Tääl on pimeää

Tääl on pimeää

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 11.05.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 11.05.2014 klo 21:26

Mun elämässä on synkkä kausi. Taas kerran ja ollut jo pitkään. Vahingoitan itseäni. Mietin kuolemaa. Haluaisin pois. Ihan oikeasti kuolla vain pois. Masennus on aika kova, enkä sen usko muuksi muuttuvan. Haluaisin huutaa. Ja pyytää apua. – Mutta korrekti kun olen, niin pysyn hiljaa. Pitäisikö hakeutua sairaalaan?!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 25.06.2020 klo 15:41

Tämä viikko on ollut ohjelmaa täysi. Nyt onneksi helpottaa. Huomenna tapaan tytön. Mennään syömään. Tapaan myös yhden ystävän... odotan päivältä paljon. Ja tulen olemaan sen jäljiltä väsynyt...

Käyttäjä kirjoittanut 27.06.2020 klo 15:59

Toivon että tuleva viikkosi on toisenlainen, levon tuulia ja virkistäviä kesän kasviksia 🌱🌿🌿🌿🌿🍓

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.06.2020 klo 18:44

Eilinen päivä meni hyvin.

Nyt olen melko allapäin. Voi olla, että tämä on vain väsymystä. Olen tämän päivän miettinyt avanne-asioita. En ole vielä tottunut siihen. Kun luen avanteeseen liittyviä tekstejä, tulee avanne taas todemmaksi omassa mielessä.

En osaa elää kuten ennen. Ja itsetuhoisuudenkin tunnen taas. Se ei ole niin voimakas kuin voisi olla, mutta tunnistan sen kuitenkin.

 

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.06.2020 klo 18:47

keskustelua kirjoitti:
Toivon että tuleva viikkosi on toisenlainen, levon tuulia ja virkistäviä kesän kasviksia 🌱🌿🌿🌿🌿🍓

Kiitos, Keskustelua! Ensi viikko on rauhallisempi kuin tämä edellinen. Istun nyt olohuoneessa, ja parvkkeen ovi on apposellaan, kuten monta päivää jo aieminkin. On lämmin! Ihanan lämmin!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 27.06.2020 klo 22:31

Mukavaa että tytön ja ystävän tapaaminen meni hyvin, ja nautit lämmöstä 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 28.06.2020 klo 11:59

Mukavaa lämmintä kesäpäivää. Kohta sää vaihtuukin sateiseksi.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.07.2020 klo 18:00

On ollut nätti päivä. Ei ole satanut. Päivä alkoi hyvin. Nyt on vain - taas - pikkuisen, ja pikkuisen enemmän, paha olla.

Olen jatkanut tekstiäni jo useampaan kertaa. Ja pyyhkinyt sanat ja lauseet useampaan kertaan. En osaa kirjoittaa sellaista, minkä haluaisin jättää luettavaksi. Kaipaan apua.

Sairastumisen aiheuttama kriisi tuntuu isolta. Tai ehkä on väärin kirjoittaa, että "kriisi tuntuu isolta". Kriisi on iso. Vaikka sairastumisen alusta, ja hengenvaarasta, on jo aikaa, tuntuuu nyt, etten ole hirveästi edennyt kriisin käsittelemisen kanssa.Tuntuu, ettei mistään tule mitään.

Käyttäjä kirjoittanut 04.07.2020 klo 20:08

Kriisin kokeminen osaa kyllä tyhjentää mielen, viedä sanat ja unet ja toivonkin. Mutta, elämä jatkuu, joka kriisillä kai tarkotuksensa? meidän ajatteluako kirkastetaan näillä kärsimyksillä? En tiedä miksi joskus on pakko kestää mitä ei olettais kestävänkään? Pääasia ettei luovuteta!

