Kiitos, Soroppi. Sinua en tarkoittanut! Joku muu, jonka kanssa olen puhunut - tosiasiassa useampikin, jopa ystäväni - on puhelimessa tai muuten keskustellessa tuonut tuon anteeksiannon helpottavuuden esille. Joillekin olen sanonut, ettei se ole nyt mahdollista. Ja jollekin jopa, että olen vihainen siitä, mitä hän esittää totena. On vain totta, että vointini huononee ollessani yhteydessä äitiini.
Tuntuu, että hän vittuilee. Kun kysyn kohteliaasti ja mielestäni ystävällisesti, mitä hänelle kuuluu tai onko niin, että hän ei saa puhelinta laturiin samalla kun puhuu puhelimessa, saan vastauksen, ettei: "pitäisihän sinun tietää... että... " Minua loukkaa tuollainen asenne. Tuntuu, että voin soiton tai tapaamisen jälkeen huonommin kuin sitä ennen. Ehkä koen, että äitini ei arvosta minua, olen hänelle pikkukakara, jolla ei ole merkitystä ja jota voi kohdella miten tahansa. Eikä minusta ole nyt vielä sanomaan sitä hänelle. Ja jos sanoisin, syyttäisin itseäni siitä, että pahoitan hänen mielensä. Huono lapsi, huono tytär. Aina ja koko ajan...
Ja samlla on totta, ettei hänellä ole juurikaan merkitystä minulle.
Miksi sitten olen häneen yhteydessä ylipäätään lainkaan!