Selviäminen?

Selviäminen?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 31.10.2016 klo 11:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 31.10.2016 klo 11:36

Sellasta vaan ajattelin, että miten lähinnä skitsofreenikot olette selvinnyt elämässä tai masenutuneet? Mää en meinaa kohta enää jaksa. Tää skitsofrenia on vienyt multa kaiken. En jaksa pitää kotia siistinä en jaksa mennä kauppaan. Haluaisin maata koko ajan. Sitten näen välillä jotain pisteitä seinillä ja varsinkin iltaisin näen harhoja…

Tää on kyllä yhtä helvettiä. Sitten on semmoisia viha kohtauksia, että viskaan esim. kaukosäätimen seinään… En vaan tiedä kauanko kestän tätä, kun tuntuu että koko ajan olo menee vaan huonommaksi. Sitten lääkäri on vihanen mulle, aivan kun tää kaikki olisi mun syytä… Mitä mää oon tehnyt väärin? Minkä takia sitä mulle pitää olla vihanen kun en mää tätä sairautta ole valinnut… En tiedä kohta enää mitä tehdä tän olon kanssa…☹️

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 24.04.2017 klo 21:13

Hei minäitse,
oli tarkoitus laittaa viestiä jo eilen mutta oli hankalampi päivä niin asia jäi tekemättä. Miten sä voit? Jouduitko päivystykseen? 🤔

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 25.04.2017 klo 11:10

soroppi kirjoitti 24.4.2017 21:13

Hei minäitse,
oli tarkoitus laittaa viestiä jo eilen mutta oli hankalampi päivä niin asia jäi tekemättä. Miten sä voit? Jouduitko päivystykseen? 🤔

Moi soroppi!

Soitin Terkkuun. Ne sano siellä että voi olla haavaumia nielussa. Että sen takia tuli verta. Ne sano että mun pitää tarkkailla tilannetta. Nyt on jo vähän parempi olo. Olin eilen terapiassa. Oli ihan mielenkiintosta keskustelua. Rintakipua jonkin verran, mutta muuten olo ihan ok... Kiitos viestistä!

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 27.04.2017 klo 06:22

Hirveitä uni ongelmia ja kovaa rinta kipua. Nukun nykyään yössä joku 5 tai 6 tuntia. Sitten aamulla vaivaa rinta kipu ja pitää ottaa buranaa ja panadolia. Toi masennus-lääke on kuitenkin sen verran tehonnut, että jaksan kuitenkin tehdä asioita päivän aikana.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 27.04.2017 klo 12:48

Oon tässä miettinyt, että onko tää mun elämä enää kauaa elämisen arvosta?☹️ Kun oon koukussa rauhoittaviin ja kaikkee muutakin vaivaa... Yritän tietenkin sinnitellä mutta jossain menee raja...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 30.04.2017 klo 22:38

En jaksais olla enää yksin. Pitäis löytää joku. Tää yksinäisyys on mun pahin vihollinen...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 01.05.2017 klo 09:33

Luokitellaanko mut narkkariksi jos vedän pillereitä joka päivä? Yritän vaan saada oloa paremmaksi. En yritä satuttaa itseäni vaan päinvastoin. Yritän selviytyä. Taistella päivästä toiseen ja toivoa että elämä muuttuisi paremmaksi... Toivoa yritän pitää yllä. Eihän loppujen lopuksi muuta voi kun toivoa..?

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 01.05.2017 klo 20:33

Mun mielestä minäitse on hienoa miten jaksat ja selviydyt päivästä toiseen vaikka tilanne on ollut vaikea jo pitkään. Siitä on syytä olla ylpeä!

Lasketko itsesi narkkariksi? Millaisia mielikuvia narkomaani-sanaan liität? Pillerit on olleet sulle keino selviytyä, mutta vaikuttaa siltä että on niiden käytössä huonojakin puolia. Olen ymmärtänyt että haluaisit niistä eroon, mikä on ihan hieno asia. Mutta koska ihan se fyysinen ja psyykkinen riippuvuus ovat tosiasioita, minä kannattaisin että yrittäisit sitä jonkun päihde-työntekijän (päihde voi tietty kuulostaa väärältä sanalta, mutta kuitenkin) tuella. Niillä olisi se asiantuntemusta siihen, mitä riippuvuuden selättämiseen tarvitaan. Näin niin kuin tietämättä asiasta hirveästi.

Onko sulla muuten vielä ollut niitä ryhmä-juttuja?

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.05.2017 klo 08:52

soroppi kirjoitti 1.5.2017 20:33

Mun mielestä minäitse on hienoa miten jaksat ja selviydyt päivästä toiseen vaikka tilanne on ollut vaikea jo pitkään. Siitä on syytä olla ylpeä!

