Hyviä ajatuksia!
Se sitkeys tulee siitä, että on halu kysyä kysymyksiä, jos joltakin löytyisi vastaus. Mutta kun toisaalta tiedän että elämäkin on periaatteessa pelkkää kysymistä. Eikä kenelläkään oli varmaa tietoa.
Tuosta mantrasta: minulla on vuosien varrella tullut oikeastaan negatiivisia mantroja joita mietin kävelylenkeillä.
Tuntuu välillä kuin Jumala (jos on olemassa) olisi jotenkin jättänyt minut. Siis jos nyt oletetaan että jokin korkeampi voima on olemassa.
Se on totta että kaikki on energiaa. En vain sitten tiedä, että auttaako tuo ajatus minua, silloin kun mietin kaiken katoavaisuutta. On totta että energia vaihtaa muotoaan. Mutta sitä vain mietin että kestääkö energia jota on tietoisuudessa kuoleman toiselle puolelle? Että mitä se tietoisuus lopulta on?
On totta että aktiivinen elämä ja uudet kokemukset tuovat usein positiivisia asioita elämään. Varsinkin toisten kohtaaminen.
Tuntuu vain välillä siltä että onko elämä jo koettu? Enkä nyt tarkoita im:ää vaan sitä että jaksanko koko ajan hakea uusia kokemuksia. Koska karu fakta on se että ihminen vanhenee. Ei ole enää virtaa samalla lailla kuin nuorempana. Vaikka ei tässä vasta ole kuin 30 v. niin silti on kehollisesta aika erilainen kuin 20 vuotiaana.
Tuosta ikuisesta elämästä vielä: en tiedä mikä kuolemassa niin pelottaa? Ei sen pitäisi olla muuta kuin kaiken sammumista. Mutta sehän siinä juuri on että missä ihminen on elämän jälkeen? Minkä takia luonto on ihmisen luonut sellaiseksi että hän on hauras olento?
Viimeiseksi: Ja se minua juuri painaa, että kun kuolee niin joutuuko johonkin pahaan paikkaan? Ja sekään ei tunnu hyvältä ajatukselta että katoaa kokonaan. Taivas olisi paras vaihtoehto, mutta nykypäivänä taivas on tavallaan hylätty vaihtoehto. Että ihminen vain etenee elämässään koko ajan. Mutta mitä kohti? Se on juuri se ydin kysymys?
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: Korjailu