tunteet tärkeitä hyväksyä

tunteet tärkeitä hyväksyä

Käyttäjä huawei aloittanut aikaan 07.10.2018 klo 09:39 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä huawei kirjoittanut 07.10.2018 klo 09:39

Jos niitä vain vähättelee eikä ota ns
Tosissaan ei kyllä hyvä seuraa. Ne pakkaantuu ja varmanana alkaa jossaki vaiheessa ahistamaan. Itselle kävi näin. Äitini itsemurha. Yksinhuoltajuus. Vanhemman miehen painostama elämä..silläki oli omat ongelmansa. Puhumaan opettelu ja tunteista kertominen on uuden elämän opettelua mulle. Ja alkoholisti miesystävä. Se löi minua pari kertaa ja erosin tietenkin. Viiminen niitti oli taitava narsisti elämässäni puoli vuotta. Silloin pakahduin. Viiltävää tuskaa tunsin. Tunnen vieläkin kun joskus vastaan tulee..mutta apua olen saanut ystäviltäni. Tukihenkilöltä .tältä palstalta. Näistä asioista en aio jauhaa ystävilleni juurikaan. Mutta olen oppinut pikkuhiljaa työpaikallakin avautumaan jos jokin asia on mulle liikaa🙂 ts. Ei jstkuvasti tarvi esittää kestävämpää ja joustavampaa mitä edes on. Varmana romahdan jos asioiden peittelyitä jatkaa. 🙂

Käyttäjä huawei kirjoittanut 10.10.2018 klo 20:05

Ja taas tuo exä asteli kauppaan yht aikaa. Ikävä iski. Raivo myöhemmin. Hyvät hetket. Suru ikävä. Mustasukkaisuus. Ahdistus. Nyt ahdistaa eron tunteet. Ahdistaa nyt. Pääsisimpä jo tasapainoon. Mutta ei. Ei vieläkään. Ällöttää.olem pettynyt loukkaantunut .tunteitani on loukattu. Ihan hirveä ilta ollut. Mutta ei auta.hirveää. voimakas tunnevyöry .ikävä on päällimmäisenä....🤕

Käyttäjä Pikkumyy08 kirjoittanut 13.10.2018 klo 10:42

huawei kirjoitti 10.10.2018 20:5

Ja taas tuo exä asteli kauppaan yht aikaa. Ikävä iski. Raivo myöhemmin. Hyvät hetket. Suru ikävä. Mustasukkaisuus. Ahdistus. Nyt ahdistaa eron tunteet. Ahdistaa nyt. Pääsisimpä jo tasapainoon. Mutta ei. Ei vieläkään. Ällöttää.olem pettynyt loukkaantunut .tunteitani on loukattu. Ihan hirveä ilta ollut. Mutta ei auta.hirveää. voimakas tunnevyöry .ikävä on päällimmäisenä....🤕
[/lainausta

Anna aikaa itsellesi.ota tunteet vastaan.hae apua.

Käyttäjä Annabell kirjoittanut 13.10.2018 klo 16:15

Tuo on todella hyvä että nimeät tunteesi noin, että tunnistat, tämä on suru, tämä on viha, raivo, ja niin edelleen. Se on iso asia. Kaikki nuo tunteet ovat osa sinua ja auttavat sua, ne antavat sulle tietoa itsestäsi ja muista. Tunteet ei ole pahoja. Ole niille vain läsnä, ja vaikkapa koita nimetä niitä juuri noin kuin teet, vihan tunne, raivon tunne, surun tunne... Ja silloin autat itseäsi parantamaan, hmm, otan itseni todesta, kunnioitan itseäni, kuuntelen itseäni. Tunteeni ovat kuulemisen arvoisia. Pidän itsestäni huolta.
Anna tunteiden tulla, tuomitsematta niitä. Kyllä ne hiljenevät jos annat niiden olla vaan oma itsensä tuomitsematta, tai sanomalla, olisitpa tunne jo poissa. Puhu niille hellästi 😳

Käyttäjä huawei kirjoittanut 13.10.2018 klo 22:02

Niinpä. Monesti ajattelen että ei ne tunteet ole niin tärkeitä. On ne..mistä lie kumpuaa toisinaan ajatus että mitä nuista.mutta minäkin olen yhtä tärkeä kun muutkin. Tunteitani nyt. Tulin töistä. Hyvin meni.hyvin jaksoin. Eipä nyt mitään negatiivista tule mieleen. Mukava ilta oli. Joskus ajattelen että on itserakasta tärkeillä omien tuntemustensa kanssa. Ei ole. Olen niin iloinen kun työnkohde vaihtui niin että exän näkeminen takuulla harvenee. On se mahtavaa. Iloinen mieli on nyt ja sellainen olo että elämä on mukavaa . pääsen siis kunnolla toipumaan..🙂

