Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.02.2021 klo 12:51

Jardin Prive kirjoitti:
Saloka. Kiva, kun olet löytänyt neulomisen! Toisinaan minäkin siitä tykkään...

Juomisella tarkoitin teen ja veden juomista. Eihän täällä asuntolassa oikein mitään väkevämpiä saisi juodakaan. Vaan ehkä sitäkin olisi hyvä vähentää, ettei huonolta tuntuisi. 😯

 

Juu mä oon neuloskellu ja välillä virkannu jo yli10 vuotta.Välillä on kausiakun ei yksinkertaisesti jaksa eikä huvita, mut sittulee kausia kun ideat tulvii pääsisältä niin ettei tosikaan.

Juomisella mäkin tarkoitin teetä ym nesteitä.En ole yli vuoteen alkoa juonu "vahvan" lääkityksen vuoksi. Mulla on niin paljon kolmiolääkkeitä päivän mittaan etten uskalla ees yhtä lonkeroo ottaa. Yritän tänään vähän vähemmän jua. Söin tos ruuan jo, joka on mulle harvinaista. Eilen ei tullu sitä pahaa olon tunnetta ollenkaan, saa nähä miten tänään käy.

Siellä kuulemma on lunta tullu taas. Mua eioikee huvita ulos katella.Vessaan kun aamullameen,katon keittiön ikkunasta janään synkät puut. Siitä näkee onko lunta paljon vai vähän.

Huomennaolis hoitajan käynti. Tukari vie ja tuo mut. Onneks, sillä en tiä onko kortissani latausaikaa ollenkaan. Rahaa saan vasta torstaina ja perjantaina.  Mulla on ollu ongelmia rahan kanssa. Oon koko ajan tyhjätassu.Pitäis vaan alkaa syyä halvemmin (joo en syö mitään meheviä pihveja) ja ostella vähemmin.Se kivunlievityslaite olis harkinnassa ostaa kipujen vuoksi. Mut onneks se maksaa va 50e. Eikä 150e.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.02.2021 klo 19:59

Saloka, onko sun tukihenkilö mitä kautta? Ammatin puolesta vai vapaaehtoiinen?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.02.2021 klo 23:45

Soitin päivystykseen. Nyt itken. En kohdannut hoitajaa. Puhuimme toistemme ohi. Olo jäi yksin olevaksi ja tyhjäksi.

Pelkään, että riehun. Että se menee yli, pois kontrollista. Etten enää hallitse sitä.

Tuntuu pahalta. Niin helvetin pahalta.  😢

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.02.2021 klo 16:37

JP, mun tukihenkilö on sossun kautta. Hänelle maksetaan palkkaa, sossun kautta.

TUntuu pahalta, kun sulla on paha olla.  TUntuu myös pahalta kun kävin hoitajan luonna. Mietin jos pistäisin viestiä hänelle ja sanoisin että laittakaa vaa paperit tk:hon en tuu enää sinne. Hän ei välitä yhtään mun olostani, vaikka kuinka hyvin yritin kertoo. Kuulemma silloin kun saan enetgiapiikkejä, ni kannattaa jumpata ym.

Taidan mennä hakee teetä ennen kun kiukustun, hoitajastani enemmän.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 02.02.2021 klo 20:13

Saloka, mulla kai se, että toivoo ja odottaa jotain toiselta ihmiseltä (usein mun kohdalla hoitajalta) ja kokee, ettei toive ja odotus toteudu, aiheuttaa suuren pettymyksen.

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2021 klo 07:46

JP,

tuo on tuskallista, jäädä kuulematta.

Muistan sinua

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.02.2021 klo 11:18

Keskustelua, mulle merkitsi tänään paljon se, että, vaikka hoitajalla ei ollutkaan aikaa mulle, hän sanoi olemiseni olleen haastavaa. Se kertoi mulle sen, että mut oli nähty. Silloin se riitti.

