Jos riittää voimat kamppailla päivästä toiseen niin välillä tuntuu olo siedettävältä.
Minulla on yksi sähköposti kaveri, joka pistää viestinsä loppuun aina "iloa ja valoa" se tuntuu irvokkaalta kun kyseiset asiat karttavat minua. En tosin tiedä missä "ilo ja valo" ovat, jos tietäisin etenisin sinnepäin luulen.
Mä olen tuntenu ilo elämässäni ehkä siksi osaan kaivata sitä. Valosta en tiedä? Tarkoitetaanko sillä päivänvaloa, vai jotai uskonnollista valoa? Taskulampun valoa tuskin🤫
Aloin kuuntelemaan kirjaa joka kertoo vakoisen elefantista, ja sen kasvattajasta menneisyyden turkissa. Ainakin 50-sivua kuunnelleena päitä on pudonnut vikkelään istanbulissa tuon romaanin mukaan. Turkin oikeuslaitos on ollut aika yksisilmäistä. Sama kokemus oli leffasta "keskiyön pikajuna", jos olet/olette katsoneet.
No, nyt tuli mieleen myös tää turkin venkoilu suomen ja ruotsin nato asiassa. Turkin kulttuuri on todella erilaista kuin skandinavialainen demokratia. Onneksi minun ei tarvi neuvotella turkkilaisten kanssa, voisi hermo mennä?
Selviytymiskamppailua juuri sitä tämä on. Yksi kaverini sanoi että "ennen vanhaa joku mies saatoi hiihtää karhua kiinni kolme-neljä vuorokautta, sitten kaataa karhun" että silloin oli "todellista taistelua". En viitsinyt kertoa miltä tuntuu "hiihtää" mielessään itseään kiinni, jotta saisi elämälleen edes hitusen merkitystä.
"eksistentialistinen mielessä hiitäminen" ei ratkea 3-4-vuorokaudessa. Tuntuu että tässä hiihdetään vuosia. Eikä ole mitään takeita että saa mitään kiinni? Silti ei jää mitään muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä tosiasiat jolla tarkoitan itseä suhteessä maailmaan joka on kaoottinen. Ja jos maailma on kaoottinen, siltä tuntuu oma mielikin olevat, jota tunteet hämmentää.
Ainoa mitä voimme saada kiinni on tämä hetki joka meni jo. Hetken etsiminen on haasteellista, kun tuntuu että juuri siinä hetkessä oleminen ahdistaa. Hengityksen seuraaminen pitäisi tuoda mielen hetkee.
On muuten aika haasteellista viedä koiraa joka venkoilee, ja seurata omaa hengitystää...edellinen on mun "karhun hiihtoa" päivittäin. Voimia!