Lasketko itsesi narkkariksi? Millaisia mielikuvia narkomaani-sanaan liität? Pillerit on olleet sulle keino selviytyä, mutta vaikuttaa siltä että on niiden käytössä huonojakin puolia. Olen ymmärtänyt että haluaisit niistä eroon, mikä on ihan hieno asia. Mutta koska ihan se fyysinen ja psyykkinen riippuvuus ovat tosiasioita, minä kannattaisin että yrittäisit sitä jonkun päihde-työntekijän (päihde voi tietty kuulostaa väärältä sanalta, mutta kuitenkin) tuella. Niillä olisi se asiantuntemusta siihen, mitä riippuvuuden selättämiseen tarvitaan. Näin niin kuin tietämättä asiasta hirveästi.

Onko sulla muuten vielä ollut niitä ryhmä-juttuja?

En pidä itseäni narkomaanina. En käytä huumeita. Tuntuu välillä siltä että syön noita pillereitä koko loppu elämän... Olen yrittänyt vähentää ja lopettaa, mutta se on erittäin vaikeeta.

Nyt on ollut ryhmässä pieni tauko. Torstaina seuraavan kerran.

Kiitos viestistä!

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.05.2017 klo 12:42

Karsee olo taas ollu koko päivän...😭 Mää en vaan yksinkertaisesti jaksa kohta enää...😭

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.05.2017 klo 15:45

Kyllä mää tästä vielä nousen ja näytän maailmalle...

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 03.05.2017 klo 07:13

Koko ajan itsemurhan mahdollisuus leijuu mielessä, en saa sitä pois. ☹️ En mä halua itselleni pahaa, en vaan tiedä mistä noi ajatukset tulevat. Aivan kuin ne ei olis mun omia...

Käyttäjä Rina kirjoittanut 04.05.2017 klo 12:09

Minäitse, mikä vointisi tänään? Mietin, voisko sun rintakipu olla peräisin ruokatorvesta? Onko kipu polttavaa ja kirvelevää? Mullahan oli joskus ruokatorvi tulehtunut ja en oikein tiennyt, mistä kipu tulee. Huolestuin tuosta sun verioksennuksesta. Burana ja vastaavat tulehduskipulääkkeet (ei Panadol) ovat jatkuvassa käytössä "vaarallisia" ja saattavat ärsyttää ruokatorvea ja vatsalaukkua. Eli kun otat Buranaa, niin se pitää kipukierrettä yllä, vaikka tilapäisesti auttaakin kipuun.
Toivotan sulle levollista ja aurinkoisempaa päivää🙂.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 04.05.2017 klo 14:21

Rina kirjoitti 4.5.2017 12:9

Minäitse, mikä vointisi tänään? Mietin, voisko sun rintakipu olla peräisin ruokatorvesta? Onko kipu polttavaa ja kirvelevää? Mullahan oli joskus ruokatorvi tulehtunut ja en oikein tiennyt, mistä kipu tulee. Huolestuin tuosta sun verioksennuksesta. Burana ja vastaavat tulehduskipulääkkeet (ei Panadol) ovat jatkuvassa käytössä "vaarallisia" ja saattavat ärsyttää ruokatorvea ja vatsalaukkua. Eli kun otat Buranaa, niin se pitää kipukierrettä yllä, vaikka tilapäisesti auttaakin kipuun.
Toivotan sulle levollista ja aurinkoisempaa päivää🙂.

Ihan sama vaikka johtuiskin. Kuolen kuitenkin. En mää välitä enää. Kutsukaa mua sitten vaikka luuseriksi. En vaan jaksa enää.
😭

Käyttäjä Rina kirjoittanut 04.05.2017 klo 14:47

Toivon, että voisin jotenkin auttaa sua ja puhaltaa mustat pilvet pois☹️. Sulla on paljon kannettavana- taakkaa vaikka muille jakaa. Se, jolla taakka on, ei ole mikään luuseri, eikä taakkaansa voi valita tai heittää pois tuosta noin. Toivon sydämestäni, että jaksat tämänkin päivän, vaikka se vaikeaa onkin. Jospa huomenna olisi se hetki, jolloin voit kirjoittaa, että "mää nousen tästä taas".

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 05.05.2017 klo 10:45

Rina kirjoitti 4.5.2017 14:47

Toivon, että voisin jotenkin auttaa sua ja puhaltaa mustat pilvet pois☹️. Sulla on paljon kannettavana- taakkaa vaikka muille jakaa. Se, jolla taakka on, ei ole mikään luuseri, eikä taakkaansa voi valita tai heittää pois tuosta noin. Toivon sydämestäni, että jaksat tämänkin päivän, vaikka se vaikeaa onkin. Jospa huomenna olisi se hetki, jolloin voit kirjoittaa, että "mää nousen tästä taas".

Joo kyllähän se noinkin on. Tänään on taas päivä lähtenyt ihan hyvin rullaan. Eilen oli huono päivä. Tänään olen taas vähän voiton puolella. Yritän vähentää buranan käyttöä ja yleensäkin lääkkeiden. Eilen olin ryhmäterapiassa ja konsertissa.

Toi rintakipu vieläkin vähän vaivaa. Yritän vaan olla ajattelematta sitä. Onneksi tänään tulee aurinkoinen ja lämmin päivä. 🙂 Kyllä mää tästä vielä nousen. 🙂