Niin. Hyvä kysymys. Kai sitä ei silloin oikein ymmärtänyt mitä tietyistä asioista seuraa.
Olen miettinyt että minkä takia kirjoitan tänne..? Minkä takia en toteutua im aikomuksia?
Elämä on niin hemmetin julmaa, etten jaksaisi enää. Vaikka olen sanonut että im on luovuttamista, niin kyllä minä kuitenkin sen toteuttamisesta haaveilen usein.
En minä sitä uskalla kuitenkaan tehdä. Pelottaa se niin paljon.
Mutta toisaalta, mitä hemmettiä minä teen enää tällä elämälläkään? Kun koko ajan kello laukkaa ja minä kärsin. Ehkä ainut asia mitä sitten Jumalalta toivon on se että hän ottaisi minut luokseen. En vain tiedä miten taivaaseen pääsee. Sehän tässä se ongelma on.
Ja joka päivä pitäisi kuitenkin elää täysillä vaikka tuntuu etten minä jaksa enää. Olen miettinyt että miten tekisin im:n mutta mikään keino ei oikein tunnu hyvältä. Pillereistä ei tiedä. Autolla en uskalla ajaa mitään estettä päin. Hirttäytyminen varmaan sitten olisi varmin. Mutta en minä kuitenkaan uskalla.
Camus'han puhui juuri siitä että suurin filosofinen kysymys on kysymys itsemurhasta. Jos ihminen arvio ettei hänen elämänsä ole enää elämisen arvoista. Niin onko itsemurha sallittua?
Minun on nimittäin niin vaikeaa enää nauttia elämästä. Ehkä 25-vuotiaana vielä nautin, mutta nyt se on vaikeaa. Ja jos elämästä ei pysty enää nauttimaan, niin mitä täällä sitten tulisi tehdä? Sillä nauttiminen on minusta kaiken ydin. Tavallaan vain juoksen karkuun jatkuvasti im:ää.
Tuntuuko teistäkin siltä, että jokainen päivä on vain im aikeiden pakenemista? Että koko ajan ajattelee, että seuraavan aktiviteetin jälkeen en enää jaksa ja teen im:n?
Minä olen ollut nyt paljon sosiaalisissa tilanteissa ja hyvä niin, mutta im-ajatukset silti tulevat päivittäin. Joka ikinen päivä jo monia vuosia minä olen ajattelut im:ää. Sitten olen jotenkin romantisoinut sen, että sitten minun läheiseni toisivat kauniina syyspäivänä kukkia haudalleni joka on jossain vaahteran alla.
Mutta en sitten tiedä näkisinkö enää tuota? Jos minä kerran olen mullan alla? Siinäkö koko tragedia: ensin me kärsitään elämässä paljon ja loppujen lopuksi me katoamme maailmasta. Siinäkö tämä elämän tarina? Onko Jumala tämän tällä tavalla suunnitellut? Kyllä on ankeaa jos ei mitään kuoleman jälkeistä elämää ole. Kyllä tämä elämä on niin kummallinen asia...