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.10.2018 klo 02:54

Tämä on hyvä teema. Mulla olisi paljon opittavaa negatiivisten tunteiden käsittelystä. Joskus aikoinaan ajattelin (lievää ylpeyttä tuntien) ettei mulle oikeastaan tule niitä ollenkaan, mutta nyttemmin alan olla kallistunut sille kannalle että olin taitava tukahduttamaan ja estämään niitä, olemaan sallimatta niitä itselleni. Tuli mieleen kun eilen tuli takapakkia töissä, ja huomasin illalla voivani huonosti - töissä en tuntenut erityistä pettymystä vaan keskityin miettimään miten korjata virhe, mutta jossain vaiheessa kotiinpalattuani huomasin olevani poikkeuksellisen aggressiivinen ja säälimätön itseäni kohtaan. Ehkä se ilta olisi mennyt helpommin jos olisin antanut itselleni luvan olla pettynyt tai harmissani siitä että joudun tekemään parin päivän työt uudestaan.

Käyttäjä huawei kirjoittanut 15.10.2018 klo 11:02

Vapaa pv. Oonki tehtyt 7 pv opiskelua ja töitä putkeen. Olo on väsynyt. Mutta tyytyväinen. Töistä irtaantuminen on tosi tärkeää. Luonto.liikunta ja kävelylenkit ovat voimauttavia. Ihmisiä olen tavannut jo liisksikin töissä. Siksi tuo luonto on niin toimiva. Se rauhoittaa... Olen ollut kovin stressaantunut viime päivinä kun olen ollut paljon töissä. Mutta nyt jatkan vp n viettämistä. Tapaan ystäviä huomena tai illalla. Mutta tänään en vaadi itseltäni mitään. On vain minä ja rauha ympärilläni🙂

Käyttäjä huawei kirjoittanut 16.10.2018 klo 22:23

Minä tässä lepäillyt olen . olenkin aika väsynyt. Tapasin ystävän. Jonkin aikaa oli kivaa. Sit väsyin.. Lähdin kotiin lepäämään. Hyvät unet auttavat varmasti. Luonnossa kävelin .siellä se stressi purkaantui ja nyt VAIn väsyttä. Ja niin sain koulutehtävän tehtyä. Ostin talvikengät. Ja väsyttää.

😮

Käyttäjä huawei kirjoittanut 17.10.2018 klo 18:46

Onnellinen. Kiitollinen. Aamulla oli kuormitusta mutta nyt olen helpottunut. Sain hankalan työasian selvitettyä. Rohkean valinnan tein. Ylitin jopa itseni. Olin stressaantunut. Mutta nyt oloni on väsynyt ja helpottunut
Väsyttäå .stressi purkaantuu ja tunnin päästä menen saunaan. Olenpa oikeasti helportunut. Huomena vielä vp ja menen ystävän kanssa laavulle. Niimpä. Väsyttäå. Yks puoli sukulainen oli stressaantunut ja purki sitä minuun. Ei suoraan mutta epäsuoraan...minä joka itsekin pyrin stressistä eroon. No. Ei auta...rentoutumaan pitää alkaa...🤔

Käyttäjä huawei kirjoittanut 27.10.2018 klo 18:53

Ahdistaa. Yksinäisyys. Pimeys. Ero. Väsymys. Katkera olen miehelle joka törkeästi käyttäytynyt. Siis petturi. Väsyttää. Pitkä työputki takana. Vaativa kehittämisviikko on takana. Nyt on levon aika.🙂

Käyttäjä huawei kirjoittanut 01.11.2018 klo 20:50

Töissä meni mäkeen....mulle annettiin tehtäväksi ohjata semmonen mitä en koskaan ole tehnyt. Minusta se oli vähän epäreilua... No. Otin haasteen vastaan ja palaute oli kans epäreilu. Haukuttiin hautajaistunnelmaksi. Ja huomena joudun menemään tuonne samaan kohteeseen. Stressaan siis epäreiluuden takia. Aamulla joudun kohtaamaan nuo samat tyypit. Ivallinen ukko. Ja minua arvosteltiin ja verrattiin jotka on tehneet noita hommia vuosikausia. Satutti niiden suorat arvostelut. Nauro ykski tyyppi ja vertasi.. Tiedän. Kukaan ei ole seppä syntyessään. Mutta arvosteltiin aloittelijan ja konkarin työtä toisiinsa. Inhottavan olon sain. Mutta aion jatkaa. Onkin mennyt hyvin monta päivää. Nyt sain lunta tupaan. Inhottavaa oli saada tämmöstä palautetta tänään. Tuntuu että en pääse irti. Mutta aion päästä irti ja ottaa opiksi.😳. Se vanhin ja v mäisin ukko anto kaikista inhottavinta palautetta ja samalla tiedän että se sohas mua sisimpään . sinne heikoimpasn kohtaan se ukko sohasi minua. Ja sattuu. Olin haudanvakava. Väsynyt ja uuden edessä. .🤨

