Yksin arjessa

Yksin arjessa

Käyttäjä Nymphalis Antiopa aloittanut aikaan 25.07.2019 klo 17:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 25.07.2019 klo 17:51

Olen yksin ajatusteni ja tunteideni kanssa. Ei ole ketään ihmistä tässä maailmassa kenelle kertoisin kun jaksaminen tuntuu loppuvan ja kaikkialta tulee vain lunta tupaan. Meitä on varmaan muitakin?

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 08.09.2023 klo 16:43

Teko on kyllä kauhea, mutta sellainen maailma, jossa 15-vuotias ei voisi saada tällaista anteeksi, on liian julma. Samalla me monet asiaa kauhistelevat esim. syömme hyvällä ruokahalulla tehotuotettua broileria. Tekopyhyys on vakava synti sekin.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 12.09.2023 klo 17:54

Mielestäni 15-vuotias on kyllin vanha ymmärtämään tekonsa ja vastaamaan siitä. Jos tuon ikäinen ja jopa nuorempi muka on kyllin vanha päättämään sukupuolestaan ja sen muuttamisesta niin on kyllin vanha tajuamaan tuonkin!

Elämme sairaassa maailmassa jos avuttomia eläimiä saa  kiduttaa miten lystää ja kaiken saa anteeksi.

Syön kyllä liharuokaa, mutta on eri asia kuin tarkoituksella rääkätyt kissanpennut. En hyväksy mitään selityksiä tuolle touhulle!!! Lisäksi kyseessä oli rasistinen teko. Tuo nainen oli romanitaustainen enkä usko että olisivat kantasuomalaiseen kohdistaneet.

Ei kauhean ystävällinen kommentti sinulta.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 13.09.2023 klo 15:13

Anteeksianto, josta on nyt käyty paljon yhteiskunnallistakin keskustelua, on hyvin tärkeä teema ihmisyksilön kehityksen kannalta. Ihminen, joka suhtautuu hyvin ankarasti muihin, on usein kaikkein ankarin itseään kohtaan. Tässä ankaruudessa virheet ovat niin ylitsepääsemättömän kauhea asia, ettei niitä pysty näkemään lainkaan. Tällöin menneisyydestä ja virheistä ei voi oppia. Vankilatkin ovat täynnä syyttömiä ihmisiä. Vastuu, katumus ja anteeksi saaminen ovat ainoa tie eteenpäin.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 13.09.2023 klo 17:40

Tuo on mielestäni aivan biipabaapaa. Anteeksi antamien on joskus mahdotonta. Menneisyyden vireistä oppiminen on aina mahdollista, mutta jos noin julmaan tekoon pystyy on vika perusluonteessa eikä se muutu. Vankiloissa on syystä sinne joutuneita. Ei elämä ole päänsilitystä jos rikkoo lakia eikä pidäkään olla. En halua keskustella tästä enää kanssasi.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 14.09.2023 klo 09:42

Siis vankilassa on syyttömäksi itsensä kokevia ihmisiä, koska he eivät pysty kohtaamaan tekemiään virheitä, ja anteeksiannon kulttuuri on vieras, jos nyt rautalangasta väännän. En ole itse tosin vankilassa ollut, eikä kukaan läheisenikään, mutta anteeksianto ja sen vaikeus on minua paljon pohdituttanut. Et voi valita, kuka tänne kirjoittaa, kuten en itsekään voi.

Käyttäjä aasitar kirjoittanut 14.09.2023 klo 10:08

Mä oon täysin erakko. Kattelen vaan leffoja himassa ja käyn kävelyillä. Mun kokemuksen mukaan me erakot ollaan aika tönkköjä, toinen samanmoinen ei oo paras juttukumppani. Mieluummin joku sosiaalisempi ihminen, silloin kun sellaista tarvii.

Käyttäjä irma67 kirjoittanut 14.09.2023 klo 10:28

Pitääkö meidän ulkopuolisten antaa anteeki joku teko vai ei? Nainen jonka kissat tapettiin ja jonka koti töhrittiin, ei puhu mitään anteeksiannosta mutta sanoo edelleen äänestävänsä kissantappajan puoluetta. Nyt Koskelan murhaajapojat ovat pääsemässä vapauteen ja yksi jo pääsi. He tuskin voivat elää normaalisti elämäänsä vaan heidän teot tulevat aina esiin.  Me muut voimme vaan netissä tätäkin ihmetellä.

Asiasta toiseen. Miten yksineläjät järjestätte eläimenne hoidon, jos joudutte sairaalaan pitemmäksi aikaa? Miten pääsette sairaalasta pois, jos ei ole ketään kuka hakisi  ja joka olisi auttamassa kotona sen jälkeen? Ei tarvisi kuitenkaan kotisairaanhoitajaa vaan pärjäämistä arjen asioissa? Itse ajattelin vaan valehdella sinne jonkun läheisen mutta entä jos oikeasti tarvii jonkun apua.

