin. Uudestaan ja uudestaan saa huomata kuinka jotkut lähisukulaiset eivät muutu. Vaikka minun on vaikea olla.

Sai. Pääset paljon vähemmällä, kun et odota heiltä yhtään mitään.

Muutoin, luin tämän ketjun vasta (täytynee lukea vielä uudelleenkin). Minulla ei ole ongelmia ajankäytössä. Keksin kyllä aina jotain. Mutta nyt on ahdistus ottanut niin suuren vallan, kun se vaan osaa.

Otin tänään ahdistuslääkettä, koska mikään muu ei vaan auta. Sepä toimi toisen hyväksi havaitun puuhan, eli huomion suuntaaminen muualle kanssa toistaiseksi niin hyvin, että olen vielä hengissä. Toivottavasti vk-loppu sujuu samaan malliin.

Joku puhui suihkuista. Kyllä minäkin kävisin, mutta se tuntuu turhalta ja vaikealta. Viimeksi olen käynyt luultavasti toissapäivänä. Suihkussa ja vedessä on kuitenkin hyvin rauhoittava vaikutus.

Myöskään minä en katsele juuri televisiota. Katson kyllä kaikki etsivä sarjat ja sellaiset. Ehkä helpot, sellaiset. Jokaista jaksoa on helppo seurata. Sitten on taas niitä mihin minun aivosolut ei käänny. Jos ei ymmärrä, kiinnostus katoaa (ehkä sarja menee liian nopeaa tahtia tms.). Minuun vetoaa sarjat joissa tiimi tuntee toisensa ja tuntee ja tuntee, mutta välittää toisistaan. Nyt siis itsekin ymmärsin mikä niissä vetoaa. Muutoin katselen lähinnä areenan tarjontaa. Uutiset olen ohittanut sujuvasti jo vuosikaudet, ei siis ihme, että en pysy missään kovinkaan kartalla.

Kiitos sinulle joka lähetit kukkasia, niistä tuli hyvä mieli 🙂🎂

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 20.02.2016 klo 10:34

Pompula kirjoitti 19.2.2016 22:23
Muutoin, luin tämän ketjun vasta (täytynee lukea vielä uudelleenkin). Minulla ei ole ongelmia ajankäytössä. Keksin kyllä aina jotain. Mutta nyt on ahdistus ottanut niin suuren vallan, kun se vaan osaa.

Niin, ajattelin että tähän ketjuun voisi kirjoitella sellaisia päällimmäisiä fiiliksiään olivatpa ne hyviä tai huonoja, mutta ei lähtisi pohjamutia myöden kaivelemaan. Ajankäyttö on yksi ongelma monille, toisille ei ollenkaan. Ahdistuksen, masennuksen ja muiden vastaavien kanssa tässä varmaan kaikki painitaan. Minulle ajankulu on hankalinta juuri ahdistuneena, silloin tuntuu että kello pysähtyy ja olo on vaan hirveä. Varmaan voidaan tässä ketjussa tsempata toisiamme ja itseämme sekä jakaa erilaisia vinkkejä.

Pompula kirjoitti 19.2.2016 22:23
Joku puhui suihkuista. Kyllä minäkin kävisin, mutta se tuntuu turhalta ja vaikealta. Viimeksi olen käynyt luultavasti toissapäivänä. Suihkussa ja vedessä on kuitenkin hyvin rauhoittava vaikutus.

Suosittelen edelleen suihkua, vaikka nopeaa sellaista ilman hiusten kastelua. Se rentouttaa kroppaa ihanasti ja helpottaa ainakin minulla ahdistukseen.

Käyttäjä LonelyWolf kirjoittanut 20.02.2016 klo 10:59

Mitä kuuluu lauantaiaamuun?
Minä vasta heräsin. Heti alkoi ahdistaa tämä oleminen.
Nyt juon kahvia ja yritän turruttaa mieleni netin tv-sarjoilla.
En haluaisi yhtään ajatella tai muistaa omaa elämääni kun tulee vain paha olo.
Pitäisi pestä pyykkiä, mutta en jaksa. Pitäisi kaikenlaista.
Kun kyllästyn nettiin, niin menen kai takaisin nukkumaan.

Käyttäjä Lukossa kirjoittanut 20.02.2016 klo 12:06

LonelyWolf kirjoitti 20.2.2016 10:59

Mitä kuuluu lauantaiaamuun?
Minä vasta heräsin. Heti alkoi ahdistaa tämä oleminen.
Nyt juon kahvia ja yritän turruttaa mieleni netin tv-sarjoilla.
En haluaisi yhtään ajatella tai muistaa omaa elämääni kun tulee vain paha olo.
Pitäisi pestä pyykkiä, mutta en jaksa. Pitäisi kaikenlaista.
Kun kyllästyn nettiin, niin menen kai takaisin nukkumaan.

Minä nukuin surkeasti ja heräsin monta kertaa. Ja heti aamulla alkoi minuakin ahdistaa. Ruokahalu on tipotiessään, joten vielä en ole pystynyt syömään mitään. Minäkin yritän turruttaa olemistani erilaisilla asioilla. Tv-sarjat eivät yleensä toimi minulla, vain harvat niistä toimivat. Pyykinpesu sopisi minulle, mutta ei ole vielä koneellista kertynyt. Neulon sukkaa, katson televisiota, litkin teetä, selaan nettiä, teen rentoutusharjoituksen... Sellainen lauantai täällä. Minulla on meneillään hankala jakso, joten en nyt vaadikaan itseltäni ihmeitä. Kunhan kestän päivästä toiseen.

Käyttäjä Nyuu kirjoittanut 20.02.2016 klo 12:33

Mun lauantaiaamu on surullinen taas vaihteeksi. Alkaa toisaalta painaa todella paljon tämä jatkuva paha olo, mutta ei tuota ikävää vaan saa käännettyä pois. Pitää vaan sinnitellä ja kestää kunnes helpottaa.

Jotain koulujuttuja sain hitusen tehtyä, seuraavaksi safkaa laitan ja sitten vois jatkaa kesätyöhakemusten tekoa. Mä vihaan niiden rustaamista, jotenkin tosi ankeeta yrittää ylistää itseänsä. Tosin miehen kuoleman jälkeen mulle on tosi paljon sanottu, että olen vahva. Kai sen voisi jotenkin hienosti ilmaista työhakemukseenkin.

Mulla olis vielä pari bentsoa jäljellä, tässä pohdiskelen, että pitäiskö antaa itselle lupa olla iloinen, vaikkakin sitten keinotekoisesti. Päivä kuitenkin vielä aluillaan ja jo tekisi mieli mennä takaisin nukkumaan. Mutta mietiskelen.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 20.02.2016 klo 13:54

Olikohan se Lukossa, kun puhui pohjamudista. Eiköhän me jokainen seilata siellä, tai ainakin hyvin lähellä.

Tää aamu oli yksi pieni helvetti ahdistuksen lyödessä yli het aamusta ja pitäen sängyssä tiiviisti. Siellä olen edelleen. En jaksa taas lukea aikaisempia, vaan teen sen vähän myöhemmin. Sain itseni keittämään teetä ja ottamaan ahdistuspillerit.

Mulle on suunnitteilla täksi päiväksi, sitä ja tätä, mutta älkää luulko, että ne olisivat jotain yli ihmeellisiä tekemisiä. Jos edes niistä suoriudun. En tiedä. Ahdistuslääke taitaa alkaa vaikuttaa.

Mulla ei taida olla ruokaa, joten kauppareissukin olisi pakollinen. Nyt tekis mieli nukkua.😴