Hei, täällä yks joka on alkanut miettimään, että voisikohan itselläni olla sosiaalisten tilanteiden pelkoa?
Toisaalta olen miettinyt, ettei olisi, koska kaupassa käynti ei ole ongelma, eikä kaupungissa pyöräily ja/tai lenkkeily ole myöskään ongelma. Eikä julkisilla kulkeminen ole paha (paitsi että haluan istua mahdollisemman edessä), koska välillä kuljen tallile bussilla.
Mutta sitten taas kahvilassa käynti yksinään on jotenkin ahdistavaa. Viimeksi kun kävin yhen tuttavan kanssa kahvilassa, niin olin ehkä vähän levoton eli melkein kokoajan pyörin/heiluin tuolin kanssa. (Osittain kyllä saattoi myös johtua tuolista tuo, koska tuolit ko. kahvilassa oli semmosia pyöriviä.)
Lisäksi myös ryhmätilanteet on alkanut tuntumaan vähän ahdistavalta.
Vaikka kävin kyllä jokunen vuosi sitten ATK-kurssin, valokuvauskurssin (joka kyllä jäi kesken) ja autokoulun. Lisäksi olen ollut myös ainakin yhellä työkkärin kurssilla, johon sisältyi muistaakseni 2 viikkoa työharjoittelua ja olin sen ajan kuvaamossa harjoittelussa.
Lisäksi olen ollut tallilla työharjoittelussa, päiväkodissa harjoittelussa ja olen myös ollut kuntouttavassa työtoiminnassakin.
Nyt kuitenkin tällä hetkellä olen ollut pääasiassa vain kotona työttömänä, mitä nyt kerran viikossa tai kerran kahessa viikossa on yksilötyöhönvalmennus tapaamisia. Nyt ollaan myös mietitty ja pohdittu koulutuskokeilua, joka kestäis 2 viikkoa ja sehän on semmoinen sosiaallinen tilanne.
Lisäksi ensviikolla olisi yhdestä hankkeesta tulossa esittelijä pitään esittelyn ja yksilövalmentaja pyysi tulla kuunteleen sitä, koska ko. hanke vois olla mulle ihan hyvä juttu. Käsitin myös että tuota esittelyä ois tulossa isompikin porukka kuunteleen, joten se voisi olla ihan hyvä pieni haaste mulle, että on samassa tilassa isomman porukan kanssa.
Onneksi yksilövalmentaja on itsekkin siellä, niin ehkä se vähän vois luoda semmoista turvaa, kun tietää, että on edes yks tuttu ihminen paikalla.