Haluaisin mennä nukkumaan. Olo on jotenkin ahdistunut. En ota ihan vielä päivälääkkeitä. Yöllä heräsin kahden aikoihin ekaa kertaa. Olin hetken ylhäällä, mutta yölääkkeet pakottivat nopeasti takaisin sänkyyn. Loppuyö meni jonkin verran katkonaisesti.
Pelkään avohoidon vähenemistä osaltani. Kun mulle sanotaan, että reagoin "kielteisesti" hoitajan tapaamisiin, että alan oireilla silloin uuden jutun kautta, koen sen uhkana ja uhkauksena. Tulen menettämään jotain. Tulen menettämään jotain, minkä koen tarvitsevani ja jään yksin. Minut hylätään. Sitä pelkään ja sitä itken. Se saa minut reagoimaan sulkeutumalla vain itseni ympärille, suojaudun hylkäämiseltä ja pettymykseltä. Se on minulle jotain, mitä mun on syytäkin pelätä! Jos jään yksin, en selviä. Kuolen.
Tuosta en tiedä, kumpi on sitten se syy tai kumpi on se seuraus. Kuolenko hylkäämiseen, hylätyksi tulemiseen, vai siihen, että itse hylkään?
Otin esille turvakorttini. Mulla itsemurhan varoitusmerkkejä on: hylkäämisen tunne, tunne tai ajatus, että jään yksin, se, että itsemurha tulee mieleen, alan harkita ylianostuksen ottamista, valmistaudun ottamalla rauhoittavia ja otan riskejä.
En teidä, olenko tällä hetkellä millä kohtaa itsetuhoisten ajatusteni ja suunnitelmieni kanssa. On niin helppoa kuolla. Ja kotona niitä mahdollisuuksia on aina enemmän. Mua pelottaa tämäkin asia. Ehkä kuitenkin nämä pelon aiheeni liittyvät nyt kaikki kuolemaan tai psyykkiseen kipuun. Kokemukseni on, etten selviä yksin, mutta saman aikaisesti en pysty luottamaan toisiin ja jättäytymään heidän varaansa. Onko lopputulos aina, etten selviä?! Jäänkö aina yksin?
Olisipa joku, joka voisi pelastaa mut. Mutta kun olen aikuinen ihminen, sitä ei kai löydy.