Käyttäjä Friendly kirjoittanut 14.09.2023 klo 10:52

Ei kannata valehdella, jos oikeasti tarvitsee jonkun apua. Kotiinhan potilaat nykyään lähetetään mahdollisimman pian, niin tehtiin minullekin nilkkaleikkauksen jälkeen. Sisko kävi kaupassa ja haki lääkkeet. Olisin kai päässyt johonkin kuntoutuspaikkaan jos tilanne olisi ollut oikein paha.

Omia eläimiä ei ole, mutta hoidokkeja on ollut sitäkin enemmän. Nytkin maalla yksi kissa, kun naapurit erosivat ja kissa jäi niille sijoilleen. Paljon on saanut hoitaa ja loukuttaa kulkukissoja. Lemmikkihotelli on tietysti vaihtoehto, mutta ei ilmainen.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 16.09.2023 klo 12:49

En voi valita valitettavasti kuka minulle vastaa, mutta olisi korrektia ottaa toive huomioon eikä ängetä viestejä joita ei haluta. Mikään asia ei lievennä, saati tee tyhjäksi moisen teon julmuutta.

Käyttäjä irma67 kirjoittanut 17.09.2023 klo 09:59

Friendly kirjoitti:
Ei kannata valehdella, jos oikeasti tarvitsee jonkun apua. Kotiinhan potilaat nykyään lähetetään mahdollisimman pian, niin tehtiin minullekin nilkkaleikkauksen jälkeen. Sisko kävi kaupassa ja haki lääkkeet. Olisin kai päässyt johonkin kuntoutuspaikkaan jos tilanne olisi ollut oikein paha.

Omia eläimiä ei ole, mutta hoidokkeja on ollut sitäkin enemmän. Nytkin maalla yksi kissa, kun naapurit erosivat ja kissa jäi niille sijoilleen. Paljon on saanut hoitaa ja loukuttaa kulkukissoja. Lemmikkihotelli on tietysti vaihtoehto, mutta ei ilmainen.

Minulla ei ole ketään keltä voisin pyytää apua. Läheisimmät olisivat siskonlapset mutta he asuvat niin kaukana etteivät voi tulla apuun.

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 22.09.2023 klo 13:41

Minulla on kissojani hoitamassa lapseni jos joudun vaikka sairaalaan. Jos olen pari päivääkin pois niin hän on käynyt kahdesti kissoja ruokkimassa, putsaamassa hiekkikset ja ylipäätään katsomassa, että kaikki on heillä ok. Olen kotona viihtyvä enkä reissaa jos ei ole pakko.

Kissahotelli on hyvä paikka jos ei ole läheisiä jotka kävisivät.

Käyttäjä Hiukkanen80 kirjoittanut 27.09.2023 klo 19:07

Olen myös yksin, kai oma vika kun vaan sotken aina kaiken. Elämä on niin monessa solmussa että niistä ei saa mitään selvää. Olen tällä hetkellä kaiken mt-avun ulkopuolella, en pyynnöstäni huolimatta sitä ole saanut. Nyt hävettää kun meninkin valittamaan, oma vikahan tämäkin on. Nyt syksy, pimeä, maailman tilanne jne. Tuntuu upottavan synkkiin syövereihin. En tiedä miten jaksaisin, onko edes väliä jaksaako vai ei.

Käyttäjä MGK kirjoittanut 31.12.2023 klo 08:45

On näköjään muitakin yksinäisiä. Tämä on todellakin yhtä tervanjuontia viikosta ja vuodesta toiseen. Onneksi ei ole kuolematon, että aikanaan täältä kyllä pääsee pois ja tämä loppuu, ainakin ymmärtääkseni. Viimeisin viesti tähän ketjuun on kirjoitettu kolme kuukautta sitten, niin onko tämä sama kuin seinille puhuisi? Olen maannut yksin kotona todella kauan, saattaa mennä viikkoja jopa pari kuukautta etten sano sanaakaan kenellekään. Ei perhettä, ei sukulaisia, ei ystäviä, ei siis yhtään mitään, Ei rahaa, ei voimia, ei motivaatiota, ei työtä, harrastuksia, ei mitään, eikä ketään.

Alan tuntemaan itseni zombiksi joka vaan odottaa kuolemaa. En oikeastaan edes mieti enkä ajattele, hengitän ja olen vaan. Ainoa mitä mietin on että miten tämä nyt meni noin niin kuin omasta mielestä tämä minun ns elämäni tällaiseen umpikujaan.. Miten v**ssa ihminen voi oikeasti ajautua tällaiseen? Käsityskykyni ei oikeasti riitä. Onkohan tällä viestillä mitään merkitystä kenellekään.. Ugh.