Siitä alkaa olla jo aikaa kuin viimeksi…

Siitä alkaa olla jo aikaa kuin viimeksi...

Käyttäjä jaana6 aloittanut aikaan 25.12.2017 klo 11:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 25.12.2017 klo 11:41

Kun viimeksi kirjoitin tänne oli syystalvi ja minulla alkoi mennä hyvin. En ole viitsinyt aukaista
koko sivua pitkään aikaan. Joulu tuli, ja lahjat on saatu, ostin itselleni Teneriffan matkan viikoksi. Ei tuo mitään haittaa, mutta kuin olen juuri saanut uudet verenpainelääkkeet, enkä
tiedä tehoavatko ne kunnollisesti. Arvelluttaa matkustaa muutenkin. Lähdön pitäisi olla 16.01.
klo. 10.30 eli ihan inhimilliseen aikaan, takaisin 23.01 tai 24.01 riippuen siitä onko kone myöhässä, pitäisi tulla klo. 00.00 takaisin, olen katsonut että silloin pitäisi olla vielä yleistä
liikennettä jolla pääsen kotiin lentokentältä.🙂 Nyt onkin kyse minun psyykisestä tilastani, miten kestän tressin.🙂 Olenko lähtökunnossa. 🙂 Ja miten tuo jakautunut persoonani häiritsee.🙂 🙂 Tänään pelästytin naapurini 🙂 puhumalla 🙂 hänen kanssaan… 🙂 Sellaista ei
ole pitkäänaikaan (y) tapahtunut.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 02.01.2018 klo 07:00

Aamu on alkanut siitä kuin heräsin nähtyäni unta homoista, jotka siinä unessa ottivat selvää
kahden veljeksen seksuaalisista mieltymyksistä, varsin oudolla tavalla.
Se siitä unesta.☺️❤️☺️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 02.01.2018 klo 14:36

Kävin influenssa-rokotuksessa terveyskeskuksessa. Sen jälkeen aamiaisella Ankkurissa,
puuroa ja voileipiä ja kahvia, hyväntekeväisyyttä. Se aukes tänään joulun jälkeen.
Sitten tulin kotiin ja kävin nukkumaan, heräsin äsken.☺️❤️

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.01.2018 klo 14:53

Toivottavasti sulle sopii se rokote. Mä en uskalla ottaa äitini oireiden jälkeen.

Kuulosti mukavalta aamiaiselta.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 02.01.2018 klo 17:04

Olen käynyt siellä Ankkurissa aamiaisella jo pitkään, se on hyvä paikka rentoutua ja syödä
ihan ilmaiseksi, joka arki aamu klo.9.00-10.00. Maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin
siellä on myös ruuanjakoa, jolloin on enemmän väkeä ( ruoka tulee pikku kaupoista ja on
yleensä jäänyt vanhaksi.)
Onko teilläpäin vastaavia hyväntekeväisyyspaikkoja?

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.01.2018 klo 13:09

Otin jouluvalot pois olohuoneen ikkunasta. Nyt mietin minkävalon laittaisin palamaan kuin on
niin pimeätä ja riittääkö keittiön valo olohuoneeseenkin.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 03.01.2018 klo 17:41

Tänään sain tarpeekseni tupakoinnistani, kuin tupakat loppuivat, päätin etten enää osta uusia.
Kaikki matkasuunnitelmani olivat yhtä tupakan oston suunnittelua jo, nyt lopetan ja menen
matkallani retkelle sillä rahalla. Ehkä pääsen useammin matkalle kuin säästän tupakka rahat.
Siitä minulle on sanottu jo monet kerrat, mutta en voinut enää elää vain tupakoidakseni sen
verran ja minun ei pitäisi tupakoida ollenkaan kuin minulla on verenpainetauti, silti olen vain
tupakoinut, maistuipa tai ei, askin päivässä, lääkärille ilmoitin ½ askia päivässä, se on vain
ollut pinttynyt tapa, kuluttaa aikaa. Yleensä se alkaa aamulla kuin herään ja puen päälleni,
nyt muutan tottumuksiani, ja käyn suihkussa ja pesen hampaani, ennenkuin puen päälleni.
Huomenna, aamulla olen ottava uudet tavat käyttöön. Ei enää kerran viikossa saunomassa,
ja tunnin välein tupakalla. Vaan aamuisin pesulla, ja aamupalalla. Muutos on varmaan aika
suurisuuntainen ja uskomattoman huikea.☺️❤️ Tästä kuin selviydyn alan varmaan pian
uskomaan JUMALAN JOHDATUKSEEN. ☺️❤️

Käyttäjä Neola kirjoittanut 03.01.2018 klo 20:06

Jaana6, toivotan kovasti tsemppiä tupakoinnin lopetukseen!
Voisin väittää, että teet samalla yhden elämäsi parhaimmista päätöksistä.