Käyttäjä huawei kirjoittanut 03.11.2018 klo 19:17

Tunnepäivitys pyhäinpäivänä. On ollut väsymystä erosta. Jouduin taas exän muistoihin. Kun ajeli autolla ohi.😭. Työviikko oli vaihteleva. Oli onnistumisia ja 1 epäonnistuminen. Mutta eteenpäin on elävän mieli..yksinäisyys...ei oikeastaan tänään ole vaivannut. Negatiiviset tunteetovat: kateus aviopareille. Minäkin joskus jaksan ja haluan tutustua ihmiseen. Haluan sopivan aviomiehen löytäå. Kiipijät ja onnenonkijat pysykööt aisoissaan. Tämä nainen pärjää yksinkin....mutta aviomies puuttuu.. Tälläisiä toiveita on. En jaksa etsiä .ei riitä voimat ....🌻🙂🌻

Käyttäjä huawei kirjoittanut 09.11.2018 klo 19:03

Tunteellinen viikko takana. Vaativa projekti onnistuneesti takana.yes yes yes. Iloa. Pientä ihastumista oli. Työpaikalla. Tosin siitä ei mitään tule.en halua. Mutta niin terapeuttista. Enään en tapaa häntä kun työkohde taas muuttuu. Mutta olen hänen avullaan selviämässä erosta. Se on mahtava tunne. Kun petturimies jää pikkuhiljaa taka-alalle.viime yö oli vaikea. Heräsin yöllä kun ahdisti. Mietin näitä molempia tapauksia. Ikävä on ihmisen lähelle...huomena menen naapuriin ja ahdistus saa koko ajan häipyä...se saa häipyä minusta kokonaan. En tarvitse enää ahdistusta.🙄 ja tulevaisuuden suunnitelma; löytää se aviomies ja tehdä tai ostaa talo.

Käyttäjä huawei kirjoittanut 04.12.2018 klo 06:59

Nyt menee: töissä menee mukavasti. Tosin yksi työkaveri on erilainen entä minä. Päätin että en hänelle kerro juuri mitään työhön liittyviä kysymyksiä toistaiseksi. Alko ohjeita ja neuvoja tulemaan ihan yli kiitettävästi. Ja toinen ohjeisti ihan kiitettävästi . 2 huonomman koulutuksen omaavaa oli niin täynnä kyllä asiaa. Kokivat ehkä tympääntyneisyyttä .aamulla mumisivat huomenet kun tervehdin heitä. Huhhuijaa. En oo itsekään täydellinen . mut vaikuttavat mielialaan hetkellisesti tommoset "ehkä vähän" heikommat työntekijät. Mutta joo. Paljon naisia saman katon alla. Toinen ehkä yrittää päteä ja päästä liikaakin sisäpiiriin. Ei ehkä ole oikein onnistunut pääsemään sisäpiiriin. Saattaa olla kade nuoremmalle työkaverille. Purkaa sitten pahaa oloa ..en ala ...mukavasti menee. 🙂

Käyttäjä huawei kirjoittanut 14.12.2018 klo 22:34

No niin. Töissä menee kivasti. Jotkut työkaverit ovat tosi herkkiä arvostelemaan ja puuttumaan jokæ asiaan. Ällöttävä akka haluaa mollata ja vittuilla . käet täynä töitä ja kyttää asioita jotka unohtaa kun on niin paljon töitä monilla.. Mulla ja monilla muilla. Se on ällöttävä akka. Minä päätin että saa tuo pikkujuttu nyt jäädä tekemättä. Tehkööt kuka haluaa...hah hah. No. En ole itsekään täydellinen. Herkkäkin olen. Mutta olen luonnollinen enkä yritäkään esittää parempaa enkä muuta mitä olen..vain luonnollinen . ja tukea tarvitseva ihminen.🙂

Käyttäjä huawei kirjoittanut 27.12.2018 klo 21:22

joulu tuli ja meni. töissä olin. nyt olen vapaapäivillä. ja ahdistaa kun erilainen joulu on nyt ollut mitä ikinä olenkaan tottunut. veljeni meni naimisiin syksyllä samoihin aikoihin kun minä jouduin pahasti petetyksi. ahdistaa . mukavaa taas purkautua tänne. rakastan joulua ja vietän sitä nyt vielä kun työt on tehty🙂 olen kiitollinen. ja vihainen nyt tuolle petturille mikä teki mitä teki. nautti minun kiusaamisesta. ☹️ joulu on ihaninta aikaa vuodessa. nytkin kuuntelen joululauluja. mukavasti menee. ahdistaa vaan se petturi mitä teki. tunnen ahdistusta, mutta mennyttä. nyt odotellaan uutta vuotta. 🙂