Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 22.03.2020 klo 19:39

Hei, Saloka! Tänään on ollut kaunis päivä. 🙂

Nukuin yön muuten ihan hyvin, mutta aamusta aloin heräilemään turhan aikaisin. Nukuin kuitenkin iltapäivällä kunnon päikkärit! Toivottavasti nukun ensi yönä vielä ihan ok.

Fyysisen terveyden kannalta voin hyvin. Nenä on pikkuisen tukkoinen, mutta en (juuri) pelkää kovid-19:sta. Psyykkisestikin voin kohtalaisesti.

Olen kohdannut elämän rajallisuuden. Isäni kuoli ollessani teini. Siihen liittyvä luopuminen taitaa olla vielä kokonaisuudessaan käsittelemättä, ja nyt kun äitini on ollut vaarassa kuolla... Se kipu on tullut vastaan. Pelkään rakkaiden puolesta. Ja kovid-19 ei paranna tilannetta...

Miten sinä voit? Pelkäätkö?

Mies on vielä kunnossa. Näin häntä tänään! Ja sillä on merkitystä minulle paljon! Rakastan häntä!

Tytärtä en ole nähnyt puoleentoista kuukauteen. Mulla on häntä iso ikävä! Rakastan häntä niin!!! Niin monta kertaa enemmän kuin edes miestäni. Mua pelottaa. Hänelle ei saa käydä mitään!!! EI!!!

Olen ajatellut, etten saa satuttaa häntä niin paljon, kuin satuttaisin itsemurhallani.

Koska rakastan häntä enkä halua hänen kuolevan koskaan, en voi riskeerata sitä, että hän tekisi itsemurhan sen seurauksena, että minä tekisin itsemurhan ensin. Mun elämällä on (ehkä vain) välillistä merkitystä. Jotain merkitystä kuitenkin. Olen antanut elämän lapselleni. Ja elosssa mun on hänet pidettävä!

Ikuisesti! Elämän rajallisuus näkyy tuota ikuisuus-toivettani vasten!

Tekee mieli kirota!

Tuossa edellisessä viestissä Pikemiten:lle kirjoitin siitä, että miksei pahoja asioita tapahtuisi myös minulle...?! Taas ehkä ristiriita, mutta ei minun tässä asiassa kai tarvitse toimia lastani vastaan. Tai sitä vastaan, mitä koen tarvitsevani... Ikuista kuolemaa ja ikuista elämää!

Käyttäjä kirjoittanut 23.03.2020 klo 10:34

Huomenta Jardin Prive.

Ymmärrän tuon hädän tyttären puolesta. Itelläkään ei ole mahdollista nähdä tytärtä kuin harvoin, kuuluu riskiryhmään. Ja jokainen oireeeton voi olla riskinkantaja. Siksi en liiku kuin lenkille ja tästä työpöydän äärestä jääkaapille ym.kotiaskeleita. Eilen kävin tyttären luona, oli hyvä tapaaminen. Vein 2 kassillista ruokia, kokkasi meille, RR-mittauksen takia käyn. Voivat siellä hyvin. Kissatkin kunnossa, virkeinä. Ongelmat on olemassa, mutta niiden kanssa eletään.

Isästä näin kuvan. Oli loukannut silmäkulmansa, tikattu. En saa soitettua. On moninkertaisesti riskiryhmää, astma, diabetes, reuma. Kumppaninsa jaksaa huolehtia.

Äidin kanssa soittoyhteys toimii. Ei ole uskaltanut kauppaan. Veli muistutti, aamun ensi tunti kaupoissa varattu ikäihmisille. Muistutin siitä, ja rohkaisin pyytämään ja sopimaan kyytimiehen kanssa aikaisesta kauppareissusta, on serkku, hänkin jo yli 70v.

Kaikenlaista huolta sikiää, mutta onneksi ne voi viimeistään ennen nukahtamista luovuttaa isompiin käsiin. Jotka meitä jokaista kantaa. Uutta elämää antaa. Olet rakastettu 💓

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 23.03.2020 klo 19:25

Olet isojen kysymysten äärellä. Pidä huolta itsestäsi, sekä muiden että itsesi vuoksi 🙂

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 26.03.2020 klo 08:41

Huomenta! Oletko sinä ja läheisesi pysyneet terveinä?

