"turha pelätä laukausta, sillä yksinäisyys, saman reiän nakertaa"
Minä olen yksinäinen (29v nainen), vaikka elänkin 2 hengen perheessä. Toinen meistä on nimittäin alle kouluikäinen poikani, jolle en mitenkään voisi purkaa aikuisen mieltä painavia ajatuksiani.😭
Vaikka myönnänkin, että ilman häntä olisin totaalisesti hukassa.. on hän sen verran suurenmoinen ja ihmeellinen.. elämäni rakkaus ja tarkoitus.🙂
Hän saa minut (tietämättään) hoitamaan velvollisuuteni, jotka minulta jäisivät muussa tapauksessa tekemättä.. siis siinä tapauksessa, jos olisin täysin yksin.
Hänen vuokseen mm nousen ylös sängystä, valmistan suht terveellistä kotiruokaa, siivoan, pyykkään, noudatan tiettyjä kellon aikoja ja kiinnitän erityistä huomiota esikuvana olemiseen.
Kasvatan hänestä tieto-taitojeni mukaan eettistä ja empaattista ihmistä, joka kykenisi elämässään tekemään itsenäisiä päätöksiä, saavuttamaan päämääränsä toisia loukkaamatta, toteuttamaan itseään muiden rinnalla (nöyränä), heitä arvostaen/kunnioittaen ja itseensä luottaen.🙂👍
...joskus tämä kaikki tuntuu vain niin kovin vaikealta, varsinkin kun minulla on itselläni niin paha olla.😞
Velvollisuudet häntä, itseäni ja yhteiskuntaa kohtaan tuntuvat joskus käyvän ylivoimaisiksi jaksamiselleni.
Olenkin tällä hetkellä tienhaarassa, jossa vaakakupissa ovat oma mielenterveyteni ja toimintakykyni vs työvoimakoulutuksen jatkaminen ja elannon hankkiminen.😐
Tuntuu ettei missään ole enää mitään järkeä, koulunkäynti ei jaksa kiinnostaa, eikä se enää tuotakaan sitä aiemmin näkemääni positiivista tulevaisuudenkuvaa. Se vain katosi sinne jonnekin.😑❓ - yksinhuoltajuudesta, rahahuolista, yksinäisyydestä, elävästä elämästä ja viimeisen vuoden ajan kestäneestä koulutuksesta aiheutuvien paniikkikohtausten, sos. pelkojen, masennuksen ja ahdistuksen syövereihin.
Aiemmin mielialaa piristäneet asiat on muuttuneet ahdistaviksi ja ärsyttäviksi. Seura on ihan vääränlaista, eli muutama sukulainen, joiden kanssa tulee vietettyä (vähenevissä määrin) aikaa. Sillä varsinaisia ystäviä/kavereita minulla ei ole ainuttakaan. Puheenaiheetkin on "aina" samoja. Eli: samaa p***** päivästä toiseen, ei jaksais tota enää. Säälittävää, surullista ja totta!😝
Ja nyt olenkin alkanut (näin kesän partaalla;)) oikein toden teolla kaipaamaan muutakin seuraa.. ja etenkin sitä toisen aikuisen läheisyyttä. Huomaan tässä yksinäisyydessä jopa haikailevani exien perään ja miettiväni mitä heille kuuluu, missä he ovat ja kenen seurassa yms. Äh! Vaikken siis todellakaan heistä ketään millekään uusintakierrokselle haluaisi/kuvittelisi sen olevan mahdollistakaan.
Etenkään nyt, kun minulla on lapsi jota minun pitää ajatella kaikissa elämäämme koskevissa päätöksissä.🙂 Ja hyvä niin.
Vaikka olisihan se silti kiva, jos voisi edes toisinaan turvautua siihen toiseen, silloin kun tuntuu ettei omat voimat riitä kaikkeen.
Esimerkiksi parisuhteesta kaipaan eniten juuri sellaista arkista vastuun jakoa, henkistä ja fyysistä - toista tukevaa vierekkäin oloa ja.. suutelemista! Oi voi, kuinka tota suuteluakin voi kaivata niin paljon?
No jaa, en tiedä mihin tämä kaikki päättyy? Mutta nyt minun on jo mentävä laittamaan ruokaa lapselleni.. tuolle ihanalle elämäni valolle.
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti! 😉 (vaikkei se olo sisältä niin aurinkoinen olisikaan
)