Rakkaani nukkui pois pari kuukautta sitten.
Minulla ei ole tässä elämässä mitään tai ketään. Joka aamu kamppailen keksiäkseni edes jonkun syyn nousta sängystä ylös. Päivät kuluvat itkiessäni ja miettiessäni niitä vuosikymmeniä jotka saimme olla yhdessä. Asioita joita teimme ja joita emme voi enää tehdä. Elämän tyhjyyttä.
Syyllisyys kalvaa asioista joita olen sanonut. Meillä oli kaikki hyvin mutta nyt tunkee pintaan ne asiat joissa koin olleeni epäreilu rakastani kohtaan. Ymmärrän että se on inhimillistä heikkoutta, tulee sanotuksi ja mietityksi asioita joita ei tarkoita, jos on ärtynyt jne. Silti nuo tunteet eivät jätä minua rauhaan. Ne kalvavat syövän lailla ja pitävät suuren möykyn rinnassa päivästä toiseen. Ajattelen kuinka paljon parempi olisin voinut rakkaalleni olla. Minulle on sanottu että anna jo olla, mutta on vaikeaa päästä niistä yli.
En saa mielestäni niitä viimeisiä hetkiä kun näin rakkaani sairaalan sängyllä silmät kiinni. Hautajaisia, ja kaikkea muuta. Ne pyörivät mielessä loputtomasti. Illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäiseksi.
En ole moneen vuoteen jaksanut keskittyä mihinkään, enkä ole löytänyt mitään kiinnostusta mihinkään. Nyt rakkaani poismenon jälkeen en tahdo löytää mitään syytä edes nousta sängystä.
Itsetuhoinen en ole, en voisi koskaan tehdä mitään sellaista. Mutta en myöskään enää jaksa välittää vähääkään mistään. En ole uskovainen, mutta ajattelen että sitten kun kuolen, olemme vihdoinkin taas yhdessä jotenkin, edes kirkkomaalla.
Tähän päälle vielä raha-asiat, loputon elämän kurjuus. Joka päivä pelkään että saan jonkun kohtauksen tästä stressistä, toisaalta joka päivä välitän yhä vähemmän siitä että saanko vai en.
On se elämä vaan outoa...