Täällä menee mukavasti. Kumppanin jäädessä myös etätöihin oli muutama päivä kireitä tunnelmia, kun emme olleet tottuneet viettämään kokonaisia vuorokausia toistemme seurassa, mutta nyt olemme tainneet sopeutua tilanteeseen. Haaveilen basilikan istuttamisesta parvekkeelle, mutta vielä taitaa yöt olla niin kylmiä etteivät ne lasituksesta huolimatta selviäisi. Ehkä muutaman viikon päästä.

Käyttäjä kirjoittanut 28.03.2020 klo 20:42

Hei JP.

Kuuntelin taas radiota, sieltä tulee hyvää musiikkia, joka piristää päivää. Hyvää Jatkoa.

Käyttäjä kirjoittanut 01.04.2020 klo 11:46

Hei hyvää huhtikuuta!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.04.2020 klo 21:08

Onko kaik hyvin?

Käyttäjä kirjoittanut 03.04.2020 klo 18:52

Voimia viikonloppuun! 🌹🍀

Käyttäjä kirjoittanut 08.04.2020 klo 12:16

Nyt on kyllä iso murhe mielessä.... kun sinusta ei ole kuulunut aikoihin mitään JardinPrive?

Toivon, että olet kunnossa, niin kunnossa kuin tässä elämässä tänä keväänä tähän aikaan voi voida, kun olet sinä.

Valoisampia aikoja kohti mennään... 💓😷 ... v o i m i a .... tämäkin aika menee ohi, koettelee meitä kaikkia kutakin omalla laillaan....

Käyttäjä kirjoittanut 11.04.2020 klo 10:44

...voi hyvin ja hyvää pääsiäistä...

Käyttäjä kirjoittanut 17.04.2020 klo 15:18

Toivon todella etten vaikuttanut henkiseen tasapainoosi. Ja että sait asiat ja ihmis-suhteet järjestykseen, minun vaikuttamatta asiaan. Voimia.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 28.04.2020 klo 22:07

Hei JP, mietin sinua tässä yksi päivä. Kuvittelen että pidät (ansaittua) sometaukoa. Riippumatta siitä päätätkö myöhemmin palata tänne Tukinetin yhteisöön meitä ilahduttamaan, toivon että voit hyvin.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta sitten. Syy: kirjoitusvirhe
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.06.2020 klo 21:38

olen sairastellut kevään. Olen siksi ollut täälttä poissa. ja unohtanutkin välillä tämän kaiken. kiitos, kun olette minut kuitenkin muistaneet!

olin pari viikkoa tehollakin. ihan fyysisestä sairaudesta johtuen.

en ole tehnyt itselleni mitään. mielessä se vähän on ollut kaiken jälkeen. mutta mitään en ole tehnyt käden kynsimistä ja ajatuksia enempää. olin pari viikkoa äskettäin psykiatrisella osastolla, kun kevään tapahtien käsittely kävi liian rankaksi. alan käydä osastolla periodeilla. jos se auttaisi koko prosessin eteenpäin menossa.

toivon, että teitä ystäviä vielä löytyy näin pitkän tauon jälkeen!

mukavaa viikonloppua!

 

 

Käyttäjä kirjoittanut 12.06.2020 klo 09:03

Hei, kiva kuulla uutisiasi:)

Kivaa vknloppua 😎 taitaa ollakin aika hikinen vknloppu alkanut, UV varoitus etelään tänään. Muista suojata iho jos liikut ulkosalla. 🌹

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 12.06.2020 klo 09:55

kiitos, keskustelua! Ihana auringonpaiste! olen vielä leikkausten ja sairaalassa makoilun jäljiltä vähän heikossa kunnossa. en tiedä jaksanko olla minkä verran ulkona. mutta valo ilahduttaa! 🙂