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 04.07.2020 klo 21:07

Hyvä kuulla susta, JP, ehdinkin jo miettiä että jatkatkohan vielä juttua. Joskus on vaikeaa löytää tarkkoja sanoja sille mitä ajattelee/kokee, tai mitä haluaisi julki kertoa. Toivoisin ettei sun tarvitsisi niin tarkkaan miettiä tarkkaan sanoja mitä haluat kirjoittaa.

Millaista apua kaipaisit?

Varmaan tuommoisen isomman omaan kehoon kohdistuvan muutoksen sisäistämisessä/ käsittelyssä menee aikansa. Onhan siinä (varmaan?) ihan jo arkisissakin askareissa totuttelemista.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.07.2020 klo 19:09

❤ toivon sulle voimia, erittäis paljon. Toivon myös et sydämeni on sulle punainen, eikä musta..

Kuuntelen sateen ropinaa, joka hakkaa pääni sisään. Ku joku porais ne pisarat sinne.

Käyttäjä kirjoittanut 06.07.2020 klo 13:01

Jardin Prive, pienin askelin kohti toivoa... uusi systeemi vie aikaa, toivottavasti sun elimistö ei vastusta, ettei komplikaatioita, vois olla vielä hankalampaa silloin.

Täälläkin sataa, lenkki jäi taas aamulta tekemättä. Jos vaan koettas netistä löytää joku semmoinen ohje tuohon hengitysasiaan. Tai kai vaan pitää harjotella rauhallisesti ottamista. Muistetaan hengittää 👍

 

mitä mä kirjotin? Pitää kai vaan harjotella rauhallisesti sisään hengittämistä (ilman 'ottamista') ja vielä rauhallisemmin puhaltaa ulos (antaa pois jotain jostain hengitysilman myötä)... niinkin yksinkertainen kuin taspainoinen hengitys, niin vaikeaa!😣

Käyttäjä kirjoittanut 06.07.2020 klo 16:52

Toivottavasti löydät oikeat sanat ilmaista itseäsi. Kriisi voi olla voimia vievä. Älä tyydy mihin tahansa mielettömyyteen.

Käyttäjä kirjoittanut 07.07.2020 klo 09:31

Jardin Prive kirjoitti:
On ollut nätti päivä. Ei ole satanut. Päivä alkoi hyvin. Nyt on vain - taas - p...... ....Tuntuu, ettei mistään tule mitään.

Kirjoitit noin muutama pvä sitten. Mitkä olotilat tänään tiistaina?

 

Käyttäjä kirjoittanut 14.07.2020 klo 20:14

Hei. Ilmoittele itsestäsi jotain, Sinua kaivataan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 26.07.2020 klo 17:08

Olen ollut pitkään täältä poissa. Vointi on ollut ihan kohtalainen, aika hyväkin. Psyykenkin kannalta. Olen taas alkavalla viikolla menossa käymään psykiatrisella pariksi päiväksi. Käyn jopa huomenna yhdessä ryhmässä.

Olen yrittänyt järjestellä kotia. Ja vähän siinä onistunutkin. Haluaisin saada tästä kivan näköisen, mutta en ole tyytyväinen siihen, miten homma etenee. En tiedä, mitä pitäisi tehdä. Vessasta otin pois kaikki hiusten kiinnittämiseen liittyvän, kun mulla on nykyään niin lyhyet hiukset, ettei niitä saa mitenkään kiinni. Kaikkialla on niin paljon roskia ja sottaa. Tavarat on epäjärjestyksessä. En jaksa siivota täällä.

Elokuussa käyn kahdesti reissussa. Mun on mentävä pian. Tulee epämääräisen pituinen ajanjakso, jolloin en pääse kotoa muualle. Mulla suljetaan avanne, ja sitten en vähään aikaan pääse liikkumaan.

Haluaisin kertoa kuulumisistani, mutta mikään ei nyt liiku mielessä. Olette te kyllä ihania, kun jaksatte mua odottaa. Yritän muistaa tämän palstan olemassaolon jatkossa...