Lopetin itse reilu 2v sitten, ja voin kertoa etten ole katunu päivääkään 🙂
Takana on n.10vuotta tupakointia sekä monen monta yritystä lopettaa (joten muistutanpa myös sinua; jos et onnistu eka kerralla lopetuksessasi, älä luovuta! Oikea aika koittaa vielä)

n.3viikon kuluttua lopetuksesta, on ehkä se haastavin vaihe jossa todella saa kiristellä hampaitansa ja taistella itsensä kanssa.. Jonkinlainen korvaava tekeminen ei olisi hullumpi idea..
Itse olin kovin vastaan nikotiinituotteita aluksi, mutta lopulta päädyin kuitenkin kokeilemaan.
Jos yhtään tuntuu hankalalle, tai viekkarit vaikuttavat kovasti psyykkisen voinnin huononemiseen (niinkuin mulla), niin suosittelen nikotiinin korvaustuotteita.
Käytin ensimmäisen kuukauden nikotiinipurkkaa aluksi yhtä usein kuin olisin polttanut röökiä ja kokoajan loppua kohti vähentäen, näin psyykkiset pahat olot pysyivät lähes kokonaan poissa.
Tottahan noi korvaustuotteetkin maksaa, mutta kuukauden ajan tähän kannattaa satsata jos tuntuu et on tarve.. tulee kuitenkin halvemmaksi kun tupakan osto 1kk aikana;)

Ja kun lopetat, niin rahaa todellakin säästyy paljon. Niin säästyy myös oma terveys. Pian huomaat että tupakoimattomuutta on kestänyt 2päivää... 2viikkoa... 2kuukautta... 2vuotta... 20vuotta jne. Palkitse itsesi tietyin välein onnistumisesta! 🙂

Suosittelen myös lukemaan kirjan nimeltä "stumppaa tähän". Se neuvoo, että kirja olisi hyvä lukea viel silloin kun polttaa, mut itse luin ton jo kun olin lopettamisen aloittanut.
Toisaalta kirja oli tosi ärsyttävä, mut siel oli myös yllättävän hyviä pointteja, joita ei ehkä jokapäiväisessä elämässä älyä ajatellakaan.😉

Toivotan onnea kovasti matkallesi 🙂👍🙂👍🙂👍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 03.01.2018 klo 20:45

Hieno päätös, Jaana6! Onnea valitsemallasi tiellä!

JP

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.01.2018 klo 04:25

Tässä nyt kävi näin, heräsin aamulla 4 aikaan laitoin kahvia tulemaan. Nämä aamuhetket
ovat kaikkein parhaita, silloin saa vielä olla yksinään hereillä, kaikki muut nukkuvat vielä.
Minulla on aamutossut joista tulee kamala ääni kuin ne osuvat parketille. Yritän liikkua
ihan hiljaa.😳

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.01.2018 klo 05:02

Aloin miettimään sitä Teneriffan matkaani todella, etten ole ollut siellä vielä, mutta minulle
on jo suositeltu Teiden-retkeä, enkä nyt tiedä tekeekö matkatoimistoni retkiä siinä paikassa
johon matkustan ja minä päivinä, ja olenko lähellä sitä paikkaa vaiko kaukana siitä paikasta
johon retki kohdistuu, ja mitä muita retkiä siellä saattaa olla. Olisi kiva olla retkellä saaren
ympäri.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.01.2018 klo 06:07

Huomaan kokoajan päivärutiinini muuttuneen huomattavasti. Ei ole enää kiirettä ulos sekä
tupakalle ja sitten sisään takaisin. Nyt olen varma JUMALAN JOHDATUKSESTA, en minä nyt
tähän muuten pystyisi, näin tunnen olevani entisen minäni ulkopuolella, ja katselevani itse
itseäni kuin ilmatilasta, nähden kaiken katoavan kuin pilveen, toivon varovaisuutta itse,
jota ilman astuisin kuin sulaan laavaan.
En ole pitkäjännitteinenkään ollut muutakuin paheista luopumisessa, ja normaalimpaan
elämäntapaan mukautumisessa, ns. skitsofreenikon mahdollisuuksilla ongelmakäytöstä
luopumiseen, ja paheellisesta elämäntavasta toipumiseen.
😯🗯️ Lähden ulkomaille, jossa on tuliperäisiä vuoria.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.01.2018 klo 07:54

Annon periksi paheelle, ja kävin ostamassa yhden ison askin tupakkaa, ja poltin yhden tupakan kotimatkalla.☹️

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.01.2018 klo 10:19

Katselin matkavakuutuskirjaani ja mietin onkohan tästä mitään hyötyä minulle, ja totesin
ettei ole, edunsaajat siinä on omaiset.

Käyttäjä Neola kirjoittanut 04.01.2018 klo 14:16

jaana6 kirjoitti 4.1.2018 7:54

Annon periksi paheelle, ja kävin ostamassa yhden ison askin tupakkaa, ja poltin yhden tupakan kotimatkalla.☹️

Älä lannistu. Nää "retkahdukset" on enemmän sääntö kuin poikkeus lopettamisessa. Yritä nyt täysin nauttia vain tulevasta lomastasi, ettet turhaa stressiä kanna tupakoimattomuudesta/tupakoimisesta.
🙂👍
Kyllä se aika vielä koittaa, että pääset irti. Ehkei hetki nyt vain ollut sopiva sille? Oo itselles armollinen🙂
Yrität aluksi vaikka vähentää, ja siitä hiljalleen eteenpäin. En osaa kyl sanoa miten hyvin toimii noin (itsellä vähentäen ei onnistunut ollenkaan) ..mut kaikki ollaan erilaisia. Mulla "seinään lopettaminen" oli toimivin keino.

Kyllä se siitä. Itseä psyykaten, onnistuen ja epäonnistuen, ajan kanssa

🙂👍

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 04.01.2018 klo 15:07

Olen lukenut matkatoimistoni lomakohdeopasta, Teneriffasta. Huomasin kiinnittää huomiota
siihen että saarella on bussiliikennettä, ehkäpä pääsen itsekseni tutustumaan kaupunkeihin,
ja takaisin omaan hotelliini, pitää ottaa selvää takaisin tulosta.