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2021 klo 15:10

Hei. Miten olet voinut? Itselläni meni viime viikolla vielä kovin huonosti, eikä tuo tunne elämä ole vieläkään tasoittunut minulla tarpeeksi. Tuntuu kuin olisin ilmapiirin hyökkäyksen kohteena ollut. Yksinään kuin on pienetkin ajatukselliset kiistat tuntuvat suurilta.  😀👌 Pitää vain muistaa ottaa lääkettä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.02.2021 klo 15:47

viime yönnä pelkäsin nukahtaa uudelleen,enkä halua nukkuu enää. Jätänkö siis iltalääkkeet ottamatta. Heräsin siihen kun oksensin mahanestettä/sappinestettä olin tukehtua siihen. Äkkiä vaansängyn vierestä mehua etten tukehu. Laitoin aamulla lääkärille viestiä, et mitä tehä. Tä ei ole ekakerta kun herään. Ja jokainen ruoka ja juominen saa jotain ylös. Vaikka ei ole huono olo. taitäysinäinen olo. Pelkään että olen tuhonnut jotain tärkeetä tuolta sisuksista. Pelkään myös että olen saanut isän syövän. En tiä koskanämä menee yli.

Tukihenkilö kirjoitteli ja kysy miten meni. Kerroin totuuden ja sit kun joutusin tarkentaa ja tarkentaa, ni hän laitto höpö höpö, en tiä menikö se sit liikaa, mut totuuden sanoin. Kaikkihan sen näkee ettäne haluaa mut polilta ulos. Miksei sitten heti mua sieltä heitä va laahaamua remmissä junan perässä.

Odotan äitiä. Hän on ostanut mulle leipää, makkaraa ja pullaa. Tuo kuulemma joskus.

Mahaa tai kylkiin sattuu. Ahdistaa hiukan ehkä. Yleensä silloin tuntuu että olis 10 numeroa liian pieni korsetti. Ehkä mene maate hetkeks. Jos se auttais oloon...

Miten JP sä saat ahdistuneen olon pois? Mitä olet tehnyt tänään?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.02.2021 klo 16:01

Pikemiten, koetko kuitenkin, että tämä viikko on parempi kuin edellinen? Jos kyllä, niin hyvä niin... Mullakin oli jossain vaiheessa olo, että meni hitusen paremmin. Se oli silloin. Nyt on taas ollut totaali romahdus.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 03.02.2021 klo 23:48

Jardin Prive kirjoitti:
Pikemiten, koetko kuitenkin, että tämä viikko on parempi kuin edellinen? Jos kyllä, niin hyvä niin... Mullakin oli jossain vaiheessa olo, että meni hitusen paremmin. Se oli silloin. Nyt on taas ollut totaali romahdus.

Niinhän ne olot vaihtelee. Ehkä nyt ei edes auta muistella että välillä meni paremmin, vai auttaako?

Jaksamista kaikille!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.02.2021 klo 08:47

Saloka, miltä susta tuntui, kun tukih. kommentoi sulta pyytämiään tarkennuksia sanomalla: höpö höpö? Musta se ei kuulosta kivalta, mutta te tunnette toisianne paremmin. Sulle se voi siis tarkoittaa täysin muuta kuin mulle!!

En oikein osaa irrottautua ahdistukesta. Yleensä itseni vahingoittaminen on se, mikä tulee ensimmäisenä mieleen. Sitten on puhuminen. Joskus olen jälkeen päin huomannut, jonkin tv-ohjelma auttaneen. Pelaaminen, uutistenluku puhelimesta, netin selailu... Ja tietysti lääkkeet, jos toimiva lääkitys on!

Eilen tapasin hoitajan. Ei siinä päivässä juuri muuta ollut... Nyt jo aamusta vatsa on ripulilla.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.02.2021 klo 09:03

Soroppi, entä miten sinä itse voit? Minkälainen viikko sulla on takaana ja minkälainen loppuviikko edessä?

Puhuin illalla yhden ihmisen kanssa ja hän pyysi mua vielä odottamaan itsemurhan kanssa. Katsomaan sen ensi viikon palaverin jatkosta. Ehkä sitten se vielä... Ei se itsemurha ole sinänsä varma muutenkaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.02.2021 klo 22:00

Hmm, ehkä sitä voisi kuvailla työntäytteiseksi. Otin tehdäkseni yhden vähän työläämmän jutun, mutta toisaalta ajatusten ja ideoiden pallottelu tuntuu ihan mielekkäältä - etenkin nyt, kun aikaa on vähän enemmän. Tänään alkoi iltapäivällä ärsyttävä kurkkukipu, toivon ettei se jatku kovin pitkään.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 05.02.2021 klo 14:42

Olo, psyykkinen, vaihtelee. Samoin kyllä fyysinenkin. Nyt on vatsaan sattunut. Polttelee ylävatsasta. Suoli vai vatsalaukku? Kunhan ei olisi vakavampaa... En tiedä, pitäisikö mennä hoitajan puheille.

Soroppi, vieläkö kurkkusi on kipeä?