Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.02.2021 klo 22:57

Hei JP, mitä muuttokuvioihisi (ja muutenkin) kuuluu?

Me saatiin isot tavarat muutettua vaikka runkopatjan kanssa tiukkaa tekikin (jouduttiin laskemaan koko hoito muutaman metrin jälkeen pihalla märälle asfaltille, kun ei yksinkertaisesti riittänyt näppivoima, mutta onneksi ei ollut sohjoa ja päällisen voi pestä). Vielä pitää käydä vanhalla asunnolla pakkailemassa loput ja siivoamassa ennen kuunvaihdetta, ja täällä uudella on kaikenlaista järjesteltävää mutta suunnilleen ehjin nahoin siitä kuitenkin selvittiin.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 2 kuukautta sitten. Syy: liioittelun välttäminen
Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 27.02.2021 klo 18:21

Mitäs kuuluu JP?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 08.03.2021 klo 18:26

Olen ollut reilut kaksi viikkoa somaattisella sairaalassa. Löydettiin kasvain sisäelimistä. Ei tietoa hyvän- tai pahanlaatuisuudesta. Koepalaa ei ole saatu otettua. On niin vaikeassa paikassa. Ehkä on kyse siitä, etteivät lääkärit uskalla leikata.

Itsetuhoisuus alkaa houkuttaa. Pääsisin silloin pois tästä epävarmuudesta.

Mun piti muuttaa jo viime viikolla. Kotiutus täysin uuteen paikkaan on tällä viikolla.

En tiedä, miten selviän tai jaksan. Olen väsynyt, itkuinen ja peloissani. Ainakin pelkään kipuja, joita tähän mennessä on välillä ollut jo paljonkin.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 09.03.2021 klo 15:54

Tsemppiä sinne kovasti, ikävä et tuli tommonen uutinen..

Käyttäjä kirjoittanut 10.03.2021 klo 09:34

Voimia täältäkin JP 👍

Toistaiseksi ei vielä ole löydöksen laadusta tietoa, toivotaan ettei ole pahalaatuinen. Kipujen kestäminen, antavat kipulääkettä, mutta se minkä ne vaikuttaa jaksamiseen, kivut tarkotan, kysyy sinulta luottamusta silti edessäolevaan huomiseen.

Pelottaa, itkettää ja väsyttää, varmasti! Täällä me halutaan sinua tukea muistaen, huoliasi kantaen. Olet meille tärkeäksi tullut, vaikka etäällä joudutaankin sulle tsemppiä pyytämään🙏 ❤️

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 10.03.2021 klo 13:27

Oho, no tuommoinen laittaa kyllä muuttosuunnitelmat uusiksi 🙄 Pelottava tilanne varmasti, kun ei tiedä miten vakavasta kasvaimesta on kyse, tai mitä seuraavaksi tapahtuu. Vaikea hyväksyä, että yhdelle ihmiselle (joka on vielä noinkin kiva kuin sinä) tulee noin paljon vastoinkäymisiä lyhyen ajan sisällä - tuskin edellisestä on ehtinyt jotenkuten selvitä, kun seuraava käänne on jo edessä. Mutta ei kai siinä auta muuta kuin päivä kerrallaan yrittää selviytyä - saatko/oletko saanut riittävästi kivunlievitystä? Tai onko sinulle sellaisia ihmisiä joiden kanssa voisit puhua tilanteeseen liittyvistä peloista?

Joka tapauksessa, paljon tsemppiä ja jaksamista tilanteeseesi 💗

 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.03.2021 klo 20:29

Kitos tuestanne. Kävin tänään kuvauksissa, joissa pitäisi todentua mahdollinen syöpä ja tulehdustila. Palasin uuteen kotiini, tukiasuntoon. Päivä on ollut pitkä. Voin kuitenkin melko hyvin.

Kivut ovat olleet pääasiassa siedettäviä, ei tosin ihan aina.

Nyt väsyttää niin, että yritän käydä unille. Sairaanhoitaja tulee yöllä käymään ja antaa siloin antibiootin suoneen. Hyvät yöt.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 14.03.2021 klo 14:59

Täällä uudessa kodissani, tukiasunossa, on ihan hyvä asua. Olen vielä vähän erikoisjärjestelyillä, kun antibioottihoito jatkuu ja kotisairaanhoito käy antamassa sen suoneen kolmasti vuorokaudessa. Hoitajat ovat tähän mennessä olleet mukavia.

Onhan tämä aivan hemmetin stressaavaa, kun ei tiedä siitä syöpäepäilystä enempää! Keskiviikkona pitäisi jotain selvitä. Pelottaa!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.03.2021 klo 11:24

Tsemppiä keskiviikon odottamiseen siis! Hyvä että tukiasunnossa on tuntunut turvalliselta.

(Aika sattuma, myös minun isoäidilläni on keskiviikkona lääkäri. Hänellä löytyi kasvain rinnasta, otettiin koepala, ja nyt menee kuulemaan tuloksia ja hoitosuunnitelmia - mitä on tehtävissä, vai onko tässä tilanteessa inhimillisempää olla lähtemättä kovin raskaisiin hoitoihin.)

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 17.03.2021 klo 20:05

Onko selvinnyt mitään? Tsempit täältäkin, koitan olla tukena miten osaan..

Käyttäjä kirjoittanut 18.03.2021 klo 20:47

Onnea uuteen kotiin 🌿🌷ja hoitojärjestelyt kuulostaa toimivan. Odotit keskiviikkoa, tänään torstaissa mennään. Toivon parasta tulosta, toiveidesi toteutumista. Uuteen tilanteeseen kotiutumisen aikaa, ja siihen levollista mieltä. Vaikka olen aika harvoin täällä kirjaamassa mietteitä, olet usein ollut mielessä. V o i m i a 🌟

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.03.2021 klo 08:52

Mut leikataan koepalojen takia ensi tiistaina. Olen nyt psykiatrsella, kävi liian rankaksi. Oletan, että kyseessä on levinyt syöpä.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 20.03.2021 klo 09:41

Tsemppiä kovasti 💜

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 20.03.2021 klo 11:21

Jardin Prive kirjoitti:
Mut leikataan koepalojen takia ensi tiistaina. Olen nyt psykiatrsella, kävi liian rankaksi. Oletan, että kyseessä on levinyt syöpä.

En oikein tiedä mitä tähän sanoa. En haluaisi yrittää herättää toivoa jos sille ei ole perusteluja (kun se voi johtaa suurempaan pettymykseen). Periaatteessa kai on mahdollista että kasvain on vaikeassa paikassa mutta hyvänlaatuinen, mutta yhtä lailla voi olla että oletuksesi on oikein ja kyseessä on syöpä - ehkä tiistain jälkeen tiedetään enemmän.

Olen pahoillani tilanteestasi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 20.03.2021 klo 13:56

Kiitos, kun kuljette mukana.